بی ام و M8 رقیب بنتلی کنتیننتال GT Speed

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بی‌ام‌و M8 با ۶۰۰ اسب بخار قدرت به جنگ بنتلی کنتیننتال GT Speed خواهد رفت.
تبلیغات

بی‌ام‌و  قصد دارد تا با پرچمدار جدیدی به نام M8 که قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت، تا پایان این دهه تاج پادشاهی را دوباره به سری ۸ دوباره متولد‌شده‌ی خود، بازگرداند. در ادامه همراه زومیت باشید.

طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت آلمانی بی‌ام‌و، کوپه‌ی مجلل M8 به طور آزمایشی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد، این مدل با هدف رقابت با خودروهایی چون استون‌مارتین رپید، بنتلی کنتیننتال جی‌تی اسپید و مرسدس‌بنز S63 AMG کوپه و بازگرداندن بی‌ام‌و به جمع کمپانی‌های برتر سازنده‌ی خودروهای قدرتمند، عرضه می‌شود. 

بی‌ام‌و M8 از یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی با حجم ۴ لیتر و مجهز به سیستم تویین توربو بهره‌مند خواهد بود و خریداران آن می‌توانند خودروی خود را به صورت دیفرانسیل عقب و یا چهارچرخ محرک xDrive سفارش دهند. انتظار می‌رود که در مدل چهارچرخ محرک این خودروی کوپه استفاده‌ی زیادی از آلومینیوم و فیبر کربن شده باشد. کشش این خودرو نیز در هنگام شروع حرکت افزایش پیدا کرده است تا بتواند در بین رقبایش سریع‌ترین خودرو از نظر شتاب اولیه باشد. منابع داخلی بی‌ام‌و از شتاب زیر ۴ ثانیه برای این مدل خبر داده اند.

تصمیم تولید مدل M8 از یک برنامه‌ی رها شده در گذشته نشات گرفته است که براساس آن بنا بود تا مدل سری ۸ را نیز در نسخه‌ی قدرتمند M معرفی کنند. در سال ۱۹۹۰، این خودروساز آلمانی یک نمونه‌ی اولیه از خودروی یاد شده را تولید کرد که پیشرانه‌ی V12 تنفس طبیعی آن با ۶ لیتر حجم می‌توانست ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه یک نسخه‌ی سفارشی از پیشرانه‌ی ۶.۱ لیتری مکلارن F1 بود.

بی ام و

با این حال، برنامه‌ی تولید مدل M8 به دلیل هزینه‌ی تولید بسیار زیاد و تردید در خصوص وجود تقاضا برای چنین خودرویی کنار گذاشته شد و به جای این مدل، بی‌ام‌و مدل 850CSi را در سال ۱۹۹۲ تولید کرد، این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر وی شکل به حجم ۵.۴ لیتر مجهز بود که می‌توانست ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند.   

به گزارش Autocar در ماه فوریه مدل دوباره متولدشده‌ی سری ۸ به صورت غیر مستقیم جایگزین سری ۶ فعلی خواهد شد و تولید مدل کوپه‌ی سری ۶ در کارخانه‌ی بی‌ام‌و واقع در Dinolfing آلمان در اوایل سال ۲۰۱۸ برای هموار کردن تولید سری ۸ متوقف خواهد شد. به گفته‌ی یکی از منابع نزدیک به بی‌ام‌و مدل کانورتیبل سری ۸ با سقف پارچه ای نیز در سال ۲۰۱۹ و کمی پیش از عرضه‌ی مدل M8 به بازار عرضه خواهد شد. 

تصاویر جاسوسی به دست آمده از بی‌ام‌و سری ۸ کوپه که با کد اتاق G17 شناخته می‌شود برای اولین بار منتشر شده‌اند و طولی بیش از ۵ متر را برای این خودرو نشان می‌دهند که نشان از ابعاد بزرگ این خودروی ۲+۲ دارد. همچنین طراحی عقب این خودرو نیز کاملا متفاوت است. در این مدل از یک کاپوت بزرگ، گلگیرهای بزرگ، سقف منحنی شکل، درهای بدون فریم و ستون C ادامه دار، قسمت عقب برجسته و صندوقی کوچک استفاده شده است. 

بی ام و

اساس پرچمدار جدید محصولات بی‌ام‌و بر روی پلتفرم همه کاره‌ی بی‌ام‌و با نام CLAR ساخته خواهد شد، این پلتفرم از انواع موسوم به خوشه‌ای بوده و در مدل سری ۷ جدید نیز بکار رفته است. همچنین برنامه‌ریزی شده است تا در نسل‌های جدید سری ۲، ۳، ۴ و ۵ نیز از این پلتفرم استفاده شود. همانند سری ۷ جدید، در این مدل نیز از ترکیبی از مواد استفاده خواهد شد که شامل آلومینیوم، منیزیم، فیبر کربن و فولاد با مقاومت بالا می‌شود. استفاده از چنین موادی در ساخت سری ۸، بالاترین میزان استحکام را در کنار کم‌ترین وزن خالص در این کلاس به ارمغان می‌آورد.

بی‌ام‌و به تازگی اقدام به ثبت نام تجاری سری ۸ کرده است که این مورد راه را برای آماده کردن پیشرانه‌های این خودرو هموار می‌کند. در ماه مارس بی‌ام‌و اعلام کرد که کدهای محتمل برای سری ۸ شامل 825، 830، 850، 860 و M850 هستند که البته اخیرا نام تجاری M8 نیز برای این مدل به ثبت رسیده است.

در میان پیشرانه‌های اختصاص داده شده برای سری ۸ ، این مدل به صورت استاندارد در کد 840i مجهز به یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر خطی مجهز به دو توربوشارژر خواهد بود، مدل 850i نیز از یک پیشرانه‌ی جدید توربوشارژدار با حجم ۴ لیتری و از نوع هشت سیلندر خورجینی برخوردار خواهد شد. این پیشرانه‌ی V8 به عنوان پایه‌ای برای پیشرانه‌ی مدل‌های M8 و M850 نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در مدل 860i نیز از یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر وی شکل به حجم ۶.۶ لیتر و مجهز به توربوشارژر استفاده خواهد شد. برنامه‌هایی نیز برای تولید مدل پلاگین هیبرید 840e وجود دارد که از مجموعه‌ی هیبریدی الکتریکی - بنزینی مشابه با بی‌ام‌و 740e iPerformance برخوردار خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات