فولکس‌واگن تی-راک رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
جدیدترین شاسی‌بلند فولکس‌واگن، در کلاس کراس‌اورهای کامپکت حضور خواهد داشت تا با توجه به مشخصات فنی و ظاهری، فروش بالایی تجربه کند.
تبلیغات

فولکسواگن T-Roc با آستانهی قیمت ۲۳ هزار دلار در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. از جمله مشخصات آن میتوان به ۳ پیشرانه بنزینی مختلف و ۲ پیشرانه دیزل با قدرتهای مختلف، به‌صورت محور جلو یا چهارچرخ محرک 4Motion اشاره کرد. این خودرو، چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش گذاشته خواهد شد.

تی-راک یکی از دو شاسیبلند فولکسواگن است که در نمایشگاه خودرو ژنو سال ۲۰۱۴ مدل مفهومی آن رونمایی شد. با توجه به تصاویر نسخهی نهایی، میتوان خودروها را رقیب مدلهایی چون رنو کپچر، نیسان قشقایی و مرسدسبنز GLA دانست. احتمالاً در کنار این خودرو، مدل T-Cross نیز اوایل سال ۲۰۱۹ به خط تولید برسد.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

تی-راک جدیدترین خودروی فولکسواگن است که بر پایه پلتفرم MQB ساخته میشود. در این خودرو بر اساس پیشرانه و محور محرک، در جلو استرات مکفرسون و در عقب سیستم تعلیق مولتی لینک یا پیچشی به همراه آپشن سیستم ضربه‌گیر انطباقی استفاده میشود. از لحاظ طراحی، تی-راک نشانههای زیادی از مدل مفهومی قرض گرفته است. مدیر فولکسواگن، هربرت دایس، میگوید تی-راک بنچمارک چابکی این کلاس از خودروها خواهد بود.

در نمای روبرو، جلوپنجره سنتی فولکسواگن را با طراحی جدید شاهد هستیم؛ چراغهای باریک که تا گلگیرها کشیده شدهاند، ظاهر منحصربه‌فردی به جلوی خودرو دادهاند. چراغهای باریک جلو با LED Daytime همراه شدهاند و در پایین سپر مهشکن‌ها و هواکشهای با طرح ذوزنقه قرار دارند. چراغهای روشنایی روز، نقش چراغ راهنما را هم دارند که در صورت راهنما زدن به رنگ نارنجی درمیآیند.

در عقب گلگیرهای نسبتا بزرگی میبینیم. در نمای جانبی بدنه نیز شاهد شیار روی دستگیرهها هستیم؛ همچنین یک خط کروم از ستون نگهدارنده جلو شروع میشود و تا بخش عقب ادامه مییابد. رنگ متفاوت نگهدارنده جلو سقف که تا آینههای بغل ادامه پیدا میکند جزء آپشنها محسوب میشود. به‌طور کلی ۳ آپشن استاندارد، استایل و اسپرت برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

با طول ۴۲۳۴ میلیمتر، عرض ۱۸۱۹ میلیمتر و ارتفاع ۱۵۷۳ میلیمتر، تی-راک در مقایسه با نسل دوم تیگوان، ۲۵۲ میلیمتر کوتاهتر، و ۱۱ میلیمتر عریضتر است و ۱۳۱ میلیمتر ارتفاع کمتری دارد. فاصله محور تی-راک و تیگوان برابر ولی فاصله دو چرخ در تی-راک کوتاهتر است. در مقایسه با نسل هفتم گلف، تی-راک کوتاهتر، عریضتر و مرتفعتر است؛ درحالی‌که فاصله محور این خودرو نیز از گلف کمتر خواهد بود. نمای داخلی و داشبورد تی-راک مشابه گلف اسپرتون است که البته مقداری به تزئینات آن اضافه شده است.

ارتفاع بیشتر تی-راک نسبت به گلف، به راننده حس شاسیبلند را القا میکند. صندلیهای جلو از زمین ۵۷۲ میلیمتر و صندلیهای عقب ۶۱۸ میلیمتر ارتفاع دارند. ظرفیت صندوق عقب ۴۴۵ لیتر (۶۵ لیتر بیشتر از گلف و ۱۷۰ لیتر از تیگوان) است. با خواباندن صندلیهای عقب، این ظرفیت به ۱۲۹۰ لیتر افزایش پیدا میکند.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

فهرست آپشنهای این خودرو بسیار طولانی است. از جمله این موارد میتوان به پنل فرمان دیجیتال فولکسواگن با نمایشگر ۱۱.۳ اینچی پشت فرمان و نمایشگر لمسی ۸ اینچی داشبورد با رابط اندروید اتو، اپل کارپلی و میررلینک اشاره کرد.

برای راضی کردن تمام سلیقهها، تی-راک با ۵ پیشرانه توروبوشارژ مختلف شامل ۳ پیشرانه بنزینی و ۲ پیشرانه دیزل در دسترس خواهد بود. همچنین بر اساس مدل خودرو، جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک ۲ کلاچه ۷ سرعته و محور جلو یا ۲ دیفرانسیل 4Motion برای سفارش دادن موجود است.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

پیشرانههای بنزینی شامل پیشرانه TSI 1.0 با ۳ سیلندر و حجم ۱ لیتر، قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتنمتر فراهم میکند. پیشرانه TSI 1.5 با ۴ سیلندر و حجم ۱.۵ لیتر، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۴۰ نیوتنمتر دارد. پیشرانه TSI 2.0 با ۴ سیلندر و حجم ۲ لیتر همراه ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتنمتر گشتاور ارائه میشود.

تمام پیشرانههای دیزل با کانورتر کاتالیک SCR همراه هستند. این پیشرانهها شامل TDI 1.6 با ۴ سیلندر و حجم ۱.۶ لیتر با ۱۱۵ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتنمتر گشتاور و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با توانهای خروجی ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار هستند. ۴ مدل از تی-راک در قالب مدل استاندارد با محور جلو و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی عرضه میشود. نسخههای TSI 2.0 دو دیفرانسیل خواهند بودو جعبه‌دنده ۲ کلاچه ۷ سرعته خواهند داشت. در مدلهای TSI 1.5 و TDI 2.0 نیز میتوان ۲ دیفرانسیل و جعبه‌دنده اتوماتیک را سفارش داد.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

مدلهایی که ۲ دیفرانسیل هستند قابلیت عملکرد کنترل فعال دارند. این قابلیت در رانندگی جاده و آفرود، ۲ حالت جاده و برف دارد. همچنین قابلیت عملکرد پروفایل راننده که شامل حالتهای راحت، معمولی، اسپرت و اختصاصی میشود نیز در مدل ۲ دیفرانسیل وجود دارد. تمام این حالتها برای مدل استاندارد به‌صورت آپشن عرضه میشوند.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

فولکسواگن ادعا میکند که تی-راک در بخش سیستمهای کمکی راننده حرف اول را در کلاس خودش میزند. از تجهیزات استاندارد تمام خودروها میتوان به سیستم خودکار ترمز اضطراری پس از تصادف و سیستم اسکن محیط اشاره کرد. مدلهای گران‌تر، سیستم هشدار راننده هم دریافت میکنند.

آپشنهای موجود دیگر عبارتند از: علامت خطر کنار جاده، کروز کنترل، سیستم کمکی تغییر لاین، اسکن نقطه کور راننده، سیستم هشداردهنده ترافیک، ترمز اضطراری، سیستم هشداردهنده تصادف، سیستم کمکی پارک و چراغ جلو.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات