تلاش تسلا برای شکستن رکورد پورشه تایکان در پیست نوربرگ رینگ

پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
دو نمونه اولیه از تسلا مدل اس ارتقایافته روز چهارشنبه برای شکستن رکورد پورشه تایکان در پیست نوربرگ‌رینگ تلاش کردند؛ به نظر می‌رسد که تسلا از مدل تولیدی استفاده نکرده است.
تبلیغات

تسلا در تلاش برای شکستن رکورد سرعت پورشه تایکان، دو نمونه پروتوتایپ قرمز و آبی از مدل اس جدید را به‌صورت شبانه به پیست نوربرگ‌رینگ آورد. نمونه‌های اولیه تسلا مدل اس قصد داشتند رکورد خودروی الکتریکی تایکان را که ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه بود، پشت سر بگذارند.

به نظر می‌رسد یکی از این دو سدان برقی تسلا مدل اس دارای کابین کاملاً خالی است و نه فضای داخل مدل تولیدی، که مزیت وزن درخورتوجهی به آن می‌دهد. با وجود صرفه‌جویی در وزن، زمان کرنومتر توسط استفان بالداف، عکاس جاسوسی وب‌سایت CarAdvice که در پیست حاضر بود، نشان داد که سریع‌ترین زمان ثبت‌شده در واقع چند ثانیه کندتر از رکورد اوایل هفته بود.

Tesla Model S / تسلا مدل اس

استفان بالداف در ایمیلی به کارادوایس نوشت:

متأسفانه رکورد امروز جای تعجب ندارد، زیرا سریع‌ترین دور در اولین تلاش با زمان ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه به تسلا مدل اس قرمز تعلق داشت؛ زمانی‌ که یک ثانیه کندتر از رکورد زمانی ثبت‌شده در ابتدای هفته بود. 
Tesla Model S / تسلا مدل اس

زمان‌های ثبت‌شده توسط عکاس جاسوسی از مسیر کامل (یک دور کامل) پیست ۲۰/۸ کیلومتری نوربرگ‌رینگ به‌دست آمده و از موقعیت ورودی پیست گرفته نشده است.

Tesla Model S / تسلا مدل اس
راننده‌ی تسلا مدل اس قرمز، توماس ماتچ بود. تایر مورد استفاده هم گودیر ایگل F۱ سوپراسپرت RS بود. 

دور دوم تسلا مدل اس آبی، در حدود ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه ثبت شد. تسلا هنوز فرصت دارد تا روز شنبه، تلاش دیگری برای ثبت رکورد سرعت انجام دهد؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت باز هم طبق همین برنامه‌ها پیش خواهد رفت یا خیر. در این میان، گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی اعتبار خودروهایی که اقدام به ثبت رکورد می‌کنند، در حال افزایش است. برای اعتبار چنین رکوردگیری‌هایی، باید خودروهای مورد استفاده حتماً تولیدی باشند.

Tesla Model S / تسلا مدل اس

با این حال، عکاس استفان بالداف گمان می‌کند که فضای داخل کابین تسلا مدل اس جدید کاملاً خالی است. بالداف گفت:

به‌غیر از میله‌های حفاظتی، صندلی راننده و داشبورد، فضای داخل کابین خودروی برقی تسلا کاملاً خالی است و بنابراین از مزیت وزن درخورتوجهی نسبت به پورشه تایکان بهره می‌برد. صندلی سرنشین کنار راننده و صندلی‌های عقب از پنجره‌ها دیده نمی‌شوند.

 به‌زودی اخبار بیشتری از تلاش تسلا برای شکستن رکورد پورشه تایکان در نوربرگ‌رینگ منتشر خواهد شد. 

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات