
گروه خودروسازی دایملر آلمان و جیلی چین برای رقابت با شرکت دیدی چاکسینگ در زمینه خدمات اشتراک سواری، قرار سرمایهگذاری مشترک امضا کردند.
گروه خودروسازی دایملر و جیلی برای توسعه خدمات اشتراک سواری در چین قرارداد همکاری امضا کردند و به نظر میرسد که دو طرف برنامههای برای افزایش همکاری داشته باشند. این قرارداد در حالی منعقد میشود که لی شوفو، رئیس هیئت مدیره جیلی مدتی قبل ۹.۶۹ درصد از سهام دایملر آلمان را خریداری کرد.
دایملر و جیلی قصد دارند این برنامه را برای پیوستن به بازار خدمات اشتراک سواری چین و رقابت با شرکت دیدی چاکسینگ (Didi Chuxing) گسترش دهند؛ دیدی در سال ۲۰۱۶ شعبه چینی اوبر را بهطور کامل خریداری کرد و اپل نیز یکی از سرمایهگذاران بزرگ آن به شمار میرود. بنابراین برای رقابت با چنین شرکتی، نیاز به همکاری و مشارکت با خودروسازان تراز اول دنیا احساس میشود.
مقالههای مرتبط:
جیلی در خدمات اشتراک سواری تخصص دارد و در این کار بدون تجربه نیست؛ زیرا برند Caocao متعلق به این شرکت در ۲۸ شهر چین فعالیت میکند. دایملر نیز در زمینه ارائه خدمات اشتراک سواری تازهکار نیست، زیرا شرکت MyTaxi در بخشهای مختلف اروپا حضور فعال دارد و بازار خوبی برای خود ایجاد کرده است.
سرمایهگذاری مشترک ۵۰ درصدی میان دایملر و جیلی، اولین همکاری بزرگ امضا شده بین دو شرکت از زمان خرید سهام دایملر توسط لی شوفو است. در سرویش اشتراک سواری مشترک دایملر و جیلی از از بهترین مدلهای برند مرسدس بنز مثل میباخ استفاده میشود، اما ممکن است جیلی نیز برخی از محصولات شرکتهای زیرمجموعه خود نظیر ولوو و پلاستار (Polestar) را بهکار گیرد.
دایملر علاقه زیادی به فتح بازار خودروی چین دارد؛ زیرا این شرکت هماکنون با غول فناوری چینی بایدو (Baidu) برای توسعه سیستم رانندگی خودران که در داخل این کشور اجرا میشود، همکاری میکند.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.