وان پلاس به WPC پیوست؛ پرچمدار بعدی با شارژر بی سیم در راه است

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وان‌‌پلاس با پیوستن به WPC (کنسرسیوم انرژی بی‌سیم) یک گام به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در پرچم‌دار بعدی خود نزدیک شد.
تبلیغات

تاکنون، گوشی‌های وان‌پلاس همگی با قابلیت شارژ سریع سیمی به بازار عرضه شده‌اند؛ اما هیچ‌کدام از شارژر بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند. شارژ بی‌سیم یکی از قابلیت‌های جذابی است که فعلا وان‌پلاس علاقه‌ای برای عرضه‌ی آن نشان نداده است؛ درحالی‌که گوگل، سامسونگ، اپل، ال‌جی و بسیاری از تولید‌کنندگان دیگر سال‌ها است که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. پیت‌لاو، مدیرعامل وان‌پلاس، اوایل سال جاری اظهار کرد شارژرهای بی‌سیم ۱۰ وات بسیار کند هستند و در‌مقایسه‌با شارژرهای سریع OnePlus Warp Charge ارزش استفاده را ندارند.

با‌این‌همه، هم‌اکنون شایعه‌هایی از منابع مختلف شنیده می‌شود که وان‌پلاس قصد دارد در مدل‌های بعدی خود از شارژ بی‌سیم استفاده کند. حال با پیوستن وان‌پلاس به WPC درستی شایعه‌ها قوت گرفته و انتظار می‌رود این شرکت گوشی پرچم‌دار بعدی خود، یعنی OnePlus 8 Pro را با شارژ بی‌سیم عرضه کند. تصویر زیر از وب‌سایت WPC گرفته شده است که عضویت شرکت وان‌پلاس به این کنسرسیوم را تأیید می‌کند.

OnePlus WPC/وان پلاس با شارژ بی سیم

شایان ذکر است پیوستن وان‌پلاس به WPC لزوما به‌معنای استفاده از این تکنولوژی در محصولات آتی این شرکت نیست. ممکن است وان‌پلاس به‌جای استفاده از هدفون‌های بی‌سیم در گوشی‌های خود، این فناوری را در محصولات بی‌سیم دیگری نظیر ساعت‌های هوشمند به‌کار گیرد.

افزون‌براین، شایعه‌ها می‌گویند گوشی وان‌پلاس ۸ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. سال گذشته، توسعه‌ی فناوری شارژ بی‌سیم شتاب بیشتری پیدا کرد و متناسب با آن پیشرفت زیادی دیده شد. گوشی‌هایی همچون Xiaomi Mi 9 و Huawei Mate 30 Pro با شارژر‌های بی‌سیم ۲۷ واتی و گوشی Mi 9 Pro 5G نیز با شارژ بی‌سیم قدرتمند ۳۰ واتی عرضه شد. حال اگر صحبت‌های مدیرعامل وان‌پلاس و پیشرفت شارژرهای بی‌سیم را کنار هم قرار دهیم، انتظار می‌رود به‌زودی معرفی فناوری قدرتمند وان‌پلاس را شاهد باشیم.

دیدگاه شما درباره‌ی مجهزشدن وان‌پلاس ۸ به پرو به شارژر بی‌سیم چیست؟ حاضرید برای برخورداری از فناوری شارژ بی‌سیم، هزینه‌ی بیشتری بپردازید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات