جهانی شدن ابرآروان از زبان آمار و ارقام

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
لحظاتی پیش رویداد سوار بر ابرها آغاز شد و پویا پیرحسینلو هم‌بنیان‌گذار این شرکت نوپا به بیان باید‌های جهانی شدن و آمارهایی از وضعیت آروان در بازار جهانی پرداخت.
تبلیغات

رویداد موسوم به سوار بر ابرها لحظاتی پیش در تهران رویال هال هتل اسپیناس پالاس برگزار شد. پویا پیرحسینلو، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار ابرآروان اولی فردی بود که به روی سن رفت و سخنان خود را با لزوم جهانی شدن و جهانی اندیشین آغاز کرده و سپس به ارائه‌ی آماری در رابطه با عملکرد ابرآروان در مقیاس جهانی پرداخت. 

براساس سخنان پویا پیرحسینلو، ابرآروان در حال حاضر به ۵ زبان زنده‌ی دنیا که شامل انگلیسی، آلمانی، ترکی، عربی و فارسی می‌شود، در دسترس کاربران قرار دارد. پشتیبانی از این ۵ زبان با نیم نگاهی به منطقه‌ی خاورمیانه لحاظ شده، بطوریکه در حال حاضر آروان قادر است مشتریانی را از ۸۹ درصد از منطقه‌ی خاورمیانه داشته باشد؛ به گفته‌‌ی پیرحسینلو در حاضر مشتریانی از ۳۸ کشور مختلف دارد. 

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که ابرآروان در نظر دارد تا به منظور حضور پررنگ‌تر در بازار بین‌المللی، پاپ‌سایت‌های بیشتری را در کشور‌های آسیای میانه و خاورمیانه راه‌اندازی کند. پیرحسینلو اطلاعاتی را در مورد اینکه چه تعداد پاپ‌سایت در چه کشور‌هایی و در چه بازه‌ی زمانی راه‌اندازی خواهند شد، ارائه نکرد؛ هم‌مؤسس ابرآروان اظهار امیدواری کرد تا ابرآروان در رویداد سوابر بر ابرهای بعدی که به احتمال قریب به یقین سال آینده برگزار می‌شود، نزدیک به ۱۰ هزار مشتری فعال آسیایی داشته باشد. به‌نظر می‌رسد دست یافتن به چنین رقمی توسط آروان چندان دور از دسترس نیست، چراکه براساس آمارهای w3tech، ابرآروان جزو ۱۰ سرویس CDN پراستفاده‌ی جهان بوده و از نظر اقتصادی نیز جزو گروه سه CDN‌ اقتصادی است. 

پیرحسینلو همچنین از افتتاح یک دیتاسنتر بزرگ و اختصاصی توسط این شرکت در سال آینده‌ی میلادی خبر داد. هم‌مؤسس آروان میزان سرمایه‌گذاری در این دیتاسنتر را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

پیرحسینلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقاداتی که طی ماه‌های اخیر در مورد ابر آروان و رشد این شرکت در شرایط فیلترینگ اتفاق افتاده، اعلام کرد که فعالیت در شرایط فعلی و تحریم‌ها نیز بسیار سخت است. پیرحسینلو جهانی شدن کسب‌وکارهایی نظیر ابرآروان را احتناب‌ناپذیر خوانده و تنها راه بقا خوانده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات