رئیس سازمان نظام صنفی: جای مسئولین دولتی در الکامپ البرز خالی بود

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به ظرفیت هوشمندسازی کرج، از جای خالی مسئولان دولتی در الکامپ البرز انتقاد کرد.
تبلیغات

نمایشگاه الکامپ مشهد و البرز هم‌زمان از اول تا چهارم بهمن‌ماه برگزار شد. در نهمین دوره‌ی نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند و بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ مشهد کارگاه‌هایی مانند مدل‌های بازاریابی اپلیکیشن‌های شهروندی، باشگاه شهروندی و استارتاپ‌ها، حکمروایی خوب شهری در شهر‌های هوشمند، بررسی اپلیکیشن‌های شهروندی، چگونه یک اپلیکیشن بسازیم و شهروند هوشمند برگزار شد.

سالن اختصاصی بلاک‌چین و رمز ارز در مشهد

محمد باقر اثنی عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد در نمایشگاه مشهد تمرکز بیشتر بر مبحث شهر هوشمند بود؛ فاوای شهرداری تهران و شهرداری مشهد نیز با حضور در این نمایشگاه کیفیت خوبی به روند برگزاری بخشیدند. او همچنین اعلام کرد امسال برای اولین‌بار در نمایشگاه مشهد که بیست‌ودومین دوره‌ی خود را سپری می‌کرد، سالنی به‌صورت اختصاصی به مبحث بلاک‌چین و رمز ارزها اختصاص داده شده بود که با استقبال خوبی از طرف بازدیدکنندگان مواجه شد. وی در رابطه با ظرفیت‌های استان البرز و الکامپی که پشت سر گذاشت، گفت:

استان البرز از ظرفیت استارتاپی بسیار قابل توجهی برخوردار است. در دومین دوره از الکامپی که در این شهر برگزار شد، این نکته شایان توجه بود. کرج کلانشهری است که نیروهای جوانش حرکت و جریان استارتاپی را در آن استارت زده‌اند و بازار آن نه‌تنها در حد استانی که حتی ملی است. حضور شرکت‌های بزرگ در این نمایشگاه نیز رنگ و بوی خاصی به دومین دوره الکامپ کرج بخشیده بود که نباید از آن فاکتور بگیریم.نزدیکی به تهران برای این استان ضمن مزیت‌هایی که دارد، گاهی تأثیرات منفی هم گذاشته است. اما مبحثی که باید به آن پرداخت در این ویژگی است که درحال‌حاضر البرز در حال به دست آوردن هویت مستقل دیجیتالی خود است.
اثنی عشری

جای خالی مسئولان دولتی در الکامپ البرز

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه‌ی صحبت‌های خود از عدم حضور مسئولان دولتی در الکامپ البرز انتقاد کرد و گفت:

نکته‌ای که  متأسفانه در البرز شاهدش بودیم، عدم حضور مسئولان دولتی در این نمایشگاه بود که شخصا باعث تأسف من شد. متأسفانه همکاری ادارات استان البرز با سازمان بسیار ضعیف بود و مدیر کل آی‌سی‌تی استان البرز نه‌تنها همکاری لازم را نداشت که حتی از نمایشگاه الکامپ البرز بازدید هم نکردند. درحالی‌که در تمام استان‌ها اداره‌های کل آی‌سی‌تی؛ به الکامپ به دید فرصتی برای بالا بردن ظرفیت‌های استان خود نگاه کرده و از نمایندگان مجلس، شورای شهر و... دعوت به بازدید می‌کنند. حتی فاوای البرز نیز غرفه‌ی خود در نمایشگاه البرز را پس داده و در الکامپ مشهد شرکت کرده بود. بسیاری از مدیران دولتی از تهران و مشهد در نمایشگاه  الکامپ مشهد شرکت کرده و از آن استقبال کردند. آقای ستار هاشمی، معاون نوآوری وزیر ارتباطات نیز در این نمایشگاه حاضر شدند.

اثنی عشری در ادامه تأکید کرد کرج یکی از شهرهایی است که برای هوشمندسازی ظرفیت زیادی دارد. همچنین باتوجه به فاصله نزدیک آن به پایتخت بخشی از کریدور آی‌سی‌تی کشور را تشکیل می‌دهد.

در الکامپ ۹۹ شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود

اثنی عشری با اشاره به اینکه الکامپ تهران ۹۸ به‌عنوان نمایشگاه برتر شناخته شده است اعلام کرد فضای کل نمایشگاه بین‌المللی در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ تیرماه سال ۹۹ به الکامپ ۲۰۲۰ اختصاص داده شده است. وی همچنین افزود الکامپ ۹۸ بالغ بر ۱۲۰ هزار بازدیدکننده داشت و تلاش می‌شود در الکامپ ۹۹ تمام شرکت‌های دیجیتال، اپراتورها، استارتاپ‌ها، شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بانکداری الکترونیک و... حضور داشته باشند.

اثنی عشری در پایان با اعلام رضایت از روند کلی برگزاری الکامپ مشهد و البرز گفت:

در الکامپ ۹۹ سالنی به مبحث شهر هوشمند از بعد تجاری اختصاص خواهیم داد. یک سالن برای فریلنسرها نیز در نظر گرفته شده است. البته بیشتر به مبحث  کسب‌وکار فریلنسرها پرداخته خواهد شد تا بعد محتوایی کار فریلنسرها. حوزه‌ی هوش مصنوعی نیز یکی از بحث‌های مورد توجه ما برای الکامپ ۲۰۲۰ است که برنامه‌هایی برای آن ترتیب داده‌ایم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات