آیا اینترنت شاد رایگان است؟

پنج‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید درمیانه‌ی بحران کرونا، صحبت‌های زیادی درمورد شیوه محاسبه‌ی اینترنت دانش‌آموزان در پلتفرم شاد مطرح شده است. بر اساسا اعلام قبلی، اینترنت این پلتفرم به‌صورت رایگان محاسبه خواهد شد.
تبلیغات

هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در بحران شیوع کرونا، ایرانسل و همراه اول در راستای حمایت از دانش‌آموزان و معلمان و ایجاد دسترسی آسان به آموزش آنلاین امکانات ویژه‌ای ارائه دادند. روابط عمومی این دو اپراتور با آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری بسیاری از کلاس‌های دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به‌صورت اینترنتی، اعلام کرد که مجموعه‌ای از امکانات را دراختیار دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مؤسسه‌های آموزشی قرار خواهد گرفت. اپراتور‌های کشور اعلام کردند از نیمه دوم شهریورماه تا اطلاع ثانوی می‌توانند بدون نیاز به تهیه‌ی بسته‌ی دیتا، به سامانه‌ی شاد دسترسی‌های لازم را داشته باشند. اینترنت مصرفی هنگام استفاده از این سامانه، برای تمامی کاربران به‌صورت خودکار فعال می‌شود و رایگان است.

پیش از این، وزیر ارتباطات خبر داده بود که بسته‌های اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان در نظر گرفته خواهد شد. بااین‌حال رئیس‌جمهور در جلسه‌ی گذشته هیئت دولت اظهار کرده که استفاده از شبکه شاد باید رایگان باشد. البته حسن روحانی طی سخنانی گفت که کلاس‌های آموزشی امسال به دو شکل مجازی و حضوری انجام می‌شود و اولویت برای ما آموزش حضوری است.

بااین‌حال بسیاری از رسانه‌های کشور ادعا کردند که اینترنت مصرفی در سامانه شاد رایگان نیست و متحمل هزینه است. در زومیت طی پیگیری‌های انجام شده و بررسی‌های صورت گرفته از اپراتور متوجه شدیم مشکلی در ارائه رایگان اینترنت نیست و دانش‌آموزان می‌توانند بدون داشتن اعتبار خط و حتی بسته‌ی فعال، از این سامانه به‌صورت کامل استفاده کنند. در همین رابطه در ادامه می‌تواند ویدئو مربوط به سامانه شاد را برای توضیحات بیشتر دنبال کنید:

تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

نظر شما در رابطه با استفاده رایگان از سرویس‌های مهم چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات