با ۱۲۳۴ مورد جدید، مجموع مبتلایان قطعی به کرونا در ایران به ۴۷۴۷ تن رسید

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
با اضافه‌شدن ۱۲۳۴ مورد قطعی تا ظهر امروز، تعداد مبتلایان شناسایی شده به بیماری کووید 19 در ایران به ۴۷۴۷ تن رسید.
تبلیغات

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد مطابق آخرین آمار، ۱۲۳۴ تن به شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در کشورمان افزوده شده است. بنابراین تعداد کل مبتلایان در ایران به ۴۷۴۷ نفر رسید. جهانپور گفت که نمودار صعودی ابتلا به بیماری همچنان ادامه خواهد داشت و از میان این تعداد ابتلای جدید، ۱۴۱۳ مورد مربوط به تهران بوده که اکنون کانون بیماری محسوب می‌شود.

جهانپور گفت تعداد ۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان بر اثر این بیماری را به ۱۲۴ نفر رساند. وی همچنین گفت تعداد بهبودیافتگان بر اثر این بیماری در کشور به بیش از ۹۱۳ نفر رسیده و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

جهانپور آمار تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ به تفکیک استان‌ها را تهران با ۱۴۱۳ نفر، گیلان با ۴۲۴ نفر، قم با ۵۲۳ نفر، مرکزی ۲۲۸ نفر، قزوین با ۱۷۶ نفر، البرز ۳۰۲ نفر، اصفهان ۳۸۸ نفر، فارس ۸۱ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، لرستان ۸۰ نفر، کردستان ۴۲ نفر، آذربایجان شرقی ۷۵ نفر، آذربایجان غربی ۱۱ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۱۵ نفر، سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر، کرمان ۲۵ نفر، کرمانشاه ۲۷ نفر، بوشهر ۵ نفر، یزد ۵۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۴ نفر، زنجان ۵۰ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، ایلام ۱۳ نفر، مازندران ۳۰۱ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، هرمزگان ۱۹ نفر و همدان ۲۳ نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت توضیح داد که این افراد احتمالا دو هفته‌ی پیش یا کمتر مواجهه با عامل بیماری را داشتند و اکنون نتیجه‌ی آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده است. وی همچنین بار دیگر تأکید کرد که با وجود هشدارهای مکرر برای سفر نکردن، همین اکنون شاهد ترافیک سنگین در محورهای شمالی هستیم. هرچند استانداران این استان‌ها اعلام کرده‌اند که توان پذیرایی و پذیرش مسافر در این استان‌ها وجود ندارد، این مسافرت‌ها انجام می‌شود. وی تصریح کرد که البته اجازه‌ی ورود به شهرهای شمالی برای این افراد وجود نخواهد داشت و در مبادی ورودی استان‌ها نیز غربالگری و بسته‌شدن این مبادی انجام خواهد شد؛ تنها اشخاص با پلاک بومی به این استان‌ها وارد خواهند شد.

جهانپور گفت با چنین الگوی فرهنگی در کشور که با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات بار شاهد آن هستیم، شاید نتوان نسخه‌ی واحدی مانند دیگر کشورها پیچید و از رفت‌وآمدها جلوگیری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات