آیفون XR اپل پرفروش‌ترین گوشی دنیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ شد

جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
گزارشی جدید با ارائه‌ی آماری دقیق ادعا می‌کند که آیفون ۱۰ آر اپل توانسته بالاتر از دیگر محصولات،‌ لقب پرفروش‌ترین گوشی دنیا را در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ میلادی از آن خود کند.
تبلیغات

شرکت‌های مختلف طی چند سال اخیر، محصولات بالارده و فوق‌العاده‌ای را با قیمت بالای ۱٬۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار کرده‌اند، اما هیچ‌یک از این محصولات نتوانسته‌اند پرفروش‌ترین گوشی سال جاری میلادی شوند. ظاهرا این آیفون ۱۰ آر اپل (Apple iPhone XR) بوده که در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، بیشتر از هر گوشی دیگری در دنیا به‌فروش رفته است.

آمار جدید منتشرشده از سوی مؤسسه‌ی تحقیقاتی IHS Market نشان می‌دهد که در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۲۶ میلیون دستگاه آیفون ۱۰ آر در نقاط مختلف جهان به‌فروش رسیده‌اند که رقم درخورتوجهی به‌شمار می‌آید.

آیفون ۱۰ آر با قیمت ۷۴۹ دلاری‌اش گوشی ارزان‌قیمتی به‌شمار نمی‌آید اما در مقایسه با محصولات رده‌بالای بازار، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و ارزان‌قیمت‌ترین آیفون ۲۰۱۸ اپل به‌شمار می‌آید. مؤسسه‌ی IHS Market مدعی است که از رقم یادشده برای میزان فروش آیفون XR، در حدود ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ و ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سه‌ماهه‌ی دوم همین سال به‌فروش رسیده‌اند. این یعنی رقم فروش آیفون ۱۰ آر در نیمه‌ی نخست امسال، مجموعا ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه بوده است.

آیفون XR اپل / Apple iPhone XR

با نگاهی به آمار متوجه می‌شویم که میزان فروش آیفون ۱۰ آر دوبرابر بیشتر از میزان فروش گوشی‌ گلکسی A10 سامسونگ بوده است؛ گلکسی ای ۱۰ با این اختلاف زیاد، در رده‌ی دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ جای گرفته و این موضوع نشان می‌دهد فروش آیفون ۱۰ آر، فوق‌العاده بوده است.

جیوسی هانگ، از محققان مؤسسه‌ی IHS Market، در این رابطه می‌گوید: «اپل در مقایسه با گوشی‌سازان اندرویدی تنوع محصول پایین‌تری دارد، این یعنی فروش نهایی این شرکت در بین محصولات کمتری تقسیم می‌شود؛ نتیجه آن است که هر مدل از آیفون‌های اپل رقم فروش بالاتری نسبت به رقبای اندرویدی‌شان ثبت می‌کنند. دقیقا همچون اتفاقی که برای آیفون ۱۰ آر و گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ رخ داده است».

گوشی‌های آیفون ۸ (عرضه‌شده در سال ۲۰۱۷) و آیفون ۱۰ اس مکس نیز در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های امسال قرار دارند؛ در ضمن گوشی‌های میان‌رده‌ی گلکسی A10 و گلکسی A50 سامسونگ نیز که هر کدام زیر ۴۰۰ دلار قیمت دارند، در جدول جای گرفته‌اند و به‌ترتیب با ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه و ۱۲ میلیون دستگاه فروش، رده‌های دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند. هیچ‌یک از پرچمدارهای خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ نتوانسته‌اند در جدول پرفروش‌ترین‌های نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ حضور پیدا کنند.

آیفون xr اپل / Apple iPhone Xr

پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ از نگاه مؤسسه‌ی IHS Market 

نام گوشی

شرکت سازنده

رقم فروش

آیفون XR

اپل

۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه

گلکسی A10

سامسونگ

۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه

گلکسی A50

سامسونگ

۱۲ میلیون دستگاه

آیفون ۸

اپل

۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه

ردمی 6A

شیائومی

۱۰ میلیون دستگاه

ردمی نوت ۷

شیائومی

۱۰ میلیون دستگاه

گلکسی J2 کور

سامسونگ

۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه

A5

اوپو

۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه

آیفون XS Max

اپل

۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه

گلکسی A30

سامسونگ

۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، لیست قیمت گوشی‌های شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات