کاروان تفریحی Camp365؛ وسیله‌ای ارزان برای طبیعت‌گردی

شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
کاروان تفریحی جمع‌شونده کمپ 365 با طرح اریگامی به‌عنوان گزینه‌ای ایمن و ارزان با قیمت پایه ۲۰ هزار دلار برای اردو زدن در بیرون شهر ارائه شده است.
تبلیغات

نوعی آزادی محسوس در کمپینگ وجود دارد که تقریباً همه ما در سطح بسیار پایینی از آن بهره می‌بریم. در بلوک‌های اداری و مسکونی سراسر آمریکا، ساکنان آن‌ها شب‌ها به مدت زیادی زیر نور لامپ‌های فلوئورسنت مصنوعی به صفحه‌نمایش رایانه خود خیره می‌شوند؛ افرادی از این دست با ناامیدی به تصویر ون تفریحی در رایانه نگاه می‌کنند و دوست دارند شبی را در طبیعت بگذرانند.

Camp365 / ون تفریحی

حقیقت غم‌انگیز برای بسیاری از شهروندان این است که چشم‌انداز خرید وسایل نقلیه تجاری جمع‌وجور مانند ون تفریحی نه‌تنها غیرممکن شده، بلکه به خارج از قلمرو مقرون‌به‌صرفه می‌رسد. کمپرهای جمع‌شونده یا پاپ‌آپ (Pop-up) باتوجه‌به سابقه کم تولید، هنوز هم می‌توانند به‌عنوان گزینه‌ای ایمن و مؤثر برای اکثر خودروها استفاده شوند. یکی از این نمونه‌های تفریحی، Camp365 است که به‌لطف قابلیت یدک‌کشی آسان به خوبی می‌تواند جایگزین مدل‌های گران‌قیمت در بازار شود.

کمپ 365 روشی جدید برای نگاه کردن به مفهوم ون کمپر جمع‌شونده است. برخلاف تریلرهای جعبه‌ای بزرگ و مستطیلی قدیمی، کمپ 365 مانند اوریگامی باز می‌شود و از یک تریلر کوچک و باریک، به وضعیتی به مراتب گسترده‌تر می‌رسد. 

کمپ 365 هنگامی که باز شود، فوق‌العاده جادار و بزرگ‌تر خواهد شد به‌طوری‌که نه‌تنها بزرگ‌تر از چادرهای مسافرتی، بلکه ظاهراً بزرگ‌تر از کاروان‌های جمع‌شونده سنتی می‌شود. شعار سازندگان این کاروان جالب، «کابینی که همه‌جا می‌رود» است. هنگامی که کاروان کاملاًَ باز شود و مسافران بخواهند استراحت کنند، فضای زیادی برای دو نفر یا تعداد بیشتری وجود دارد؛ یکی روی تخت و دیگری در کیسه خواب روی زمین. 

صرف‌نظر از طرح فیزیکی کمپ 365، همه‌ی اجزای این وسیله هوشمند مهندسی و تمام مواد باکیفیت آن ارزان نیستند؛ قیمت کمپر از حدود ۲۰ هزار دلار شروع می‌شود و باتوجه‌به آپشن‌های ارائه‌شده افزایش می‌یابد. بااین‌حال چنین وسیله‌ای برای شهروندان طبقه متوسط که علاقه‌مند به سفرهای ماجراجویی و داشتن محلی برای تفریح در شب هستند، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. در ویدئوی زیر کمپ 365 یدک‌کشی‌شده توسط تویوتا پریوس معرفی می‌شود.

دانلود      360P     720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات