دانشگاه‌های آمریکا به استقبال هوش مصنوعی ChatGPT می‌روند

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ربات چت جی پی تی ساخت Open AI
دانشگاه ایالتی آریزونا برای اولین بار از ChatGPT در کلاس‌های درس استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) و OpenAI برای وارد کردن ChatGPT به کلاس‌های درس همکاری می‌کنند. بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی ASU، این دانشگاه می‌خواهد روی سه حوزه‌ی کلیدی‌ای که می‌تواند در آن‌ها از ChatGPT استفاده کند، متمرکز شود: رشد موفقیت دانشجویان، ایجاد راه‌های جدید برای تحقیقات نوآورانه و ساده کردن فرایندهای سازمانی.

کایل بوئن، معاون مدیر ارشد اطلاعات ASU، گفت: «استادها و کارکنان ما در‌حال‌حاضر از ChatGPT استفاده می‌کنند و پس از رفع نگرانی‌های امنیتی معتقدیم که ارتباط با OpenAI منطقی است.»

بوئن در ادامه گفت: «اعضای هیئت علمی دانشگاه که برخی از آن‌ها در زمینه‌ی هوش مصنوعی تخصص دارند، به نحوه‌ی استفاده از هوش مصنوعی مولد در دانشگاه کمک خواهند کرد.»

دانشگاه آریزونا از ماه فوریه (بهمن و اسفند) شروع به دریافت پروژه‌های اساتید و دانشجویان در مورد استفاده از ChatGPT خواهد کرد. یکی از معاونین دانشگاه گفت که برخی اساتید در‌حال‌حاضر از هوش مصنوعی مولد در کلاس‌های خود استفاده می‌کنند. او به برخی از کلاس‌های آهنگ‌سازی و روزنامه‌نگاری اشاره کرد که از هوش مصنوعی برای بهبود نوشتن بهره می‌گیرند.

مسئولین دانشگاه آریزونا معتقدند دانشگاه‌ها زمینه‌ی آزمایش بسیاری از موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد را فراهم می‌کنند.

معاون ASU می‌گوید: «دانشگاه‌ها امیدوارند تفکر انتقادی را پرورش دهند، بنابراین ما هرگز خود را از فناوری دور نمی‌کنیم.»

‌این اولین همکاری بین OpenAI و یک مؤسسه‌ی آموزشی محسوب می‌شود. OpenAI به‌آرامی شروع به همکاری با سازمان‌های عمومی کرده است و احتمالاً شاهد همکاری‌های بیشتری از این دست خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات