احتمال فراخوانی ۵۰۰ هزار دستگاه از خودروهای تسلا

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سازمان NHTSA آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر مشکل سرعت‌گیری ناگهانی و خودکار ۵۰۰ هزار دستگاه از خودروهای تسلا است.
تبلیغات

مشکل سرعت‌گیری ناگهانی شامل خودروهای تسلا مدل S تولید سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹، تسلا مدل X سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ و تسلا مدل ۳ تولید سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ می‌شود. ۱۲۷ خریدار خودروهای تسلا که دارای ۱۲۳ وسیله نقلیه منحصربه‌فرد هستند این درخواست را از NHTSA داشته‌اند. این گزارش به ۱۱۰ تصادف و ۵۲ مصدوم نیز اشاره دارد.

Tesla

جمعه گذشته NHTSA نسخه‌ای کامل از درخواستی طولانی را منتشر کرد که در آن به‌ سرعت‌گیری ناگهانی و بسیار زیاد نسبت به دیگر وسایل نقلیه موجود در جاده‌ها اشاره دارد و از این سازمان خواسته‌ شده است تا همه‌ی خودروهای تسلا مدل S، مدل X و مدل ۳ تولیدشده از سال ۲۰۱۳ به بعد را به جهت رفع نقص فراخوان کند. در این درخواست فراخوان به گزارش‌های تصادفات منتشرشده در رسانه‌ها به‌دلیل شتاب ناگهانی خودروهای تسلا نیز استناد شده است.

Tesla

برخی شکایات مطرح‌شده از وقوع حادثه ناشی از شتاب ناگهانی هنگام تلاش برای پارک کردن خبر می‌دهند. برخی دیگر از رانندگان ادعا کرده‌اند که سرعت‌گیری ناگهانی خودرو در ترافیک یا استفاده از سیستم کمک‌راننده باعث بروز تصادف شده است.

در یکی از این شکایات مطرح‌شده، راننده تسلا مدل S 85D در کالیفرنیا گفته است هنگامی‌که خودرو خاموش و قفل‌ شده بود، به‌صورت خودکار حرکت و به یک خودروی پارک شده برخورد کرد. راننده‌ی دیگری گفته است هنگامی‌که در حال خارج‌شدن از گاراژ بوده، ناگهان خودروی تسلا باشتاب به سمت جلو حرکت کرده و بعد از برخورد با در گاراژ و شکستن آن‌ها به دیوار بتونی رو‌به‌رو برخورد کرد و متوقف شد.

تسلا Tesla

NHTSA در ماه اکتبر اعلام کرد در حال بازنگری این مسئله است که تسلا به‌جای ارائه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای رفع نقص احتمالی که منجر به آتش‌سوزی باتری در خودروهای مدل S و مدل X می‌شد، باید ۲۰۰۰ دستگاه خودرو را فراخوان می‌کرد. این ۲۰۰۰ دستگاه خودروی تسلا برای رفع نقص احتمالی که باعث بروز آتش‌سوزی می‌شد، در ماه مه بسته‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری مدیریت باتری را دریافت کردند. وکیلی که این دادخواست را ارائه کرده بود، معتقد است تعداد خودروها بسیار بیشتر از ۲۰۰۰ دستگاه است.

tesla / تسلا

هفته گذشته NHTSA اعلام کرد که در حال بررسی تصادف ۲۹ دسامبر سال گذشته است که در آن‌ یک خودروی تسلا مدل ۳ پس از برخورد با یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی پارک شده در ایندیانا، باعث کشته شدن یک سرنشین شد.

این چهاردهمین مورد از خودروهای تسلا است که در برنامه‌ی ویژه‌ی بررسی تصادفات NHTSA به آن پرداخته‌شده است و کارشناسان گمان می‌کنند سیستم اتوپایلوت یا سایر سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده این شرکت در تصادفات نقش دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات