TCL از ساندبار 3.1 کانال با پشتیبانی از دالبی اتمس رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
TCL در نمایشگاه CES 2020 از ساندبار +Alto 9 با پشتیبانی از صدای سه‌بعدی و دالبی اتمس رونمایی کرد.
تبلیغات

TCL اولین ساندبار خود با پشتیبانی از دالبی اتمس را در نمایشگاه IFA سال گذشته در برلین معرفی کرده بود که بدون نیاز به درایورهای تقویتی، صدایی همه‌جانبه تولید می‌کرد. اکنون و در نمایشگاه 2020 شاهد رونمایی از محصول دیگر برند چینی در این دسته هستیم.

ساندبار +TCL Alto 9 به‌زودی و در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. نماینده‌ی شرکت سازنده در رونمایی از محصول خود در نمایشگاه لاس‌وگاس، برچسب قیمتی ساندبار مذکور را نیز در بازه‌ی حدود ۴۰۰ دلار عنوان کرد. محصول جدیدی TCL در دسته‌ی ساندبارهای 3.1 کانال جای می‌گیرد که دارای درایورهایی با پخش صدا به طرفین است و همچنین از تعدادی بازتاب‌دهنده‌ی آکوستیک برای بازتاب صدا در کل اتاق بهره می‌برد.

با پخش فرمت‌های دالبی اتمس در ساندبار جدید TCL، بازتا‌ب‌دهنده‌های آکوستیک آن نقش مهمی را در جذاب‌تر کردن تجربه‌ی صدا ایفا می‌کنند. به‌علاوه شرکت سازنده ادعا می‌کند که قدرت کل صدا با استفاده از جلوه‌های آکوستیک سنتی به‌حای پردازش صوتی، تقویت می‌‌شود. ایجاد ارتفاع مجازی در +TCL Alto 9 به‌کمک فناوری مجازی‌سازی ارتفاع دالبی ممکن می‌شود و جلوه‌های با فرکانس پایین نیز توسط یک ساب‌ووفر بی‌سیم ایجاد می‌‌شوند.

ساندبار TCL

بررسی‌های اولیه روی ساندبار +TCL Alto 9 نشان می‌دهد که با کیفیت صدای قابل‌قبولی در محصول جدید چینی‌ها روبه‌رو هستیم. نویسنده‌ی مقاله‌ی منبع که امکان بررسی صدا را از نزدیک و در سال CES داشته، ادعا می‌کند که صدایی با کیفیت و عمق بالا را در شنیدن جلوه‌های صوتی دموی دالبی تجربه کرده است. نماینده‌ی TCL می‌گوید استفاده از درایورهای تقویتی در ساندبار، صدا را برای فردی که در مرکز بهینه‌ی آن قرار داشته باشد، با کیفیت بالایی ارائه می‌کند. ازطرفی طبق ادعای آن‌ها، جلوه‌های مجازی که در محصول جدید شرکت برای ایجاد فضای آکوستیک استفاده می‌شوند، تجربه‌ای مناسب را برای همه‌ی افراد حاضر در اتاق ایجاد می‌کند.

ساندبار +TCL Alto 9 باوجود پشتیبانی از فرمت دالبی اتمس، از فرمت‌های DTS:X یا DTS Virtual:X یا eARC و DTS-HD Master Audio پشتیبانی نمی‌کند. شایان ذکر است +TCL Alto 9 در کنار فناوری صوتی Ray-Danz، به‌عنوان اولین ساندبار با تأییدیه‌ی Roku TV Ready شناخته می‌شود. برنامه‌ی مذکور که توسط Roku در CES معرفی می‌شود، به این معنا خواهد بود که ساندبارها یا دستگاه‌های دیگر با تأییدیه‌ی فوق، قابلیت کنترل با منوی صفحه‌ی تلویزیون‌های Roku یا ریموت کنترل‌های آن‌ها را دارند. در جریان رونمایی از ساندبار جدید TCL، نماینده‌ی Roku هم حضور داشت و کنترل منوها را با ریمت تلویزیون Roku نمایش داد.

ساندبار TCL

ساندبارها و گیرنده‌های با مجوز Roku از بهار امسال و با دریافت یک به‌روزرسانی فرمور، امکان هماهنگی هرچه بیشتر با تلویزیون‌های Roku را پیدا می‌کنند. علاوه بر TCL، شرکت Denon نیز در ادامه‌ی سال جاری محصولاتی با مجوز Roku به بازار عرضه خواهد کرد که از میان آن‌ها می‌توان ساندبار و گیرنده‌ی تلویزیونی را نام برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات