اپل احتمالا در جعبه آیفون‌های سال ۲۰۲۰ شارژر ارائه نمی‌کند

دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌های جدید ادعا می‌کنند که احتمالا در جعبه‌ی آیفون‌های سال ۲۰۲۰ شارژر عرضه نخواهد شد. همچنین شاید ایرپادز هم از جعبه‌ی گوشی‌های جدید حذف شود.
تبلیغات

آیفون‌هایی که در سال جاری معرفی و به بازار عرضه می‌شوند، احتمالا دارای تجهیزاتی نخواهند بود که همیشه از جعبه‌ی یک گوشی هوشمند انتظار داریم. مینگ چی کو که از نزدیک‌ترین کارشناسان به اپل محسوب می‌شود و همیشه اطلاعاتی نزدیک به واقعیت منتشر می‌کند، در جدیدترین اظهارنظر خود ادعا کرد که اپل، شارژر و ایرپادز را از جعبه‌ی آیفون‌های سال ۲۰۲۰ حذف می‌کند. به‌علاوه، حتی آیفون SE 2020 هم در بسته‌بندی جدید دارای این قطعات اضافه نخواهد بود.

کو در جدیدترین اظهارنظر خود ادعا می‌کند که اضافه کردن قابلیت 5G به آیفون‌های سال ۲۰۲۰ افزایش هزینه‌ی تولید را برای کوپرتینویی‌ها به‌همراه دارد. به‌ همین دلیل آن‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا هزینه‌های اضافی هر دستگاه را به حداقل برسانند. بسته‌‌بندی کوچکی که با پیاده‌سازی تصمیم‌های جدید برای آیفون‌ها استفاده می‌شود، برای محیط‌زیست هم بهتر خواهد بود و هزینه‌های حمل‌ونقل را هم کاهش می‌دهد. درواقع اپل در هر بار ارسال محموله‌‌ی گوشی آیفون می‌تواند تعداد بیشتری گوشی هوشمند جابه‌جا کند. البته نباید از سود اضافه‌ای که با فروش ایرپادز به‌صورت مجزا حاصل می‌شود، غافل شد.

اپل درحال‌حاضر در تمام بسته‌بندی‌های آیفون، ایرپادز را ارائه می‌کند. شارژر پنج واتی USB-A برای آیفون ۱۱ و آیفون SE 2020 و شارژر ۱۸ واتی USB-C برای آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هم از تجهیزات دیگری هستند که در بسته‌بندی گوشی‌های هوشمند اپل دیده می‌شوند. اضافه کردن شارژر ۱۸ واتی به بسته‌بندی گوشی‌های جدید هم پس از سال‌ها اعتراض و انتقاد کاربران و کارشناسان انجام شد که از سرعت پایین شارژ با آداپتورهای پنج واتی بسیار ناراضی بودند. درنتیجه اگر اپل تصمیم بگیرد که آداپتور مذکور را از محصولات آتی حذف کند، مجددا کاربران با خبری ناراحت‌کننده روبه‌رو می‌شوند. البته هنوز نمی‌دانیم که آیا پیش‌بینی مینگ چی کو، تمامی محصولات خانواده‌ی آیفون را پوشش می‌دهد یا تنها تعداد محدودی از محصولات، از آداپتورها و ایرپادز محروم خواهند شد.

اخبار دیگر پیرامون کمپ کوپرتینو ادعا می‌کنند که شارژر ۲۰ واتی سریع با آیپدهای جدید عرضه خواهد شد. کو اعتقاد دارد آیپد ۱۰/۸ اینچی احتمالا در ماه‌های آتی سال جاری به بازار عرضه شود. یک نسخه‌ی ۸/۵ اینچی از خانواده‌ی آیپد مینی هم در برنامه‌ی اپل برای نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ دیده می‌شود. آیپدهای جدید با شارژر سریع ۲۰ واتی عرضه می‌شوند که درصورت صحت ادعاهای بالا، به‌عنوان یک لوازم جانبی برای خریداران آیفون هم عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات