Nubia Red Magic 5G؛ اولین گوشی گیمینگ با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و فن خنک‌کننده

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
bia Red Magic 5G اولین تلفن‌همراهی خواهد بود که نرخ نوسازی صفحه‌نمایش آن ۱۴۴ هرتز است و با فن خنک‌کننده عرضه می‌شود.
تبلیغات

در چند سال اخیر، برخی از تولیدکنندگان گوشی‌ موبایل علاقه‌ی خاصی به ارائه‌ی گوشی‌های گیمینگ نشان داده‌اند. این گوشی‌ها شاید مانند پرچم‌داران تجربه‌ی بی‌نقصی به کاربر ارائه ندهند؛ اما از لحاظ زیبایی‌شناختی و بسیاری از نوآوری‌ها یک سروگردن از پرچم‌داران بالاتر هستند. گوشی‌هایی مانند Asus ROG Phone II و Razer Phone 2 یا Xiaomi Black Shark 2 از همین دست هستند و شما می‌توانید ازطریق تب محصولات زومیت با مشخصات این محصولات آشنا شوید.

Nubia Red Magic 5G/نوبیا رد ماجیک فایوجی

Nubia Red Magic 5G آخرین گوشی گیمینگ معرفی‌شده است که حداقل از نظر تئوری و روی کاغذ، مشخصاتی قدرتمند به کاربر ارائه می‌دهد. نوبیا با ترکیب سیستم خنک‌کننده‌ی هوای بسیار پیشرفته شامل فن و هیت‌سینک ادعا می‌کند این سیستم می‌تواند دمای پردازنده را تا ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش دهد. هنگامی‌که گوشی با سرعت‌ زیاد ۵۵ وات در حال شارژ است، این سیستم فعال می‌شود تا از بروز مشکل در دمای بالا جلوگیری کند.

همان‌طورکه در تصاویر می‌بینید، دریچه‌ی خروجی هوا در لبه‌ی سمت راست قرار این گوشی زدتی‌ای نوبیا گرفته است و دریچه ورودی در طرف دیگر. هنوز از میزان کارایی این سیستم اطلاعاتی دردسترس نیست؛ اما می‌توان گفت در نوع خودش نوآورانه است.

Nubia Red Magic 5G/نوبیا رد ماجیک فایوجی

صفحه‌نمایش Red Magic 5G از پنل آمولد ۶/۵ اینچی FHD پلاس با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در بالای گوشی و اسکنر اثرانگشت نوری زیر صفحه‌نمایش بهره می‌برد. نکته‌ی مهم صفحه‌نمایش نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است که با تاچ‌سنس ۲۴۰ هرتزی ترکیب شده. این ترکیب در نوع خود بی‌نظیر است و می‌تواند هر گیمری را وسوسه کند. البته نوبیا ادعا می‌کند از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 650 سفارشی‌سازی‌شده استفاده می‌کند؛ اما جزئیاتی از نوع سفارشی‌سازی و سایر مشخصات ارائه نداده است.

Nubia Red Magic 5G/نوبیا رد ماجیک فایوجی

مانند گلکسی S20 سامسونگ، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ درکنار مودم X55 قلب تپنده‌ی Nubia Red Magic 5G است. حافظه‌ی رم نیز از ۸ گیگابایت تا ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع سریع UFS 3.0 از ۱۲۸ گیگابایت تا حداکثر ۲۵۶ گیگابایت متغیر است. مدل یادشده اولین گوشی نوبیا مجهز به مودم 5G خواهد بود.

Nubia Red Magic 5G/نوبیا رد ماجیک فایوجی

پنل پشتی آلومینیومی دستگاه دوربین‌ سه‌گانه را در خود جای داده است؛ سه دوربینی که روی کاغذ کیفیت رضایت‌بخشی ارائه می‌دهند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 است که دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو آن را همراهی می‌کنند. ناگفته نماند این گوشی مخصوص بازی است و انتظاری از دوربین و نوآوری دراین‌زمینه نمی‌توان داشت.

Red Magic 5G با Red Magic OS برپایه‌ی اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و روی این سیستم‌عامل بهینه‌سازی‌هایی به‌منظور بازی شده است. از دیگر مشخصات گوشی گیمینگ نوبیا می‌توان به اتصال Wi-Fi 6 و ورودی جک‌ هدفون ۳/۵ میلی‌متری و سه میکروفون برای ضبط مطلوب صدا اشاره کرد. ناگفته نماند این گوشی با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد و درکنار آن، از قابلیت شارژ ۵۵ واتی بهره می‌برد که با Qualcomm Quick Charge 4.0 و Power Delivery 3.0 سازگار است.

Nubia Red Magic 5G/نوبیا رد ماجیک فایوجی

درنهایت، باید بگوییم گویا قرار است نوبیا نسخه‌ای شفاف از Red Magic 5G را عرضه کند که البته مشخصات ظاهری این نسخه هنوز مشخص نیست. با‌این‌حال، شرکت یادشده ویدئویی از کارکرد فن خنک‌کننده را در نسخه‌ی شفاف منتشر کرده است که در آن، فن دستگاه در پشت قابی شیشه‌ای در حال کار است. با‌این‌همه، ممکن است ویدئو یادشده فقط شگردی تبلیغاتی باشد.

قیمت‌ گوشی و زمان عرضه

Nubia Red Magic 5G دوازدهم مارس سال جاری میلادی در چین معرفی و آوریل در سطح جهان عرضه می‌شود. نسخه‌ی معمولی گوشی جدید نوبیا در نسخه‌ها و قیمت‌های زیر روانه‌ی بازار خواهد شد:

  • ۸ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت: ۵۴۳ دلار
  • ۱۲ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت: ۵۸۶ دلار
  • ۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت: ۶۲۹ دلار
  • ۱۶ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت: ۷۱۵ دلار
  • همچنین، نسخه‌ی شفاف یا گرافیکی این گوشی در مدل‌های زیر عرضه خواهد شد:

  • ۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت: ۶۵۸ دلار
  • ۱۶ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت: ۷۴۳ دلار
  • نوبیا خاطرنشان کرده است این گوشی رنگ‌های مشکی و قرمز مریخی و سایبر نئون و تعداد محدودی نسخه‌ی شفاف خواهد داشت.

    دیدگاه شما درباره‌ی گوشی گیمینگ Nubia Red Magic 5G چیست؟ 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات