آئودی در حال توسعه نسخه کوچکتر R8 با نام R6 است

آئودی در حال توسعه نسخه کوچکتر R8 با نام R6 است

بر اساس اخبار منتشر شده، آئودی در حال توسعه‌ی خودروی اسپرت جدیدی است. این خودرو که از ابعاد کوچکتری نسبت به R8 برخوردار است، با نام R6 و تحت پلتفرم مشترک با پورشه 718 تولید و عرضه خواهد شد. در ادامه بازومیت همراه باشید.

در اواخر دهه نود، آئودی به حوزه‌ی جدیدی وارد شد. مدل TT که در سال ۱۹۹۸ معرفی شد، اولین خودروی اسپرت واقعی آئودی برای نسل جدید به شمار می‌آمد. دقیقاً هشت سال بعد از آن آئودی با به خدمت گرفتن پلتفرم لامبورگینی گالاردو، اولین سوپر اسپرت واقعی خود، مدل R8 را معرفی کرد. کنون پس از ۱۰ سال از ورود اولین R8 به خیابان‌‌ها، باری دیگر آئودی با استفاده از پلتفرم مشترک با پورشه 718 باکستر، دست به تولید خودروی جدیدی بزند که در حال حاضر در محصولات تولیدی این برند وجود ندارد.

اطلاعات جدیدی که به تازگی در مجله‌ی آلمانی  Autobild منتشر شده، نشان می‌دهد که این خودرو به زودی معرفی خواهد شد و اسم رمز فعلی آن نیز PO455 است. این خودرو در زمان فروش با نام R6 شناخته خواهد شد که حد فاصل دو مدل TT و R8 را پر خواهد کرد.

 همانند R8 مدل جدید R6 نیز از پلتفرم شرکت رقیب و البته خواهر خوانده‌اش، پورشه استفاده خواهد کرد؛ اما این خودرو از پیشرانه‌ی ساخت خود آئودی و سیستم چهارچرخ متحرک معروف این شرکت با نام کواترو بهره خواهد برد. هنوز زمان دقیقی برای معرفی R6 در نظر گرفته نشده است اما به گفته‌ی مجله Autobild احتمالا این خودرو همزمان با معرفی نسل بعدی پورشه 718 معرفی می‌شود که در تقسیم کردن هزینه‌های تحقیق و توسعه بر روی این پلتفرم مشترک، کمکی موثر برای فولکس‌واگن باشد. در هر صورت باید در سال ۲۰۱۸ منتظر خودرو جدید‌ آئودی باشیم.

از R6 دو مدل کوپه و روباز (Spyder) ساخته خواهد شد که با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر توربو شارژردار به فروش خواهند رسید.

البته وجود مدلی کوچک‌تر از R8 به طور شایعه، نزدیک به ۵ سال است که در اخبار خودرویی جهان شنیده می‌شود. پیش از این نیز نام‌های دیگری مانند R4 و R5 به عنوان محصولات جدید خودروساز مطرح آلمان منتشر شده بودند. اما اگر اطلاعات بالا صحت داشته باشد آئودی بالاخره بر سر نام R6 به توافق رسیده است.

 این اطلاعات حاوی نکات مهمی است. از آنجا که گروه عظیم فولکس واگن از لحاظ مالی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، بعید نیست که آن‌ها راه نجات خود را در توسعه‌ی یک مدل اسپرت جمع و جور دیده باشند.

از لحاظ مالی، فروش بالای خودروهای کراس اوور قطعاً انتخاب بهتری خواهند بود اما مسئله‌ی کلیدی در اینجا پورشه است. پورشه از دو پلتفرم اختصاصی برای تولید خودروهای ماکان و کایمن استفاده می‌کند . مدل‌های 911 و 718 از پلتفرم  قراردادی سود می‌برند. با استفاده‌ی آئودی از این پلتفرم‌ها، سود بسیار خوبی به هر دو طرف، پورشه و آئودی و هم‌چنین شرکتِ مادر، فولکس واگن خواهد رسید. دیگر مزیت این امر، معرفی خودرویی کاملا جدید است که شرکت آئودی بدون این که هزینه‌های سنگین طراحی و توسعه‌ی پلتفرم را متقبل شده باشد، موفق به انجام آن شده است. باید دید که چگونه پورشه و آئودی در رقابتی که برای هر دو شرکت در نهایت با سود همراه خواهد بود، با مدل‌های جدید R6 و 718 به رقابت خواهند پرداخت.

منبع topspeed

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید