بازار فروش تعطیلات کریسمس تحت سلطه گوشی های اپل قرار گرفت

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های آیفون اپل در هفته‌ی تعطیلات نسبت به دیگر تولیدکنندگان بیشترین فروش را داشته‌اند؛ همچنین سامسونگ با گوشی‌های ارزان‌قیمت خود پس از اپل در رده‌ی دوم قرار گرفته است.
تبلیغات

براساس گزارشی از Flurry Analytics، اپل با آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و ترکیبی از مدل‌های قدیمی که به تسلط این شرکت با بازار گوشی‌های هوشمند در ایالات‌متحده کمک می‌کرد، برنده‌ی فصل هدیه‌ی تعطیلات کریسمس شد.

براساس این گزارش، برای دوره‌ی روز کریسمس تا شب سال نو، آیفون‌ها و آیپدهای اپل حدود ۴۳ درصد از کل فعال‌سازی دستگاه‌های گوشی همراه ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده‌اند.

سامسونگ با وجود عدم حضور در فهرست ده دستگاه برتر، درواقع دومین سازنده‌ی موفق برای کل تعطیلات ایالات‌متحده بود؛ البته این آمار برای گوشی‌های متنوع ارزان‌قیمت سامسونگ است که بیشترین فعال‌سازی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار فروش آیفون در تعطیلات 2020

طبق این گزارش، فقط در روز کریسمس گوشی‌های آیفون، ۹ رتبه‌ی برتر فهرست فعال‌سازی را از آن خود کردند. این بدان معنا است که تعداد زیادی گوشی آیفون‌ زیر درخت کریسمس منتظر بودند تا صاحبشان آن‌ها را فعال کند.

در طول هفته، گوشی پرچم‌دار اپل یعنی آیفون ۱۱ با ۶/۲ درصد از کل، محبوب‌ترین گوشی بود. آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هم اگرچه در رده‌بندی بعد از گوشی‌های قدیمی‌تر اپل مانند آیفون XR، آیفون 7 و آیفون 8 قرار گرفتند، اما در مجموع سهم ۵/۲۷ درصدی به خود اختصاص دادند.

آمار فروش آیفون در تعطیلات 2020

دیگر مکان‌های فهرست نشان‌گر محبوبیت بالای آیفون‌های قدیمی مثل آیفون XR، آیفون ۸، آیفون ۷ و حتی راه‌یابی آیفون ۶ پلاس به این فهرست ده عددی دارد.

گزارش مذکور فقط گوشی و تبلت را در برمی‌گیرد. گزارش‌های دیگر حاکی از این است که تقاضا در زمان تعطیلات برای ایرپاد و اپل واچ نیز بالا بوده است. اپل درآمد رسمی فروش خود را روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) اعلام خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات