رئیس‌جمهور: مراکز تجاری تا ۱۵ فروردین تعطیل شوند

پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
با دستور رئیس‌جمهور، مراکزی که دارای تراکم جمعیت هستند، به‌منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تا ۱۵ فروردین تعطیل می‌شوند.
تبلیغات

رئیس‌جمهور امروز در جلسه‌ی سران قوا با روسای برخی کمیته‌های اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به مباحث مطرح شده درباره‌ی مراکز پرجمعیت و تجمعی در استان‌های مختلف به وزیر کشور مأموریت داد همراه‌با استانداران تا مراکز جمعیتی در استان‌های هدف را مورد بررسی قرار داده و به‌جز مراکز ضروری از جمله مراکز توزیع دارو،‌ مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز و ضروری روزمره مردم، سایر بازارها، پاساژها و مراکز تجاری که تراکم جمعیت ایجاد می‌شود را تا ۱۵ فروردین تعطیل کند.

رئیس جمهور همچنین تأکید کرد:

وزارت بهداشت و درمان بایستی برای کلیه‌ی فعالیت‌های مردم از جمله آن دسته از کسب‌وکارها و مراکز تولیدی که باید فعال باشند، پروتکل‌های ویژه بهداشتی را تهیه و ابلاغ کند.مقاله‌های مرتبط:همه‌گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به‌روزرسانی: ۲۸ اسفند ۹۸]تصمیمات دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیرتر و کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده اعلام شدویروس کرونا و دوری‌‌گزینی اجتماعی؛ چگونه به زندگی عادی خود در جامعه ادامه دهیم؟

روحانی درمورد اقدامات انجام‌گرفته ازسوی کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:

سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی در دو بخش حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا و کمک معیشتی به خانواده‌های آسیب‌دیده انجام شده است. در خصوص کسب‌وکارهای آسیب‌دیده مهلت سه‌ماهه‌ای برای پرداخت اقساط بانکی، بیمه به تأمین اجتماعی و مالیات و نیز توقف سه‌ماهه اقدامات تنبیهی سیستم بانکی در زمینه‌ی چک‌های برگشتی در نظر گرفته شده است.همچنین مصوباتی برای حمایت و کمک به رسته‌های اقتصادی آسیب‌دیده برای برگشت به شرایط عادی در نظر گرفته شده است. در خصوص اعطای بسته‌های حمایتی برای اقشار و خانواده‌هایی که عمدتا به‌علت عدم برخورداری از حقوق ثابت یا شغل معین در فضای کسب‌وکار شب عید دچار آسیب شده‌اند نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

او گفت امیدوارم با ادامه همراهی مردم، در آینده سیر شیوع ویروس کرونا به مرحله نزولی شدن نزدیک شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه‌ی جلسه از روند ۵۰ درصدی کاهش حمل‌و‌نقل عمومی و جاده‌ای در کشور در آستانه سال نو نسبت به سال قبل، با اجرای سیاست‌هایی که در این راستا در پیش گرفته شده است، خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات