تهیه لوازم جانبی گوش از دیجی فرست

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
فروشگاه اینترتی دیجی فرست متعلق به موبایل مرکزی درزمینه‌ی واردات، فروش و پخش لوازم جانبی تلفن‌همراه اکنون با شعبه‌های متعدد در کشور یکی از کامل‌ترین و به‌روزترین مجموعه واردات و توزیع لوازم جانبی را دارد.
تبلیغات

این روزها نمی‌شود موبایل داشت و لوازم جانبی موبایلی برای آن تهیه نکرد. در وضعیت کنونی، وقتی گوشی موبایل چه نو و چه کارکرده می‌خریم، اگر هیچ‌یک از لوازم جانبی را برایش تهیه نکنیم، حداقل گلس را باید بخریم. در این مطلب، دیجی فرست درباره‌ی انتخاب گلس مناسب و انواع آن برای گوشی موبایل توضیح می‌دهد. از همین ابتدا، فرض را بر این می‌گذاریم که اغلب افراد از گلس اطلاعات زیادی ندارند و سعی می‌کنیم اطلاعاتی درباره‌ی لوازم جانبی موبایل، مخصوصا گلس بدهیم.

گلس چیست؟

ممکن است اولین جوابی که به ذهنتان برسد، این باشد که محافظ صفحه‌نمایش بسته به نوع و کیفیت از صفحه‌نمایش دربرابر ضربه محافظت نسبی می‌کند، با ایجاد زاوید از دید گوشی می‌کاهد، کار با گوشی را تسهیل می‌کند و در ایجاد امنیت نیز مؤثر است.

شاید از بین لوازم جانبی موبایل پرکاربرد‌ترین گلس باشد؛ اما باید بدانید با گلس شما فقط مشکل محافظت را برطرف نمی‌کنید و مزایای دیگری نیز دارد که ذکر شد. برای مثال، خیلی‌ها تمایل ندارند صفحه‌نمایش موبایل آن‌ها دیده شود. گلس مدل‌هایی دارد که این کار را به‌راحتی انجام می‌دهد و دیگران نمی‌توانند به‌راحتی نمایشگر گوشی شما را مشاهده کنند. برخی دیگر از افراد از باقی‌ماندن اثرانگشت روی گوشی خود اذیت می‌شوند که این مشکل را نیز گلس به‌راحتی حل می‌کند.

انواع دسته‌بندی گلس 

این دسته‌بندی را متخصصان در پخش لوازم جانبی موبایل ارائه داده‌اند که عبارت‌اند از:

  • گلس شیشه‌ای
  • گلس PET
  • گلس TPU
  • گلس حریم شخصی
  • گلس ضددرخشش

کاربردهای گلس سرامیکی مات

یکی از لوازم جانبی ضروری برای گوشی‌های همراه گلس است.  گوشی‌های جدید و هوشمند امروزی از گوریلا گلس استفاده می‌کنند؛ اما نمی‌توان اطمینان کرد گوشی ما دچار ضربه یا فشار و آسیب نشود. پس برای اینکه از آسیب به گوشی‌مان جلوگیری کنیم، باید از گلس استفاده کنیم. گلس‌ها انواع مختلفی دارند؛ مثلا گلس شیشه‌ای حرارت دیده‌شده، گلس نشکن، گلس نانو، گلس ضد‌ضربه از جنس TPU و گلس سرامیکی که بنا به سلیقه‌ی خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید که در انواع مختلف تولید شده است. در این بخش مطلب، قصد داریم شما را با گلس سرامیکی آشنا کنیم.

ویژگی‌های گلس سرامیکی

گلس سرامیکی مواد اصلی ساختش مانند شیشه‌های معمولی است. حدود ۹۸ درصد آن از کریستال‌های معمولی شیشه است؛ ولی درصد کمی ناخالصی دارد که از جنس سرامیک است. اندازه‌ی کریستال‌ها بسیار کوچک است و اصولا گلس سرامیکی در مرحله‌ی اول تولید شفافیت ندارد که به آن گلس سرامیکی مات می‌گویند. این نوع گلس‌ها در اجاق‌گاز‌ها نیز به کاربرده شده که کاربردش پوششی است و روی مشعل قرار گرفته شده که می‌تواند دمای بسیار زیادی تحمل کند. همچنین، این مدل گلس‌ها در ساخت آسانسور‌های شیشه‌ای و میزهای شیشه‌ای و آینه‌های تلسکوپی و ساخت بیوگلس‌ها به‌کار برده شده‌اند. گلسی که روی گوشی‌های همراه نصب می‌شود، باید شفاف باشند تا بتوان به‌راحتی صفحه‌نمایش گوشی را مشاهده کرد؛ بنابراین، در ساخت این گلس‌ها برای گوشی‌ها از سیلیکات و کواتز استفاده می‌شود تا شفافیت آن‌ها را افزایش دهد. این گلس‌های سرامیکی از شفافیت مناسبی برخوردار و دربرابر ضربه و حرارت بسیار مقاوم و ضدخش و ایمن است. همچنین، کل صفحه‌نمایش را دربر می‌گیرد و پوشش مطلوبی برای صفحه‌نمایش درمقابل خط‌و‌خش و ضربه است. جنس این گلس‌ها بسیار نرم و منعطف است تا قابلیت آنتی‌شوک هم داشته باشد. همچنین، ضدچربی است تا اثرانگشت روی آنان باقی نماند.

قابلیت ضد‌ضربه‌بودن این گلس‌ها به‌حدی است که اگر گوشی هم از دست شما به زمین بیفتد، احتمال آسیب‌دیدن گوشی بسیار کم است. این گلس‌های سرامیکی شفاف‌تر از گلس نانو مایع و از ثبات رنگ برخوردار است و برخلاف گلس TPU که بعد از مدتی زرد می‌شود، چون از جنس شیشه است، زرد نمی‌شود. تمام ضخامت گلس سرامیکی از یک جنس است و پوشش اضافی ندارد. در کل، می‌توان گفت در آزمایش‌هایی که روی این گلس‌های سرامیکی انجام شده است، از کیفیت فوق‌العاده و امنیت زیادی برخوردار است و جدا از همه‌ی این ویژگی‌ها، قیمت مناسبی دارد.

این گلس انعطاف‌پذیری نشکن و چسب کامل محافظ صفحه‌نمایش نانوسرامیکی مات دارد. لبه‌ی برش‌خورده و جنس مقاوم و ضدضربه‌بودن از ویژگی‌های این گلس سرامیکی مات است. گلس سرامیکی تا حدود بسیار زیادی درمقابل جذب اثرانگشت و لکه مقاوم است و ظاهر زیبای گوشی را حفظ می‌کند. ضد‌خط‌و‌خش و در آن‌ها سوایپ‌کردن صفحه‌نمایش بسیار راحت است. گلس مات ضد تشعشع و بازتاب نور است و از بازتاب نور در صفحه‌نمایش جلوگیری می‌کند. بدین‌صورت که اگر در زیر نورخورشید از گوشی خود استفاده کنید، به‌راحتی می‌توانید صفحه‌نمایش را بدون بازتاب نور ببینید. شما با داشتن گلس سرامیکی مات می‌توانید سلامت گوشی‌تان را تضمین کنید؛ زیرا از مقاومت و سختی چشمگیری برخوردار است. لایه‌ی نانو که در ساخت این گلس به‌کار گرفته شده، خاصیت ضد‌ضربه و ضد‌خش دارد و می‌تواند از صفحه‌نمایش دربرابر آسیب‌های احتمالی محافظت کند. محافظ صفحه‌نمایش سرامیکی آیفون از جدیدترین تکنولوژی مواد هیدروژنی و نانو از چهار لایه تشکیل شده است که هرکدام از این لایه‌ها کاربرد مخصوص خود را دارد و مجموع این لایه‌ها محافظ صفحه‌ی شیشه‌ای سرامیکی بسیار مقاوم و ضدضربه را تشکیل داده‌اند. این گلس قسمت‌های منحنی را نیز پوشش می‌دهد که در گوشی‌های جدید وجود دارد. طراحی این گلس‌ها به‌گونه‌ای است که مطابق با صفحه‌نمایش مدل‌های مختلف گوشی‌ها با لیزر برش خورده است تا کاملا بر صفحه‌نمایش بخوابد و از صفحه‌نمایش شما محافظت کند.

اگر جزو اشخاصی هستید که زمان طولانی از روز را زیر نورخورشید می‌گذرانید یا خوانایی را به کیفیت تصویر ترجیح می‌دهید یا اکثر اوقات نمی‌خواهید صفحه‌نمایش خود را تمیز کنید و سوایپ‌کردن آسان یا ظاهر مات گلس را بیشتر ترجیح می‌دهید، از گلس مات استفاده کنید. بااین‌حال، اگر جزو گروهی از کاربرانی هستید که با گوشی خود زیاد فیلم و تصاویر نگاه می‌کنید و کیفیت برایتان اهمیت دارد و از صفحه‌نمایش واضح‌تر و شفاف‌تر بیشتر خوشتان می‌آید و نور صفحه‌ی استاندارد را ترجیح می‌دهید و ظاهر شفاف گلس را از ظاهر مات بیشتر می‌پسندید، از این گلس‌ها می‌توانید کاملا راضی باشید؛ زیرا این نوع از گلس سرامیکی در تابش نور صفحه‌ی گوشی شما تداخلی ایجاد نمی‌کند.

چگونه گلس را روی موبایل قرار دهیم؟

برای قراردادن محافظ صفحه‌نمایش روی صفحه گوشی، اول صفحه‌ی دستگاه خود را با پارچه‌ی میکروفیبر تمیز کنید و سپس کمی آب و صابون را روی محافظ صفحه بمالید و به‌خوبی خشک کنید. سپس، آن را در بالای صفحه فشار دهید. باید محافظ را به‌درستی تنظیم کنید تا متناسب با زوایای گوشی شما باشد. همچنین، باید مطمئن شوید محافظ صفحه‌نمایش صاف روی صفحه‌نمایش نشسته است تا از شرّ حباب رها شوید. بعد‌از‌آن، می‌توانید با محافظ پلاستیکی روی صفحه‌نمایش دستگاه خود قرار دهید. در این صورت، اگر صفحه‌ی شما خراشیده شود، به‌جای آن محافظ صفحه‌نمایش خراشیده می‌شود. جایگزینی پلاستیک درصورت خراشیدن‌های ضعیف‌تر راحت‌تر تعویض‌شدنی است. محافظ صفحه‌نمایش یکی از لوازم جانبی ضروری موبایل است. ضدضربه و ضد‌خش‌ بودن این برچسب‌های محافظتی باید از اولویت‌های اصلی این محصول باشد.

مهم‌ترین ویژگی‌ این محصول آن است که از ویژگی‌های نمایشگرهای تلفن‌همراه به خوبی محافظت کند. برخی دیگر از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • گلس مناسب باید شفاف باشد.
  • انعکاس کافی داشته باشد.
  •  در نور نمایشگر ایجاد اختلال نکند.
  • وضوح نمایشگر را به‌خوبی نشان دهد.
  • دربرابر نورخورشید بتواند تصاویر صفحه‌نمایش را به‌خوبی نشان دهد.
  • دربرابر صدمه و آسیب و سقوط از ارتفاع مقاوم باشد.

گذشته از تمامی این ویژگی‌های اساسی برای محافظ صفحه‌نمایش تلفن‌همراه، گلس فول مزیت‌هایی دارد که انتخاب این محصول را بسیار ارجح‌تر و راحت‌تر می‌کند. از ویژگی‌های برجسته‌ی این محصول عبارت‌اند از:

  • کیفیت فوق‌العاده‌ی چسب
  • جلوگیری از ضعیف‌شدن کیفیت تاچ
  • قابلیت نصب بسیار آسان به‌دست کاربـر
  • محافظت از تمام صفحه دربرابر خش و ضربه
  • قابلیت ضربه‌گیری تا چندین‌برابر برچسب‌های نانو و گلس‌های معمولی
  • قابلیت تمام‌چسب‌بودن برچسب برای نصب آسان و جلوگیری از تضعیف تاچ

توجه کنید پوشش کل نمایشگر با گلس از دیگر ویژگی‌های موردانتظار گلس مناسب محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای خرید عمده لوازم جانبی موبایل یا پخش عمده گلس فول ازطریق بهترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل اقدام کنید که می‌شناسید.

بهترین برند گلس برای گوشی‌های مختلف

اگر صفحه‌نمایش تلفن‌همراه شکسته شود، مانند این است که گوشی به کما رفته و تا مرگ یک قدم فاصله دارد. اگر کمی تحقیق کنید، متوجه خواهید شد درحدود ۷۰ درصد از قیمت گوشی‌های همراه مربوط به صفحه‌نمایش گوشی است. تقریبا یک‌سوم از گوشی‌هایی که مردم ایران استفاده می‌کنند، صفحه‌نمایششان شکسته است. به‌خاطر هزینه‌های هنگفت تعمیر گوشی، کاربران ترجیح می‌دهند بدون تعمیر  LCD از گوشی تلفن‌همراهشان استفاده کنند. همین دلیل کافی است تا به آمار چشمگیر صفحه‌نمایش شکسته در بین کاربران دست یافته باشیم؛ ولی کاربران عزیز با کمی دقت و مراقبت و البته استفاده از گلس صفحه‌نمایش می‌توانند از شکسته‌شدن صفحه‌نمایش خود جلوگیری کنند. امروزه، هزینه‌ی تعمیرات تلفن‌همراه روزبه‌روز بیشتر می‌شود و برای اینکه از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید، بهترین راه‌حل خرید گلس مناسب است.

چطور گلس اصلی را از تقلبی شناسایی کنیم؟

بهترین راه‌حل خرید از مراکز مطمئن و فروشندگان شناخته‌شده است؛ زیرا باتوجه‌به افزایش نمونه‌های تقلبی، تشخیص آن‌ها کار سختی است. نصب گلس تقلبی باعث کاهش سرعت گوشی و حسگر اثرانگشت خواهد شد؛ به‌همین‌دلیل، به شما کاربران عزیز تأکید می‌کنیم از نمونه‌های تقلبی استفاده نکنید.

چگونه بهترین گلس گوشی را انتخاب کنیم؟

 باتوجه‌به منحنی‌بودن صفحه‌نمایش برخی از گوشی‌ها، باید گلسی را انتخاب کنید که بدون هواگیری روی صفحه‌نمایش بنشیند.

نکات کلی

  • ممکن است همه‌ی این مدل‌ها را همه‌جا پیدا نکنید؛ اما معمولا کسانی که کارشان پخش عمده لوازم جانبی موبایل است، تمام این مدل‌ها را دارند.
  • گلس نانو همان گلس‌های TPU است که پلاستیک جنس بهتری دارد و عملا تکنولوژی نانو آن‌گونه نیست که فکر می‌کنید.
  • نمی‌توانید بگوید بهترین گلس کدام است؛ بلکه هرشخصی باتوجه‌به کارکردش مدلی را انتخاب می‌کند که مناسبش است؛ مثلا کسی که فیلم و کلیپ زیاد می‌ببیند و کیفیت صفحه‌نمایش برایش مهم است، بهترین حالت این است که از گلس شیشه‌ای استفاده کند که از بقیه مدل‌ها نیز ارزان‌تر است یا کسی که با گوشی زیاد کار می‌کند و می‌خواهد انگشتش روان روی صفحه بلغزد، باید از گلس ضددرخشش استفاده کند که مطمئنا کمی صفحه را مات می‌کند؛ اما کار با گوشی را خیلی راحت می‌کند.
  • ازلحاظ محافظت، کسی که گوشی بارهاوبارها از دستش می‌افتد، بهتر است از گلس PET استفاده کنید. شاید کمی ضخیم باشد؛ اما مسلما ضربه‌گیری بهتری دارد و از گلس TPU منعطف‌تر است.
  • نکته مهمی که باید درباره‌ی گلس گفت، این است که خیلی‌ها مشکل آن را دارند که قاب و گلس مشکل ایجاد می‌کند؛ یعنی قاب باعت می‌شود لبه‌های گلس را از روی صفحه بلند شود و گلسی که هوا زیرش نفوذ کرد، کمتر به‌کار می‌آید؛ اما شما اگر از گلس‌های TPU استفاده کنید، دیگر این مشکل را نخواهید داشت.
  • بعضی از برندها که گوشی پرچم‌دار معرفی می‌کنند، می‌گویند محصولشان بهترین صفحه‌نمایش ضدخش را دارد و کاملا ضدضربه است؛ اما باتوجه‌به آزمایش‌های که بعدها انجام می‌شود، مشخص می‌شود بسیار از ادعاها تبلیغاتی هستند و برای بعضی گوشی‌ها واقعا به لوازم جانبی موبایل احتیاج داریم؛ مثل گلس یا قاب یا پاوربانک‌های باکیفیت که باتری را از بین نبرد یا هندزفری چون بعضی برندها مثل شیائومی که با وجود کیفیت‌های رضایت‌بخش محصولاتشان در جعبه‌ی گوشی‌هایش هندزفری وجود ندارد و مجبور می‌شوید از فروشگاه لوازم جانبی موبایل آن را تهیه کنید.
  • موضوع دیگر درباره‌ی گوشی‌های مثل Samsung galaxy s9 که لبه‌های خمیده دارند، این است که برای این مدل‌ها انتخاب لوازم جانبی گوشی باید خیلی هوشمندانه باشد؛ چون باتوجه‌به لبه‌های خمید‌ه‌شان باید لوازمی را انتخاب کنید که بتوانند کاملا از آن محافظت کنند؛ چون با‌توجه‌به طراحی‌شان بسیار آسیب‌پذیرند.

بهترین گلس از بهترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل

روی بعضی از گلس‌ها حرف H را می‌بینید که نشان‌دهنده‌ی میزان سختی گلس است. البته امیدواریم به این حرف چندان توجه نکنید؛ چراکه H9 که قوی‌ترین محسوب می‌شود، سختی‌اش به‌اندازه‌ی مداد طراحی است و آن‌گونه که فکر می‌کنید، ضدخش و ضد ضربه نیست. روی بعضی دیگر از گلس‌ها حرف D را می‌بینید؛ مثلا 2.5D یا 2D که بیشتر به ظاهر و لبه‌های گوشی مربوط می‌شود که آن‌هم تقریبا سلیقه‌ای است.

نتیجه‌گیری

سعی کنید گلسی انتخاب کنید که مخصوص گوشی خودتان است. هر گلسی که گران‌تر است، صرفا نمی‌تواند بهترین باشد و اگر هم بهتر باشد، ممکن است مناسب شما نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات