اپل امسال به فروش دو میلیارد دستگاه آیفون نزدیک می‌شود

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل ۱۳ سال پس از معرفی اولین آیفون، احتمالا پایان سال جاری به رکورد فروش ۲ میلیارد دستگاه آیفون نزدیک می‌شود.
تبلیغات

دقیقا ۱۳ سال پیش، استیو جابز اولین آیفون را معرفی کرد و از آن زمان تاکنون، به مهم‌ترین محصول اپل تبدیل شده و بخش عمده‌ای از درآمد کوپرتینونشین‌ها را به‌خود اختصاص داده است. این گوشی که صنعت موبایل را برای همیشه تغییر داده است، اکنون به نقطه‌ی عطفی شگفت‌انگیز، یعنی فروش دومیلیاردی نزدیک می‌شود.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل دیگر آمار فروش گوشی آیفون را اعلام نمی‌کند؛ اما پس از صحبت BNN Bloomberg با هشت تحلیلگر، توافق بر این شد که اپل احتمالا سال ۲۰۲۰، حدود ۱۹۵ میلیون دستگاه آیفون خواهد فروخت. درصورت صحت این تخمین، تا ابتدای سال ۲۰۲۱ آمار فروش آیفون کوپرتینویی‌ها به ۱/۹ میلیارد دستگاه خواهد رسید.

آیفون ۱۱ اپل / Apple Iphone 11 : بریدگی یا ناچ بالای نمایشگر

حتی با وجود کاهش فروش کلی آیفون در دوره‌ی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، انتظار می‌رود اپل با درآمد ۲۷۵ میلیارد دلاری، رکورد جدیدی ثبت کند. مطمئنا هنوزهم گوشی‌های آیفون بیشترین درآمد اپل را به‌خود اختصاص داده‌اند؛ اما خدماتی مانند اپ‌استور و اپل‌پی و اپل‌موزیک نیز درمقایسه‌با سال گذشته در حال رشد هستند. علاوه‌بر‌این، قطعا اگر افراد زیادی از آیفون استفاده نمی‌کردند، این خدمات ارزشی نداشتند.

با عرضه‌ی نسخه‌ی ارزان‌تر، یعنی آیفون ۹ و اولین گوشی‌های 5G اپل در سال ۲۰۲۰، احتمالا فروش آیفون دوباره سیر صعودی پیدا می‌کند و شاید آمار یک‌میلیارد فروش بعدی نیز، با سرعت بیشتری به‌دست آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات