فورد یکی از کلیدی‌ترین مدیران پروژه تایتان اپل را به استخدام خود درآورده است

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
فورد اعلام کرده است که داگ فیلد، یکی از بالارتبه‌ترین مدیران پروژه تایتان را به‌عنوان متصدی فناوری‌های پیشرفته این شرکت استخدام کرده است.
تبلیغات

اگر بهخاطر داشته باشید، چندی پیش مشخص شد که جان جیاناندریا، رئیس بخش هوش مصنوعی اپل، بهعنوان جایگزینی برای داگ فیلد رهبری تیم پروژهی تایتان را بر عهده گرفته است و از این پس خودروی خودران اپل با نظارت او توسعه مییابد. گویا همین امر باعث نارضایتی فیلد شده و به‌تازگی فورد اعلام کرده که این مدیر و مهندس کارکشته اپل را به استخدام خود درآورده است و از این پس روی پروژههای فورد کار خواهد کرد.

برای یادآوری، در سال ۲۰۱۶  استیو زادسکی، مدیر ارشد پروژهی تیتان، به دلیل برخی جنجالها و مسائل شخصی اپل را ترک کرد و مدیر سابق سختافزار این شرکت، باب منسفیلد جایگزین وی شد تا پروژههای ویژه این شرکت در حوزه خودرو را هدایت کند. باب منسفیلد در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شد؛ اما به همکاری با اپل در سمت مشاور ادامه داد.

منسفیلد در سال ۲۰۱۶ از وضعیت بازنشستگی خارج و دوباره بهعنوان رئیس بخش اتومبیلهای خودران مشغول به کار شد؛ اما گفته میشود منسفیلد بهطور کامل بازنشسته شده و داگ فیلد برای مدتزمانی کوتاه پروژهی یادشده را پیش برده است؛ بنابراین یکی از قدیمیترین و مؤثرترین افراد در پروژه اپل کار محسوب میشد و احتمالاً انتخاب نشدن او بهعنوان مدیر ارشد پروژه تایتان نقش مهمی در ترک اپل داشته است.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، درباره استخدام داگ فیلد میگوید:

داگ یکی از معتبرترین رهبران مهندسی و طراحی محصول در جهان است. او همچنین نیروی محرکه محصولات پیشرفته در زمینه خودرو، فناوری و دستگاه‌های قابل حمل در شرکت‌هایی نظیر اپل، تسلا و سگوی بوده است.

فیلد پیش‌تر نیز در فورد حضور داشته و در واقع کار خود را در بخش مهندسی این شرکت آغاز کرده است. وی در اولین دوره حضور خود در اپل، به‌عنوان مدیر اجرایی سال‌ها روی سخت‌افزار کامپیوترهای مک کار کرد و سپس کوپرتینویی‌ها را به مقصد تسلا ترک کرد؛ جایی که نقش مهمی در راه‌اندازی تسلا مدل ۳ داشت. پس از پنج سال کار در تسلا، فیلد بار دیگر به اپل بازگشت تا در پروژه تایتان، ابتکار مخفیانه خودروهای خودران اپل کار کند.

به گزارش بلومبرگ، برخی از مهندسان اپل که روی وسایل نقلیه کار میکنند، معتقدند این شرکت میتواند محصول خود را در عرض پنج تا هفت سال منتشر کند. شایعات و شواهد بیشماری وجود دارد که نشان میدهد غول دنیای فناوری در حال مذاکره با شرکتهای نام‌آشنای خودروساز برای برونسپاری تولید خودروهای الکتریکی/خودران است.

اخیراً ادعا می‌شود که اپل در حال مذاکره با تولیدکنندگان قطعات خودروهای برقی مستقر در کره و ژاپن است. این شرکت همچنین ناوگان خودروهای آزمایشی خودرانش را در جاده‌های عمومی ایالت کالیفرنیا گسترش داده است. علاوه بر این، گفته می‌شود اپل احتمالاً به‌واسطه شرکت تابعه خود، یکی از پیستهای آزمایش خودرو آریزونا را خریداری کرده است؛ اقدامی که می‌تواند به تسریع روند پروژه تایتان کمک شایانی کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات