مدیرعامل تویوتا برترین شخصیت خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۱ شد

یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گروهی متشکل از ۹۰ خبرنگار مرتبط با صنعت خودرو، آکیو تویودا، مدیرعامل گروه تویوتا را به‌عنوان تأثیرگزارترین شخصیت خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب کردند.
تبلیغات

خانواده تویودا مشابه هوندا و ماتسودا (مزدا) نقش مهمی در تاریخ صنعتی ژاپنی و خودروسازی جهان ایفا کرده‌اند. از این گروه نوادگان کیچیرو تویودا، بنیان‌گذار گروه تویوتا، همچنان در رأس بزرگ‌ترین غول خودروسازی ژاپن فعالیت می‌کنند و نمونه‌ای از مدیریت امروزی هستند.

آکیو تویودا، مدیرعامل فعلی تویوتا، نوه‌ی کیچیرو تویودا و فرزند شوئیچیرو تویودا است. کیچیرو تویودا که با القابی مثل توماس ادیسون ژاپن شناخته می‌شود، خودروسازی تویوتا را سال ۱۹۳۷ بنیان نهاد. فرزند او، شوئیچیرو تویودا، سال ۱۹۸۲ به مدیرعاملی تویوتا رسید و به‌عنوان نخستین رئیس هیئت‌مدیره این گروه منصوب شد. آکیو تویودا از سال ۲۰۰۹ تا امروز در رأس تویوتا حضور دارد و ششمین مدیرعامل شرکت از سال ۱۹۸۲ محسوب می‌شود.

دلیل انتخاب آکیو تویودا به‌عنوان برترین شخصیت خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۱، عملکرد بسیار موفق گروه تویوتا در دوران کرونا و رکود اقتصادی آن بوده است. در سال‌ ۲۰۲۰، تویوتا سودآوری‌اش را حفظ کرد و البته در تولید مدل‌های جدید با فناوری‌های پیشرفته مثل موتورهای برقی و هیبریدی موفق بود.

دیگر طرح جالب آکیو تویودا و همکارانش در سال اخیر، تأسیس شهرکی مفهومی برای زندگی انسان در آینده با نام Woven City بود. این طرح انقلابی هنوز در مرحله ساخت و پیش‌نمایش (پروتوتایپ) است؛ اما احتمالا در یک سال آینده آزمایشی بهره‌برداری می‌شود. هدف از ساخت وُوِن سیتی، شبیه‌سازی زندگی اجتماعی برای مردم یک شهر با تکیه بر جدیدترین فناوری‌ها و بهترین مدل مصرف انرژی است.

آکیو تویودا تحصیلاتش را در ژاپن در مقطع کارشناسی حقوق به‌اتمام رساند و سپس، مدرک تجارت و مدیریت اجرایی MBA را از آمریکا گرفت. او هم‌اکنون ۶۴ ساله است و سابقه رانندگی حرفه‌ای دارد. تویودا در اظهارات جدیدش، گذر از بحران کرونا و حفظ موقعیت شغلی کارکنان تویوتا در سراسر جهان را اتفاقی بسیار مهم برای این مجموعه دانست. آکیو تویودا شیوع ویروس کووید ۱۹ را عامل دورانی بسیار سخت برای تاریخ جهان می‌داند و این موقعیت را فرصتی برای یادآوری وجود انسان‌ها به‌عنوان مهم‌ترین موضوع دنیا توصیف می‌کند.

انجمن خبرنگاران خودرویی جهان متشکل از ۹۰ نفر روزنامه‌نگار و محقق است. این نهاد در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت و حالا ۶ جایزه مرتبط با برترین افراد، برندها، نوآوری‌ها و محصولات خودروسازی جهان را اهدا می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات