فراخوان نیسان برای ۴۷ هزار خودروی الکتریکی Leaf

دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
مشکلات فنی و فراخوان خودروسازان برای برطرف کردن مشکل موجود از جمله موضوعات متداول در صنعت خودرو است. حالا نیسان به دلیل مشکل ترمز مدل الکتریکی Leaf در هوای سرد، برای نزدیک به ۴۷ هزار خودروی خود فراخوان داده است.
تبلیغات

 کمپانی ژاپنی نیسان با توجه به مشکل موجود در خودروی الکتریکی لیف، ۴۶،۸۵۹ دستگاه از این مدل را که از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی به فروش رفته‌اند فراخوان داده است. به نظر می‌رسد این خودرو در هوای خیلی سرد با مشکل ترمز کردن روبرو می‌شود و از آنجا که این مشکل ایمنی مستقیما با سرنشینان و عابران پیاده ارتباط دارد، نیسان تصمیم گرفته تا برای حل این مشکل فراخوان عمومی صادر کند.

مدیران نیسان به مرکز مدیریت ایمنی ترافیک ملی بزرگراه‌ها اعلام کرده‌اند برای رفع این مشکل باید کامپیوتر سیستم تقویت الکترونیکی ترمزها مجددا برنامه‌ریزی شود.

برای ترمزگرفتن با خودروی لیف در هوای بسیار سرد باید پدال را تا آخر فشار دهید که نیسان اعلام کرده با برنامه‌ریزی مجدد سیستم تقویت الکترونیکی ترمز، این مشکل برطرف خواهد شد.

نیسان مدعی شده که پیش‌تر از طریق کمپین‌های سرویس دوره‌ای خودرو درباره‌ی مشکل مذکور به مشتریان هشدار داده است ولی به دلیل شدت مشکل پیش‌ آمده تصمیم گرفته تا فراخوان عمومی صادر کند.

مالکان خودروی لیف که از این مشکل رنج می‌برند باید جهت بررسی و برنامه‌ریزی مجدد سیستم تقویت الکترونیکی ترمز خودرو به نمایندگی‌های نیسان مراجعه کنند تا مطمئن شوند خودروی آنها هنگام ترمز کردن در هوای سرد و یخبندان دچار مشکل نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات