ازراک مادربورد X570 Aqua را رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ازراک بالاخره عضو جدید سری X570 خود را معرفی کرد که به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. تنها ۹۹۹ قطعه از این مادربورد ساخته می‌شود.
تبلیغات

ازراک (ASrock) از پیش‌گامان صنعت مادربورد در جهان محسوب می‌شود که محصولات اختصاصی و حرفه‌ای با جدیدترین فناوری‌های روز را با تمرکز بر کاربران حرفه‌ای به بازار عرضه می‌کند. این شرکت جدیدترین محصول خود را به‌نام X570 Aqua معرفی کرد که به‌دلیل قابلیت‌ها و کارایی بسیار زیاد، کاربران بسیاری منتظرش بودند.

X570 Aqua اولین مادربورد X570 است که به‌صورت کامل با آب خنک می‌شود. بلوکی کاملا مسی هم در آن قرار دارد که وظیفه‌ی خنک‌سازی CPUو  VRM و تراشه‌ی X570 را برعهده دارد. چنین ساختار خنک‌کنندگی اختصاصی برای تراشه‌های اصلی، عملکرد سیستم نهایی را به‌شدت افزایش می‌دهد. ازراک تصمیم گرفته فقط ۹۹۹ قطعه از محصول جدید را تولید و به بازار عرضه کند؛ درنتیجه اولین متقاضیان X570 Aqua بخت بیشتری برای دراختیارگرفتن این غول دنیای مادربورد دارند.

مادربورد X570 Aqua را می‌توان انتخابی عالی برای تراشه‌های AMD X570 و پردازنده‌های دسکتاپ رایزن 3000 دانست. البته همان‌طورکه گفته شد، تنها افراد محدودی امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های فراوان این مادربورد را پیدا می‌کنند. ترکیب مادربورد ازراک با پردازنده‌های رایزن را می‌توان ترکیبی رؤیایی برای عاشقان طراحی و ساخت اختصاصی کامپیوترهای شخصی دانست.

ASRock X570 Aqua

کارایی زیاد در قدرت و خنک‌کنندگی

مادربورد جدید ازراک از سیستم خنک‌کننده‌ی آبی استفاده می‌کند. هیت‌سینک Aqua Cooling Armor در این مادربورد قرار دارد که آب از داخل آن جریان می‌یابد. طراحی سیستم گردش به‌گونه‌ای انجام شده است تا گرما را با بهترین حالت و بازدهی از CPU و VRM و تراشه‌ی اصلی دور کند. ماده‌ی خنک‌کننده از سه مسیر متفاوت عبور می‌کند تا هریک از مناطق حساس مذکور، به‌صورت مجزا خنک شوند. طراحی چندمسیره‌ی هوشمند در پردازنده‌ی X570 Aqua باعث کاهش مقاومت آب در بلوک خنک‌کننده هم می‌شود که درنهایت، جریان سریع‌تری به‌همراه خواهد داشت.

ازراک در X570 Aqua تمرکز زیادی روی خنک‌کنندگی و دوام مادربورد کرده است

بخش Cooling Armor در مادربورد ازراک یکی از پیشرفته‌ترین طراحی‌های خنک‌کنندگی با آب را برای کامپیوترهای شخصی ارائه می‌کند. به‌علاوه در این بخش، طراحی پیچیده و زیبایی هم انجام شده است که تقریبا تمامی بخش‌های مادربورد را پوشش می‌دهد.

X570 Aqua سیستم انتقال قدرت حرفه‌ای هم دارد که بیشترین کارایی را از پردازنده‌های حرفه‌ای موجود در بازار و دیگر قطعات سخت‌افزاری کامپیوترهای شخصی می‌کشد. طراحی IR DR. MOS در مادربورد جدید ازراک استفاده شده است که راهکارهای بهینه‌ای برای سیستم انتقال قدرت ارائه می‌کند. به‌ بیان ساده، در این محصول شاهد جریان پایدارتر و بیشتری خواهیم بود.

حرفه‌ای‌ترین مادربوردهای موجود در بازار هم همیشه درمعرض خطر ناپایداری و آسیب‌های شدید به‌‌دلیل جابه‌جایی قطعات قرار دارند. درواقع در زمان نصب یا بازکردن سیستم‌‌‌های خنک‌کننده‌‌ی سنگین و کارت‌های گرافیک بزرگ کنونی، امکان خم‌شدن و ایجاد آسیب جدی به بدنه‌ی مادربوردها افزایش می‌یابد. ازراک در مادربورد Aqua تلاش می‌کند با استفاده از PCB با درجه‌ی دوام نزدیک به مادربوردهای سرور، مقاومت قطعات خود را افزایش دهد. استفاده از فناوری مذکور، شانس خم‌شدن مادربورد را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به‌علاوه، همین بورد مخصوص از‌دست‌رفتن سیگنال‌های ارتباطی را بین قطعات سخت‌افزاری به‌حداقل می‌رساند.

ASRock X570 Aqua

کریس کیلبرن، معاون ارشد Client Channel در AMD، درباره‌ی محصول جدید ازراک می‌گوید:

بسیار خرسندیم که شرکایی همچون ازراک از تراشه‌ی X570 استفاده می‌کنند و نهایت بهره‌برداری را از قابلیت‌های آن می‌برند. پردازنده‌های نسل سوم رایزن حرفه‌ای‌ترین پلتفرم دسکتاپ را برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای و تولیدکننده‌های محتوا عرضه می‌کنند. مادربورد Aqua شرکت ازراک با استفاده از استاندارد PCIe 4.0 و بهره‌مندی کامل از خنک‌کنندگی حالت مایع، نهایت کارایی و قدرت را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

همان‌طورکه گفته شد، تنها ۹۹۹ قطعه از مادربورد جدید ازراک به بازار عرضه می‌شود. کارشناسان قیمت احتمالی ۱،۰۰۰ دلار را برای ASRock X570 Aqua پیش‌بینی می‌کنند که در بازار مادربوردها قیمت گرانی محسوب می‌شود. به‌هرحال خریداران چنین محصولی قطعا کاربری‌های فوق‌حرفه‌ای از کامپیوتر شخصی انتظار دارند و کاربر عادی دنیای کامپیوتر شاید علاقه‌ای به خرید این غول دنیای مادربورد نشان ندهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات