بنچمارک AMD Radeon Pro 5600M در مک بوک پرو 16 اینچ منتشر شد

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Radeon Pro 5600M کارت گرافیک جدید AMD برای مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ است که طبق بررسی‌های اخیر قدرت پردازشی بیشتری نسبت‌به کارت گرافیک کانفیگ‌های دیگر این لپ‌‌تاپ دارد.
تبلیغات

اپل از روزهای پایانی هفته‌ی گذشته، کانفیگی جدید برای مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ در دسترس قرار داده است که کارت گرافیک قدرتمندی تحت عنوان Radeon Pro 5600M دارد. تهیه‌ی کانفیگ موردبحث نسبت‌به کانفیگ پایه به‌میزان ۸۰۰ دلار هزینه‌برتر است.

از زمان معرفی کارت گرافیک AMD Radeon Pro 5600M بسیاری از کاربران از خود پرسیده‌اند که کارت موردبحث چه نوع عملکردی دارد؛ سؤال مهم‌تر این است که 5600M در مقایسه‌با کارت گرافیک به‌کاررفته در دیگر کانفیگ‌های مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ تا چه حد قدرتمندتر است؟ کانال یوتیوب Max Tech که در حوزه‌ی فناوری به‌تولید محتوا می‌پردازد، به‌تازگی نگاهی به قدرت پردازشی Radeon Pro 5600M ای‌ام‌دی انداخته است تا به‌شکلی بهتر با آن آشنا شویم. بررسی‌های انجام‌شده توسط این کانال یوتیوب نشان می‌دهد که Radeon Pro 5600M قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد.

کانفیگ مجهزبه کارت گرافیک Radeon Pro 5600M لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ در آزمایش Metal بنچمارک گیک‌بنچ ۵، موفق‌به کسب امتیاز ۴۳٬۱۴۴ شده، این درحالی است که دومین کانفیگ قوی یعنی آن کانفیگی که از کارت گرافیک ۸ گیگابایتی 5500M استفاده می‌کند، در بهترین حالت امتیاز ۲۸٬۷۴۸ را به‌دست آورده است. مدل ضعیف‌تر محصول با کارت گرافیک ۴ گیگابایتی 5300M توانسته است به امتیاز ۲۱٬۳۲۸ دست پیدا کند. این اعداد به‌خوبی نشان می‌دهند که کارت گرافیک جدید AMD نسبت‌به دیگر مدل‌های به‌کاررفته در کانفیگ‌های مختلف مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ، قدرت پردازشی بسیار بیشتری دارد.

افزایش قدرت پردازشی 5600M نسبت‌به دیگر کارت‌ها قطعا برای کاربرانی که در زمینه‌ی تولید محتوای سه‌بعدی و موارد مشابه کار می‌کنند، بسیار محسوس خواهد بود. کارت گرافیک 5300M در آزمایشی ویژه با نام Unigine Heaven Gaming Test و در بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن، توانسته است محتوای بصری را با نرخ ۳۸/۴ فریم‌بر‌ثانیه به‌تصویر بکشد، درحالی که 5500M موفق‌به ثبت نرخ ۵۱/۱ فریم‌بر‌ثانیه شده است. درنهایت 5600M را داریم که با نرخ ۷۵/۷ فریم‌بر‌ثانیه بهترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشته. نتایج این آزمایش نیز به‌خوبی قدرت بالای کارت گرافیک جدید AMD را نشان می‌دهند.

با همه‌ی این‌ها جالب‌ترین نکته در آزمایش‌های انجام‌شده توسط Max Tech این است که کانفیگ مجهزبه کارت گرافیک Radeon Pro 5600M لپ‌تاپ پرچمدار اپل توانسته است قدرت پردازشی بیشتری نسبت‌به Vega 48 (به‌کاررفته در جدیدترین iMac 5K) و Vega 56 (به‌کاررفته در iMac Pro) ارائه دهد. جزئیات مربوطه را می‌توانید در اسکرین‌شات زیر مشاهده کنید:

گیک بنچ 5 کارت گرافیک رادئون 5600M ای امی دی رنگ آبی

آزمایش‌های دیگر نشان می‌دهند که کارت گرافیک 5600M ای‌ام‌دی می‌تواند در اپلیکیشن Final Cut Pro بدون استفاده از تمام منابع در دسترس خود، ویدئوهای 4K را رندر کند. البته نتایج نهایی حاصل از رندر ویدئوها در بین کانفیگ‌های مختلف چندان متفاوت نبودند. کارت گرافیک 5300M توانست از ویدئویی 4K در مدت‌زمان ۳ دقیقه و ۳۶ ثانیه خروجی بگیرد. این زمان برای کارت‌‌های 5500M و 5600M به‌ترتیب برابربا ۳ دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۳ دقیقه و ۳ ثانیه بوده است. 

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ از زمان عرضه تاکنون همواره به‌عنوان محصولی گران‌قیمت در بازار شهره بوده است و این موضوع تنها محدود به ایران نیست. گرچه کارت گرافیک AMD Radeon Pro 5600M قیمت مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ را حتی بالاتر از قبل می‌برد، اما کارت گرافیک مذکور برای افرادی که به‌شکل حرفه‌ای در حال انجام فعالیت‌های گرافیکی سنگین هستند، بسیار کاربردی خواهد بود. برای انجام کارهایی مثل تدوین ویدئو، کانفیگ پایه‌ی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ محصولی بسیار مناسب به‌شمار می‌آید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات