استون مارتین با همکاری ایرباس هلیکوپتر ACH130 می‌سازد

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
استون مارتین از سابقه‌ی خود در طراحی حرفه‌ای وسایل نقلیه در همکاری با غول هواپیماسازی استفاده می‌کند و پروژه‌ای مشترک را برای ساخت هلیکوپتر پیش می‌برد.
تبلیغات

استون مارتین از برندهای بریتانیای مشهور صنعت خودرو محسوب می‌شود. آن‌ها همکاری جدیدی را با ایرباس شروع کرده‌اند و هلیکوپتری به‌نام ACH130 Aston Martin Edition تولید می‌کنند. ورود استون مارتین به صنعت تولید وسایل نقلیه‌ی هوایی، برای طرفداران این برند جذاب خواهد بود. هلیکوپتر مذکور در دسته‌ی لوکس قرار می‌گیرد و برای خلبان‌های خصوصی و عاشقان وسایل نقلیه‌ی هوایی، انتخابی عالی محسوب می‌شود. طراحی‌های داخلی و خارجی هلیکوپتر ACH130 توسط استون مارتین انجام شده است.

مشتریان هلیکوپتر ACH130 چهار انتخاب طراحی خارجی و داخلی خواهند داشت؛ طراحی هلیکوپتر به‌گونه‌ای انجام شده است که نشانه‌هایی از هویت استون مارتین به‌راحتی در آن دیده می‌شود. به‌عنوان مثال لوگوی بال‌های برند بریتانیایی روی پوشش چرمی بخش‌هایی از طراحی داخلی حک شده‌ است.

طراحی خارجی ACH130 را می‌توان با تم Stirling Green انتخاب کرد که با حالتی طیف‌گونه، در پایین وسیله‌ی نقلیه به رنگ Jet Black می‌رسد. پوشش بخش‌های دیگر نیز در رنگ Skyfall Silver است و پوشش‌های جایگزینی همچون Xenon Grey، Arizona یا Ultramarine Black نیز در برای خریداران ارائه می‌شود.

ایرباس درباره‌ی طراحی داخلی هلیکوپتر جدید، تم ماشین‌های اسپرت را بیان می‌کند که سطح بالاتری از راحتی را با تریم کلاسیک مشکلی به‌همراه دارد. گزینه‌های چرمی در اختیار مشتریان نیز Oxford Tan، Pure Black، Cormorant و Ivory هستند. پوشش پشتی صندلی‌ها نیز شبیه به DB11 خواهد بود و در داخل درها از پوشش چرمی استفاده می‌شود. نسخه‌های ویژه از ACH130 دارای پلاکی در بخش تجهیزات هستند که نشان‌دهنده‌ی همکاری استون مارتین و ایرباس، سریال دستگاه و نام مالک (درصورت تمایل) خواهد بود.

وسیله‌ی نقلیه‌ای که با همکاری استون مارتین ساخته شود، قطعا محصولی قدرتمند خواهد بود. هلیکوپتر جدید، از یک موتور جت Arriel 2D بهره می‌برد که قدرتی برابر با ۹۵۲ اسب‌بخار را در هنگام اوج‌گیری و سرعت پرواز ۱۳۴ گره فراهم می‌کند. ACH130 قابلیت جابه‌جایی ۶ مسافر را دارد و با هر باک بنزین، چهار ساعت پرواز می‌کند.

ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition
ACH130 Aston Martin Edition

مارک ریچمن، معاون ارشد و مدیر خلاقیت استون مارتین درباره‌ی طراحی هلیکوپتر در همکاری با ایرباس می‌گوید:

ما اصول منحصربه‌فردی در طراحی خودرو داریم، اما در سال‌های اخیر پیاده‌سازی اصول خود را در دیگر حوزه‌های طراحی همچون معماری، موتورسیکلت و هلیکوپتر نیز آموخته‌ایم. اولین تجربه‌ی ما در پیاده‌سازی طراحی‌ها در هلیکوپتر، تعدادی چالش جذاب به‌همراه داشت، اما ما از این تجربه لذت بردیم.زیبایی یک اولویت مهم در استون مارتین و در ذهن مشتریان ما است. ما تصور می‌کنیم که ACH130 Aston Martin Edition ماشینی ذاتا زیبا است. ما یک مسیر جذاب در طراحی این محصول داشتیم و اکنون به‌دنبال بازخورد دیگران هستیم.

فردریک لموس، مدیر زیرمجموعه‌ی هلیکوپترسازی ایرباس درباره‌ی ACH130 می‌گوید:

هلیکوپتر ACH130 برای مشتریان خاصی طراحی شده است که کاربری خاص و منحصربه‌فردی را از وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی خود انتظار دارند. محصولات دیگر استون مارتین نیز خودروهایی هستند که مخصوص کاربران با علاقه‌مندی شدید به دستگاه و حسی از تعلق به برند تولید می‌شوند. درنتیجه آن‌ها بهترین شریک تجاری برای تولید نسخه‌ی ویژه‌ی ACH130 بودند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات