با آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذار اقدام کنید

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مذاکره با سرمایه‌گذاران و جمع کردن کمک هزینه برای یک کسب‌و‌کار سخت و استرس‌آور است. اما آمادگی قبلی می‌تواند از استرس موجود بکاهد.
تبلیغات

همه‌ی کارآفرینان با مشکلات زیادی برای راه‌اندازی استارتاپ خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این مشکلات تأمین سرمایه‌ی لازم برای پرداخت هزینه‌های استارتاپ است. درست است که شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و موسسات دیگر روی ایده‌های جذاب سرمایه‌گذاری می‌کنند اما این کافی نیست. همه‌ی افرادی که به نوعی درگیر این موضوع بوده‌اند، می‌دانند که قانع کردن دیگران برای افزایش کمک‌های مالی آسان نیست. استرس داشتن در رابطه با این موضوع کاملا طبیعی است. اما می‌توانید با تمرین کردن و افزایش آمادگی از میزان آن بکاهید. تنها کافی است قبل از جلسه با فرد سرمایه‌گذار، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

money

۱- شما نمی‌خواهید از آن‌ها پول قرض بگیرید

بسیاری از کارآفرینان فکر می‌کنند جذب سرمایه‌گذار به معنی پول قرض کردن است. در صورتی که این طرز تفکر به هیچ عنوان صحیح نیست. سرمایه‌گذاری کردن روی یک کسب‌و‌کار به این معنا است که فرد دیگری در آینده در سود شرکت شما سهیم خواهد شد. بنابراین موفقیت استارتاپ شما به نفع آن‌ها نیز خواهد بود. تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که بعضی قراردادها به مرور زمان مالکیت شما روی استارتاپ را از بین خواهد برد. بنابراین قبل از امضای هر قراردادی با یک مشاور مالی صحبت کرده و شرایط را بررسی کنید.

۲- شرایط و ضوابط قرارداد را به خوبی بخوانید

بسیاری از کارآفرینان بعد از شنیدن مبلغ قرارداد هیجان‌زده می‌شوند و می‌خواهند کار را هر چه سریع‌تر تمام کنند. در چنین شرایطی نفس عمیق بکشید و هیجان خود را کنترل کنید. کمی زمان بگذارید و تمام شرایط را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در صورت امکان چند روز زمان بخواهید و بیشتر روی این موضوع فکر کنید. مشورت کردن با افراد متخصص را نیز فراموش نکنید.

money

۳- همیشه آماده باشید

سیستم‌های توزیع و دیگر منابع آنلاین سرمایه‌گذاری از گذشته تا امروز وجود داشته‌اند. این پلتفرم‌ها امکانات مالی زیادی را بدون نیاز به ترک دفتر و حضور در جلسه برای شما فراهم می‌کنند. اما این به این معنا نیست که کارآفرینان نباید آمادگی کافی برای روبه‌رو شدن با شرایط را داشته باشند. تکنولوژی جایگزین آمادگی نیست. و زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری به میان می‌آید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 نمی‌توان انکار کرد که فرآیند جذب سرمایه کار پراسترسی است. اغلب کارآفرینان به این فکر می‌کنند که شاید این تنها شانسشان برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار باشد. درنتیجه اگر این فرصت را از دست دهند شاید دیگر هرگز نتوانند ایده‌ی خود را پیاده‌سازی کنند. اما این استرس ممکن است باعث شود عملکرد خوبی هنگام معرفی استارتاپ خود نداشته باشند. درنتیجه بهتر است تمام زوایا و جوانب را از قبل بررسی کرده و با آمادگی کامل در جلسه حضور پیدا کنند. در نظر گرفتن تمام جوانب کمک می‌کند که پول مورد نظر خود را جمع کرده و درنتیجه روبه‌جلو حرکت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات