5 گام مهم برای خرید ویولن از نگاه فروشگاه موزیک دلشاد

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در این مقاله فروشگاه آنلاین موزیک دلشاد ویژگی‌های مهم برای خرید ویلون را ارائه کرده است.
تبلیغات

ویولن یکی از محبوب‌ترین سازهای کلاسیک در کل جهان است. بی‌شک شما هم با شنیدن صدای ویولن مجذوب این موسیقی زیبا و خوش صدا شده‌اید و در صدد یادگیری و استفاده از این ابزار موسیقی خوش صدا و به ظاهر ساده برامده‌اید و ممکن است در پی خرید آن به‌عنوان مبتدی باشید یا  با آن آشنایید و در پی تعویض و خرید ویولن جدیدی هستید، توصیه ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید این ابزار موسیقی با ما همگام شوید تا شما را بیشتر با پیچیدگی ها و نکات کلیدی مهم در هنگام خرید این ساز دلنشین آشنا کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

  • گام اول: انتخاب فروشگاه مناسب

اولین گام مهم در خرید ویولن با کیفیت انتخاب یک فروشگاه معتبر با محصولات با کیفیت است که تجربه راهنمایی شما برای خرید یک ویولن با کیفیت را داشته باشد.

  • گام دوم: قیمت ویولن

گام دوم در خرید ویولن این است که هنگام خرید فقط به مبلغی که قرار است بپردازید تمرکز نکنید و ارزان‌ترین ساز را انتخاب نکنید. اگر فقط به قیمتی که می‌خواهید بپردازید تمرکز کنید و از کیفیت غافل شوید معمولا منجر به انتخاب فروشگاه و سازی می‌شود که استفاده از آن برای شما دلچسب نخواهد بود و شما را از ادامه‌ی راه موسیقی دلسرد می‌کند.

 خرید یک ویولن عالی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت برای شما باشد. اگر هنگام خرید بدون توجه به مزایایی که در دراز مدت از این ابزار خواهید برد فقط به برچسب قیمت ویولن توجه کنید قطعا در خرید خود دچار بزرگ‌ترین اشتباه خواهید شد.

ساز ویولن عموما به سه دسته مبتدی، متوسط و پیشرفته تقسیم می‌شود. ویولن مبتدی اغلب برای کودکان و افرادی که فقط ممکن است برای مدتی بخواهند این ساز را تست کنن و علاقه خود را به آن بسنجند استفاده می‌شود. ویولن‌های متوسط و حرفه‌ای نسبت به دسته اول از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند و جنس چوب، آرشه، رشته‌های آرشه، زیر چانه‌ای و ... که همراه آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز با کیفیت بیشتری خواهد بود.

دلشاد
  • گام سوم: انتخاب سایز مناسب

گام سوم در خرید ویولن پیدا کردن اندازه مناسب و سایز مدنظر برای شما است.

پیداکردن یک ویولن در سایز مناسب خودتان می‌تواند در پیشرفت شما و نواختن و ایجاد صدای عالی از ساز گام موثری باشد. اندازه‌گیری باید براساس طول بازو و اندازه دست باشد. البته توجه داشته باشید که این مورد ممکن است از سازنده به سازنده متفاوت باشد.

به‌عنوان یک راهنمای کلی می‌توان گفت ویولن بزرگسالان با طول بازوی حداقل 23 اینچ به یک ویولن با اندازه کامل نیاز دارند. درحالی‌که نوجوانان و بزرگسالان با دست های کوچک و بازوی کوچکتر از 22 اینچ به ویولن به اندازه 8/7 نیاز خواهند داشت و همینطور برای افراد با طول بازوی 21-22 اینچ به ویولن به اندازه 4/3 نیاز دارند. همچنین اندازه‌های به تدریج کوچکتر برای کودکان وجود دارد. پس با دقت در این اندازه‌ها می‌توانید بهترین ویولن را از بین انواع ویولن انتخاب و خریداری کنید.

  • گام چهارم : انتخاب و خرید لوازم جانبی ویولن

لوازم جانبی برخلاف اسمشان می‌توانند از اصولی‌ترین ابرازها در طی این راه برای شما باشند. مثلا انتخاب آرشه و کمان ویولن می‌تواند در تولید کیفیت تن صدا بسیار مهم باشد. انتخاب آرشه ویولن خوب می‌تواند به ظرافت نواختن شما کمک کند. آرشه ای با قسمت‌های محکم و انعطاف‌پذیر را انتخاب کنید، اما به‌طور خاص انتخاب چوب خوب خود تأثیر عمیقی بر انعطاف پذیری کمان خواهد داشت. پس حتما توجه داشته باشید که از فروشگاهی آرشه‌ی خود را تهیه کنید که کیفیت و مرغوبیت چوب و اجناس آن‌ها تضمین شده است و می‌توانند در انتخاب بهتر به شما مشاوره دهند.

  • گام پنجم : انتخاب زیر چانه مناسب

در انتخاب زیر چانه‌ای مناسب باید به این موارد توجه داشته باشید که از جنس ضد حساسیت، برند عالی و از جنس آبنوس یا روز بوت باشد. زیر چانه‌ای مرغوب می‌تواند به شما کمک کند تا ساعت‌ها بدون هیچ سختی به نواختن و آموزش بپردازید.

همچنین در انتخاب گوشی توصیه می‌شود از آبنوس استفاده کنید و انتخاب خرک با کیفیت می‌تواند در ایجاد صدای بهتر به شما کمک کند.

دلشاد
  • چند نکته کلیدی هنگام خرید ویولن
  • پیش از خرید تمام اجزای ساز را بررسی کنید که ترک خوردگی یا آثاری از ترک خوردگی در آن نباشد.
  • توجه داشته باشید که همه قسمت‌های ساز به‌صورت صاف و بدون خراش و فرورفتگی یا برآمدگی بی موردی در آن باشد تا هنگام نواختن صدای اضافی تولید نکند.
  • آرشه، خرک، زیر چانه ای، گیره های تنظیم و گوشی ویولن را تست کنید.

گیره‌های تنظیم باید به‌راحتی کار کنند و به آسانی چرخانده شوند. این مورد برای مبتدیان که مدام نیاز به تنظیم ساز دارند بسیار حائز اهمیت است.

  • پل و جای انگشت باید به درستی تعبیه شده باشند. رشته‌ها باید از ارتفاع انگشتی معقول و منطقی برخوردار باشند. این کار به درست نواختن نت ها کمک می‌کند.
  • پیش از خرید ویولن آن را روی شانه سمت چپ خود گذاشته و شروع به نواختن کنید. انگشتان شما باید برای حرکت فضای مناسب داشته باشند و در هنگام کشیدن و باز و بسته کردن دستها به‌راحتی بتوانید این کار را انجام دهید.
  • دسته ویولن را دقیق بررسی کنید تا مطمئن شوید که تاب یا انحنا نداشته باشد.
  • انتخاب آرشه خوب به اندازه انتخاب ویولن حساس و مهم است. هنگام خرید آرشه حتما دقت کنید که رشته‌ها کیفیت مناسب داشته باشند و پوسیده و خراب نباشند.
  • سیم های ویولن باید مرغوب باشند و رنگ و رو رفته نباشند. اگر سیم ها کیفیت مناسب را نداشتند می‌توانید از فروشنده بخواهید تا سیم ها تعویض شود.
  • نحوه تست صدای ویولن

در هنگام خرید ویلون سعی کنی کمی با آن بنوازید. اگر مبتدی هستید و نواختن با ویولن را هنوز آموزش ندیده اید از راهنما و فروشنده بخواهید تا کمی با آن بنوازد. صدایی که از آن ساطع می‌شود باید شفاف و یکدست باشد. سعی کنید از فروشنده بخواهید با همه سیم‌های ساز برای شما بنوازد و آن‌ها را تست کند.

  • جمع بندی

در انتها به شما توصیه می‌کنیم که انتخاب و خرید ساز حتما از فروشگاهی خرید کنید که تجربه و مهارت عرضه سازهای با کیفیت را داشته باشند. برخی از فروشندگان خرک‌های ویولن را از ساز جدا کرده و آن را به‌عنوان گزینه‌ای درکنار ساز می‌فروشند. می‌توانید پیش از خرید ساز از فروشنده درخواست کنید تا خرکی ساز را روی آن نصب کند. همچنین بدون شنیدن صدای ساز هیچ‌گاه اقدام به خرید آن نکنید.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات