به زودی: امکان رانندگی با خودروهای خودران وِیمو در منطقه فینیکس آریزونا

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
متقاضیان رانندگی با خودروهای خودران وِیمو، به زودی این اجازه را جهت تردد در منطقه فینیکس ایالت آریزونا خواهند داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خودروهای خودران کمپانی وِیمو، زیرمجموعه گروه آلفابت، تاکنون میلیون‌ها کیلومتر از جاده‌های ایالات متحده را پشت سر گذاشته‌اند. حال زمان آن فرارسیده است که استفاده از این خودروها در اختیار عموم قرار گیرد. این شرکت هم اکنون درخواست‌های مبنی بر استفاده از خودروهای خودران را در غالب طرح «رانندگی زودهنگام» می‌پذیرد. دراین طرح این اجازه به رانندگان در منطقه فینیکس داده خواهد شد تا با اجاره کردن خودروهای خودران به کارهای روزمره خود بپردازند.

در این طرح صدها نفر این شانس را خواهند داشت تا از خودروهای خودران وِیمو به صورت روزانه استفاده کرده و در ازای استفاده رایگان از این خدمات، تجربیات خود را با وِیمو به اشتراک بگذارند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند این دوره آزمایشی، کمک شایانی به شناخت هرچه بیشتر مسیرهای انتخابی رانندگان، میزان برقراری ارتباط آنها با خودرو و کمبودهای اطلاعاتی و سیستم‌های کنترلی در خودروها کند.

جان کِرَفیک، مدیر عامل وِیمو، در اظهار نظیر اخیر خود دراین باره می‌گوید:

هدف از این طرح آن است که این امکان برای متقاضیان فراهم شود تا هرروز و در هرزمانی که مایل باشند بتوانند در منطقه‌ای که بیش از دو برابر سن‌فرانسیسکو وسعت دارد با خودروهای خودران ما جابجا شوند.

رانندگان با دو خودروی خودران لکسوس RX450H و کرایسلر پسیفیکا هیبرید متعلق به وِیمو، در این طرح مشارکت خواهند داشت و اجازه تردد در منطقه فینیکس به آنها داده خواهد شد. متقاضیان جهت ثبت نام از طریق سایت وِیمو می‌توانند اقدام کنند.

جهت سرعت بخشیدن به حضور هرچه بیشتر خودروهای خودران، وِیمو اعلام کرد که ۵۰۰ دستگاه خودروی کرایسلر پسیفیکا هیبرید جدید به ناوگان خود اضافه خواهد کرد. این خودروها توسط وِیمو به سیستم‌های اتوماتیک و خودران مجهز شده و به ۱۰۰ خودروی پسیفیکای دیگر که طی ۶ ماه گذشته وارد جاده‌ها شده اند، اضافه خواهند شد. تولید چندین مینی‌ون هم در طول ماه آینده در دستور کار این شرکت قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات