گزارش مالی فصل دوم ۲۰۱۹ ال‌ جی منتشر شد

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
مطالعه 4 دقیقه
گزارش مالی فصل دوم ال‌جی از کاهش فروش گوشی‌های هوشمند و افزایش فروش محصولات لوازم خانگی این شرکت در فصل گذشته خبر می‌دهد.
تبلیغات

ال‌جی گزارش مالی فصل دوم سال ۲۰۱۹ و گزارش مالی ۶ ماهه‌ی اول سال جاری خود را منتشر کرد. نتایج نشان می‌دهد میزان فروش محصولات شرکت در ۶ ماهه‌ی اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افت ۲۱.۳ درصدی رو‌به‌رو بوده است. در فصلی که گذشت، رشد فروش ۴.۱ درصدی و رشد درآمد عملیاتی ۱۵.۴ درصدی ال‌جی را شاهد بودیم. بااین‌حال، وقتی به گزارش مالی و آمار فروش فصلی ال‌جی نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم میزان فروش محصولات این شرکت کره‌ای در فصل دوم ۲۰۱۹، رشد ۶.۸ درصدی تجربه کرده است. یکی از دلایل کاهش درآمد ال‌جی در ۶ماهه‌ی اول سال، قیمت رقابتی محصولات چینی عنوان شده است.

ال جی

ال‌جی در سه‌‌ماهه‌ی دوم سال جاری و در بخش گوشی‌های هوشمند، فروش ۱.۳۸ میلیارد دلاری برای خود رقم زده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش فروش ۲۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد. رکود بازار و کاهش تقاضای خرید گوشی‌های هوشمند و قیمت رقابتی و مناسب گوشی‌های هوشمند چینی ازجمله دلایلی هستند که چنین وضعیتی برای ال‌جی در این فصل به‌وجود آورده‌اند. 

البته همان‌طورکه گفته شد، میزان فروش محصولات ال‌جی در فصل دوم سال جاری در مقایسه با فصل اول رشد ۶.۸ درصدی تجربه کرده است؛ ولی درمجموع، این شرکت ۳۱۳ میلیارد وون (معادل ۲۶۸.۴ میلیون دلار) به‌دلیل سرمایه‌گذاری به‌منظور بازاریابی بهتر مدل‌های جدید و هزینه‌های اضافی مربوط به راه‌اندازی مجدد ‌کارخانه‌ی جدید در ویتنام برای تولید گوشی هوشمند زیان کرده است.

درآمد ال‌جی در بخش لوازم خانگی و تهویه‌ی مطبوع (Home Appliance & Air Solution) برای فصل دوم سال ۲۰۱۹ رقمی معادل ۵.۲۳ میلیارد دلار آمریکا گزارش شده است. بخش لوازم خانگی و تهویه‌ی مطبوع ال‌جی تاکنون و در سال‌های گذشته نتوانسته به چنین رکوردی در فروش دست پیدا کند و این نخستین‌باری است که چنین رقم فروشی برای خود ثبت کرده است. رشد درآمد ال‌جی در این بخش، به‌ویژه در کره و مناطقی مانند آمریکای‌شمالی و اروپا و خاورمیانه، بسیار چشمگیر بوده است و در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ رشد ۱۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد عملیاتی ال‌جی در بازه‌ی زمانی آوریل تا ژوئیه در بیشترین مقدار خود، یعنی ۶۱۵.۳ میلیون دلار، گزارش شده است.

براساس گزارش ال‌جی، درآمد این شرکت در فصل دوم سال جاری در بخش سرگرمی خانگی (Home Entertainment) رقمی برابر با ۳.۱۵ میلیارد دلار بوده است که کاهش ۴.۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. یکی از دلایل افت فروش در بخش سرگرمی خانگی ال‌جی به کاهش تقاضا در بازارهایی همچون اروپا و آمریکای‌لاتین مربوط می‌شود. در بازاهای ذکرشده، اکثر رویدادهای ورزشی در فصل دوم ۲۰۱۸ رخ دادند و در آن بازه‌ی زمانی، بیشترین آمار فروش را برای خود رقم زد.

ال‌جی

البته با توجه به بازار رقابتی بخش محصولات سرگرمی، درآمد عملیاتی شرکت در این فصل به رقم ۱۷۶.۳ میلیون دلار آمریکا رسیده که در مقایسه با فصل قبل کاهش یافته است. انتظار می‌رود با افزایش تقاضای محصولاتی همچون تلویزیون‌های OLED و NanoCell و با نمایشگر بزرگ Ultra HD، فروش بهتری را در سه‌ماهه‌ی آتی برای این بخش شاهد باشیم.

شرکت ارتباطات سیار ال‌جی (Mobile Communications) نیز در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ با کاهش درآمد ۲۱.۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رقم فروش ۱.۳۸ میلیارد دلاری را تجربه کرده است. یکی از دلایل کاهش درآمد ال‌جی در این بخش به کاهش تقاضای گوشی‌های هوشمند در بازار و قیمت رقابتی گوشی‌های هوشمندی چینی مربوط می‌شود. انتظار می‌رود با معرفی گوشی‌های هوشمند میان‌رده و افزایش تقاضا برای دستگاه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G، آمار فروش بیشتری را در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری مشاهده کنیم.

میزان درآمد ال‌جی در بخش راهکارهای قطعات خودرو ۱.۲۲ میلیارد دلار گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، براساس گزارش مالی فصل دوم ۲۰۱۹ ال‌جی، بخش راهکارهای کسب‌وکار این شرکت کره‌ای نیز با رشد ۱۴.۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و رشد ۸ درصدی در مقایسه با فصل قبلی، درآمد ۵۷۹.۲۹ میلیون دلاری را برای خود رقم زده است که به افزایش تقاضای فروش محصولاتی همچون نمایشگر تجاری OLED و LED و پنل‌های خورشیدی در اروپا و آمریکا مربوط می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات