برنامههای توسعه سرونو در زمینهی نرم افزار CRM سرو پس از پیوستن به همکاران سیستم
برای پوشش این نیاز، همکاران سیستم و سرونو از سال ۱۳۹۵ همکاری اولیه خود را آغاز کرده و پس از طراحی معماری، انجام یکپارچگی، اجرای آزمایشی و اطمینان از موفقیت این همکاری، از زمستان ۹۸ شرکت سرونو بهعنوان یکی از شرکتهای تخصصی زیر مجموعه همکاران سیستم به بزرگترین شرکت نرمافزاری بخش خصوصی کشور پیوست.
فرهاد بابازاده مدیرعامل سرونو در این باره میگوید: «از زمانیکه کار روی SarvCRM را در سال ۱۳۹۱ آغاز کردیم، چشم اندازمان ایجاد نسل جدیدی از نرم افزار برای کمک به پیشبرد کسبوکارهای کارآمد و بهروز بود. در این مسیر، پیوستن به شرکتهای زیرمجموعه همکاران سیستم اتفاقی بزرگ برای ایجاد تحول در کسبوکارهای مشتریان ما است.» بابازاده معتقد است: «این شراکت تجاری، رسالت کمک به مشتریان را برای موفقیت در کسبوکارشان شتاب می بخشد. ترکیب قابلیت های سرونو با دانش و تجربهی همکاران سیستم ارزشی متمایز برای مشتریان خلق میکند.»
از مهمترین خروجیهای این همکاری میتوان به ایجاد یکپارچگی با کمترین خطا و با اطمینان بالا در سناریوهای مختلف بین دو نرم افزار CRM و ERP اشاره کرد. این موضوع موجب میشود فرایندهای بیشتری از مشتریان مانند فروش، خدمات پس از فروش یا پرداخت یکپارچه شده و در نهایت مشتریان ارزش بالاتری را از تلفیق اطلاعات دو نرمافزار دریافت کنند.
در سال ۹۹ چه امکاناتی به SarvCRM اضافه میشوند؟
سرونو در ادامه مسیر رو به رشد خود و با اتکا به تخصص و تجربه همکاران سیستم، قصد دارد قابلیتهای بیشتری را با هدف کمک بیشتر به کسبوکارها در نرم افزار CRM سرو (SarvCRM) ایجاد کند. این امکانات عبارتاند از:
مدیریت ارتباط با نمایندگان (شرکای تجاری یا عاملین)
ارتباط بسیاری از کسبوکارها با مشتریان ازطریق شبکه فروش یا نمایندگی است. این نمایندگان فروش یا خدمات بهعنوان شریک استراتژیک رابطه با مشتریان را تسهیل کرده و موجب افزایش فروش و ارائه خدمات سریعتر و بهینهتر به مشتریان میشوند. البته باتوجهبه نقش بسیار مهم آنها در عملکرد خوب شرکت در جذب، نگهداری و ارتقا نماینده میتواند شرکت را از رقبا متمایز کرده و عملکرد نامناسبشان اثرات منفی بههمراه خواهد داشت.
مدیریت مناسب نمایندگان نیازمند یک سیستم اطلاعاتی است که همهی اطلاعات مرتبط با آنها مانند اطلاعات اولیه در مرحله جذب، سفارشها، خدمات ارائه شده، رضایت مشتریان و ... را یکپارچه کرده و با ارائهی گزارشهایی تحلیلی به مدیران کسبوکار کمک کند تا استراتژیهای مناسب بهکاربگیرند.
به وسیلهی این امکان، کسبوکارها میتوانند کاندیداهای نمایندگی واجد شرایط را ارزیابی و جذب کنند. پس از آموزش به آنها مجوز فعالیت صادر کنند، فعالیتها و خروجیهای فروش آنان را رصد کرده و اقدامات لازم برای افزایش منافع مشترک را انجام دهند. همچنین برای تشویق نمایندگانی که عملکرد بهتری دارند، کسبوکارها میتوانند براساس عملکرد هر نماینده آنان را ارزیابی و رتبهبندی کنند.
خدمات پس از فروش
صنایع مختلف مانند لوازم خانگی، خودرو، کسبوکارهای دیجیتال یا تاسیسات ساختمانی نیازهای متنوع و گستردهای دارند. در مواردی که این خدمات در رابطه با دستگاههای فروخته شده ارائه میشود، نیازمند ارتباط بسیار عمیق با نرم افزار ERP است. برای نمونه، شرکت ارائهکننده محصولات و خدمات باید یک قطعه را از زمان تولید تا تعمیرات رصد کند یا نمایندگان خدمات پس از فروش در سرتاسر کشور را مدیریت کند.
سرونو در راستای مأموریت خود و همچنین با هدف پوشش نیازهای کسبوکارهای این حوزه قصد دارد ماژول خدمات پس از فروش را در SarvCRM توسعه دهد. این راهکار به شرکتها در وفادارسازی و افزایش رضایت مشتریان کمک میکند.
از مهمترین امکانات این ماژول، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ثبت و مدیریت خدمات درخواستی مشتریان
- پورتال مشتریان
- ارتباط با نمایندگان خدمات پس از فروش
- ارتباط با انبار قطعات و داغیها
- تعمیرات و نگهداری برنامهریزیشده
- مدیریت تعمیرات
- مدیریت گارانتی و وارنتی
سایر برنامههای سرونو برای توسعه SarvCRM
درکنار دو اولویت اصلی سرونو یعنی مدیریت نمایندگان و مدیریت خدمات پس از فروش، SarvCRM با هدف ارزشآفرینی بیشتر برای مشتریان خود برنامههای زیر را در دست اجرا دارد:
- یکپارچگی با نرمافزارهای دیگر همکاران سیستم: همکاران سیستم سبد متنوعی از محصولات را عرضه میکند. با پیوستن سرونو به این شرکت، انتظار میرود تا SarvCRM با دیگر محصولات همکاران سیستم نیز مانند نرمافزار اتوماسیون اداری و هوشمندی تجاری یکپارچه شود.
- ارائه راهکارهای تخصصی صنایع: تنوع نیازهای صنایع مختلف درحوزه مدیریت ارتباط با مشتریان ایجاب میکند تا راهکاری تخصصی برای یک صنعت خاص ایجاد شود. برای نمونه میتوان به ماژول «ویزیتور علمی» برای صنعت تجهیزات پزشکی اشاره کرد.
- پوشش نیازهای شرکتها در اندازههای مختلف: توسعه و متناسبسازی بستههای نرمافزاری و خدماتی SarvCRM نیز به شکلی انجام خواهد شد که شرکتهای مختلف در بازارهای بزرگ، کوچک و متوسط بتوانند از قابلیتهای نرمافزار با هزینهای متناسب با نیازهایشان برخوردار شوند.
- بهبود تجربه کاربری: تجربه کاربری (UX) یکی از مهمترین ویژگیهای یک نرمافزار CRM است. وجود امکانات متنوع در CRM اهمیت زیادی دارد. اما اگر کاربران مجبور باشند برای استفاده از آن زمان و انرژی زیادی صرف کنند، ممکن است سازمان به خروجیهای مورد انتظار خود دست پیدا نکند. در ادامه مسیر گذشته، بر پایه نظرات مشتریان، تجربه کار با SarvCRM به شکل مستمر بهبود خواهد یافت.
- یکپارچگی با دیگر ابزارهای آنلاین: امروزه میزان استفاده از ابزارهای دیجیتال در حال افزایش است. کسبوکارها هم ناچار هستند همگام با مشتریان خود، در این مسیر حرکت کنند. سرونو با هدف کمک به شرکتها برای عرضهی محصولات و خدمات خود در یک بستر یکپارچه؛ SarvCRM را با دیگر ابزارهای آنلاین مانند فروشگاههای اینترنتی، چت آنلاین، ابزارهای بازاریابی ایمیلی و شبکههای اجتماعی یکپارچه خواهد کرد.
رقابت در بازار ایران در سالهای اخیر افزایش یافته است. شرکتها نیز با درک این موضوع و با هدف رشد پایدار در تلاشند کارایی عملیاتی خود را افزایش دهند. همچنین با اطلاع از اینکه CRM چیست و چه کمکهایی به آنها میکند؛ با استفاده از آن میکوشند ارتباطی عمیقتر با مشتریان خود برقرار کنند. سرونو، در راستای مأموریت خود و بهعنوان شریک استراتژیک کسبوکارها، امکانات و خدمات خود را متناسب با توسعه شرکتها و بر پایه بهترین تجربیات بینالمللی توسعه خواهد داد.
منتظر اخبار جدید سرونو باشید.