اسکوبار فولد 2، همان گلکسی فولد سامسونگ با ظاهر جدید است

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
براساس ویدئوی جدیدی که از اسکوبار فولد ۲ منتشر شده است این گوشی‌هوشمند در واقع همان گلکسی فولد سامسونگ، با برچسب‌هایی به رنگ طلایی و تصویر پس‌زمینه‌ی پابلو اسکوبار است.
تبلیغات

تصاویر و ویدئوهایی که پیش‌تر از رابط کاربری و طراحی گوشی هوشمند اسکوبار فولد ۲ منتشر شده بود، نشان می‌داد محصول یادشده همان گلکسی فولد سامسونگ است؛ ولی ویدئوکلیپ جدیدی که این‌بار در وب‌سایت یوتیوب منتشر شده، آشکار می‌سازد که چقدر تلاش اندکی برای پنهان‌کردن چنین واقعیتی صورت گرفته است.

مارکز براونلی منتقد شناخته شده‌ی حوزه‌ی فناوری، در حساب کاربری خود در یوتیوب اسکوبار فولد ۲ را در دست گرفته و با جدا کردن استیکرهای طلایی، برند نهفته در زیر پوسته‌ی این محصول را آشکار کرده است؛ هنگام جداکردن برچسب طلایی روی لولا، لوگوی سامسونگ به‌وضوح پدیدار می‌شود. ویدئوی منتشرشده، صرفا جهت آگاهی آن‌دسته افرادی است که رابط کاربری One UI و طراحی منحصربه‌فرد گوشی هوشمند یادشده، نتوانسته آن‌ها را قانع کند که اسکوبار فولد ۲ همان گوشی سامسونگ گلکسی فولد است.

مارکز براونلی حدس می‌زند که شرکت برادر پابلو اسکوبار، قاچاقچی مشهور کلمبیایی، محصول خود را تنها برای یوتیوبرهای برجسته‌ی فناوری یا دارندگان وب‌سایت‌های فناوری و ژورنالیست‌ها ارسال می‌کند و افراد عادی که اسکوبار فولد ۲ را خریداری کرده‌اند، هیچگاه این گوشی را دریافت نخواهند کرد؛ بنابراین، اساس کار شرکت اسکوبار کلاهبرداری است. علاوه‌براین، براونلی فکر می‌کند دو مورد از سلبریتی‌های مشهوری که در کانال یوتیوب اسکوبار، محصول این شرکت را تبلیغ می‌کنند، دراصل از سرویس‌های وب‌سایت Cameo هستند. این وب‌سایت با ساخت کلیپ‌های کوتاه درخواستی از افراد مشهور، مبلغی را از کاربران دریافت می‌کند. نیازی به گفتن نیست که براونلی، اکیدا تأکید می‌کند که هیچ محصولی را از شرکت یادشده خریداری نکنید.

این اولین‌بار نیست که شرکت اسکوبار سعی می‌کند تا از مشتریان کلاهبرداری کند. پیش‌تر معلوم شد که سری اول از گوشی‌های تاشدنی این‌شرکت با نام اسکوبار فولد، درواقع محصولات برند Royole Flexpai هستند. حتی حساب کاربری مارکز براونلی اشاره دارد که او مدل اول از اسکوبار فولد را سفارش داده بود، اما هیچ‌وقت آن را دریافت نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات