ریزر بلید پرو 17 اینچ با نمایشگر 4K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز معرفی شد

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
مطالعه 4 دقیقه
ریزر ساعاتی پیش لپ‌تاپ بلید پرو ۱۷ اینچ را با نمایشگر 4K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز معرفی کرد. این لپ‌تاپ از یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD درکنار تراشه‌ی نسل نهمی اینتل استفاده می‌کند.
تبلیغات

ریزر با رونمایی لپ‌تاپی جدید، به‌صورت رسمی مهر تأییدی بر شایعات اخیر زد و تغییراتی اساسی در لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار گیمینگ خودش اعمال کرد. بر‌این‌اساس، مدل جدید لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی ریزر بلید پرو (Razer Blade Pro) از نمایشگری با وضوح 4K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌گیرد.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز 4K در بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌شدت کمیاب است و محصولات کمی از آن استفاده می‌کنند. درواقع، به‌غیر از ریزر بلید پرو ۱۷، تنها لپ‌تاپ گیمینگی که از نمایشگر 4K با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌گیرد، ROG Zephyrus S GX5002 ایسوس است که البته هنوز به بازار عرضه نشده است.

ریزر بلید پرو 17 / Razer Blade Pro 17

طبق اطلاعات رسمی ریزر،‌ لپ‌تاپ بلید پرو ۱۷ اینچ نخستین محصول از خانواده‌ی ریزر بلید است که از نمایشگری با وضوح و نرخ تازه‌سازی درخورتوجه بهره می‌گیرد و از این حیث لپ‌تاپ مهمی به‌شمار می‌آید. نمایشگر این لپ‌تاپ جدید درکنار بهره‌مندی از نرخ تازه‌سازی عالی ۱۲۰ هرتز، روشنایی معادل ۴۰۰ نیت را درکنار پوشش کامل از Adobe RGB ارائه می‌دهد. این موضوع ریزر بلید پرو ۱۷ اینچ را به محصولی تبدیل می‌کند که مخصوص افراد حرفه‌ای شاغل در حوزه‌ی کارهای گرافیکی است؛ چراکه این لپ‌تاپ از نمایشگری بهره می‌گیرد که می‌تواند محتوای بصری را به‌شکلی بسیار عالی به‌نمایش بگذارد.

ریزر بلید پرو 17 / Razer Blade Pro 17

مدل جدید ریزر بلید پرو ۱۷ اینچ برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی نسل نهمی Core i7-9750H اینتل استفاده می‌کند و به یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD درکنار ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4-2667 مجهز است. ناگفته نماند کاربر می‌تواند به‌دلخواه حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم این لپ‌تاپ را ارتقا دهد؛ چراکه این محصول تا سقف ۶۴ گیگابایت از حافظه‌ی رم پشتیبانی می‌کند.

یکی از ضعف‌های ریزر بلید پرو جدید در مقایسه با دل XPS 15 و اپل مک‌بوک پرو ۱۵ استفاده‌نکردن از تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای Core i9 اینتل است. لپ‌تاپ جدید ریزر برای پردازش وظایف گرافیکی از کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Max-Q انویدیا بهره می‌گیرد. پردازنده‌ی یادشده قدرتمندترین پردازنده‌ی گرافیکی دنیای لپ‌تاپ‌ها به‌شمار می‌آید و این نکته‌‌ای مثبت برای ریزر بلید پرو ۱۷ اینچ است.

ریزر بلید پرو 17 / Razer Blade Pro 17

البته بهره‌مندی ریزر بلید پرو جدید از کارت گرافیک یادشده به این معنی نیست که شما می‌توانید بازی‌های جدید را با وضوح 4K و نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه به‌سادگی اجرا کنید. اجرای بازی‌ها در وضوح 4K نیازمند سخت‌افزار بسیار قدرتمندی است و حتی قرارگیری تراشه‌ی ۶ هسته‌ای درکنار کارت گرافیکی نظیر GeForce RTX 2080 Max-Q نمی‌تواند جواب‌گوی اجرای بازی‌ها با چنین وضوحی باشد.

برخی از بازی‌های قدیمی را شاید بتوان با وضوح 4K و نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا کرد؛ اما این اتفاق برای بازی‌های گرافیکی جدید امکان‌پذیر نیست. البته هر زمان که بخواهید از این لپ‌تاپ به‌عنوان دستگاهی برای اجرای بازی‌های سنگین استفاده کنید، می‌توانید آن را به کارت گرافیک خارجی‌اش متصل کنید که با نام Core Chroma X شناخته می‌شود. درضمن، همان‌طورکه انتظارش را داشتیم، تمامی مدل‌های این لپ‌تاپ جدید از Razer Chroma پشتیبانی خواهند کرد.

ریزر بلید پرو 17 / Razer Blade Pro 17
ریزر بلید پرو 17 / Razer Blade Pro 17

ریزر اعلام کرده است علاقه‌مندان می‌توانند هم‌اکنون لپ‌تاپ بلید پرو ۱۷ را با قیمت ۳،۷۰۰ دلار در بازار آمریکا و چین تهیه کنند. درضمن، این شرکت قصد دارد لپ‌تاپ جدیدش را در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ در کشورهای بریتانیا و آلمان نیز عرضه کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی لپ‌تاپ گیمینگ جدید ریزر چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، مک‌بوک‌های اپل، لنوو، دل و اچ‌پی و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات