لنوو Yoga 5G، اولین لپ‌تاپ ویندوزی مبتنی‌بر ARM با پشتیبانی از 5G را رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
لنوو اولین لپ‌تاپ ویندوزی با پردازنده مبتنی بر معماری ARM و فناوری 5G را در لاس‌وگاس رونمایی کرد.
تبلیغات

لنوو در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ از رونمایی لپ‌تاپ 5G با نام رمز Project Limitless و استفاده از پردازنده‌ی Snapdragon 8cx در آن خبر داد. حال در CES 2020 این لپ‌تاپ لنوو رسما رونمایی شده است. 

ازنظر ظاهری، عضو جدید خانواده‌ی Yoga شبیه به نسخه‌های قبلی است و از همان طراحی آشنا و کلاسیک لنوو بهره می‌برد؛ اما ازنظر سخت‌افزاری، این لپ‌تاپ تغییری مهم و اساسی با دیگر لپ‌تاپ‌های لنوو دارد و آن هم استفاده از پردازنده‌ی Snapdragon 8cx کوالکام به‌جای پردازنده‌ای x86 اینتل است. درکنار این پردازنده‌، کنترلر X55 5G کوالکام هم برای پشتیبانی فناوری 5G در نظر گرفته شده است. این تراشه امکان اتصال به شبکه‌های sub-6GHz 5G و LTE را میسر می‌کند.

لنوو می‌گوید این اولین کامپیوتر مجهز به پردازنده کوالکام با پشتیبانی از فناوری 5G است. اثبات این ادعا کار ساده‌ای نیست و طیف زیادی از لپ‌تاپ‌های ناشناخته در بازارهای مختلف وجود دارد؛ اما به‌هر‌حال لپ‌تاپ Yoga 5G اولین لپ‌تاپ شناخته‌شده‌ی 5G دنیا است. ازطریق لپ‌تاپ Yoga 5G می‌توان شبکه‌ی 5G را تجربه کرد و کوالکام نیز می‌تواند در نمونه‌ای واقعی وضعیت مصرف باتری و عملکرد آن در اتصال شبکه را آزمایش و بررسی کند. لنوو ادعا می‌کند این لپ‌تاپ با هربار شارژ حداکثر ۲۴ ساعت کار می‌کند. البته مشخص نیست این ۲۴ ساعت در چه شرایطی است و آیا در زمان استفاده از شبکه‌ی 5G نیز این طول عمر باتری ارائه خواهد شد یا خیر. 

Lenovo Yoga 5G

ازنظر مشخصات سخت‌افزاری، Yoga 5G از نمایشگر ۱۴ اینچی FHD از نوع IPS و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ دو درگاه USB-C و جک هدفون و درگاه سیم‌کارت نانو دارد و از فناوری eSIM نیز پشتیبانی می‌کند.

ازآنجاکه لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر معماری ARM به‌تازگی وارد بازار شده‌اند و مهم‌ترین محصول معرفی‌شده از این نوع لپ‌تاپ‌ها Surface Pro X مایکروسافت است، هنوز مشخص نیست این فناوری می‌تواند در بازار موفق شود یا خیر. ناگفته نماند لپ‌تاپ Yoga 5G از بهار امسال با قیمت ۱،۴۹۹ دلار وارد بازار می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات