اچ پی مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچ Omen X را با پشتیبانی از HDR معرفی کرد

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌پی به‌تازگی نمایشگر گیمینگ Omen X را با صفحه‌نمایش ۲۷ اینچ و پشتیبانی از HDR معرفی کرده است که با وجود استفاده از پنل TN، رنگ‌بندی مطلوبی ارائه می‌دهد.
تبلیغات

نمایشگر HDR جدید Omen X 27 اچ‌پی شاید اولین محصولی باشد که عملکرد پنل‌های TN را بهبود بخشیده است. گیمرهایی که نمایشگر جدید اچ‌پی را بخرند، علاوه‌بر نرخ نوسازی فوق‌سریع ۲۴۰ هرتز و وضوح درخورتوجه 1440p، به‌لطف پشتیبانی از HDR از بازتولید فوق‌العاده رنگ نیز بهره‌مند خواهند شد. این ویژگی گزینه‌های رنگی وسیع‌تری دراختیار نمایشگر قرار می‌دهد و کنتراست و روشنایی را در عناوین و رسانه‌های سازگار بهبود می‌بخشد.

گیمرها احتمالا هنگام خرید نمایشگر به فناوری پنل آن توجه نکنند؛ اما توجه به این مقوله بسیار مهم است. پنل‌های TN سریع هستند؛ ولی رنگ‌بندی مناسبی ندارند. درمقابل، پنل‌های IPS سرعت کمتری دارند؛ اما غنای رنگی بیشتری ارائه می‌دهند. اچ‌پی Omen X 27 با استفاده از صفحه‌نمایش سریع TN که به‌لطف فناوری HDR از بازتولید رنگ فوق‌العاده‌ای برخوردار است، قصد پرکردن این خلأ را دارد. این نمایشگر به‌ خوبیِ پنل‌های پرچم‌دار IPS دارای محدوده‌ی رنگی فراوان عمل نخواهد کرد؛ اما برای انجام بازی‌های پرسرعت با وضوح دیداری بالا گزینه‌ی مناسبی به‌نظر می‌رسد.

HP Omen X 27

مانیتور گیمینگ اچ‌پی Omen X 27 وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ دارد و برای بازی‌های پرسرعت از نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز با زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه پشتیبانی می‌کند. به‌لطف قابلیت Freesync 2 HDR، مشکل پارگی تصویر در نمایشگر مذکور وجود نخواهد داشت و از ۹۰ درصد فضای رنگی DCI P3 پشتیبانی می‌شود. به‌علاوه، با داشتن نسبت کنتراست معمولی هزار به یک و نسبت کنتراست داینامیک یک‌میلیون به یک، رنگ‌های سیاه‌و‌سفید در نمایشگر جدید اچ‌پی عمق زیادی به تصاویر رندرشده می‌بخشند. گفتنی است حداکثر روشنایی نمایشگر یادشده ۴۰۰ نیت است.

این مانیتور اچ‌ پی برای جلوگیری از خستگی چشم هنگام بازی در اواخر شب به نورپردازی محیطی مجهز است. این نور برای تطبیق با رنگ پایه و محتوای صفحه‌‌نمایش قابل‌تنظیم خواهد بود. به‌ادعای اچ‌پی، پایه‌ی نمایشگر به‌راحتی تا ۱۳۰ میلی‌متر تنظیم می‌شود.

HP Omen X 27

نمایشگر جدید Omen درزمینه‌ی رنگ‌بندی عملکرد مطلوبی از خود نشان خواهد داد. اچ‌پی با افزودن قابلیت پشتیبانی از HDR به نمایشگر جدیدش، محدوده‌ی وسیع‌تر و عمیق‌تری از رنگ را در تمام طیف رنگی، به‌‌ویژه در رنگ‌های آبی و سبز ارائه می‌دهد. همچنین، نمایشگر Omen X 27 از قابلیت Omen Command Center اچ‌پی برخوردار است و ویژگی مربیگری هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد تا گیمر را در پیشبرد بازی League of Legends راهنمایی کند.

علاوه‌براین، پورت‌های متعددی ازجمله یک دیسپلی‌پورت و یک پورت HDMI و دو درگاه USB 3.0 نیز برای اتصال دستگاه‌های جانبی در نمایشگر مذکور تعبیه شده است. اچ‌پی Omen X 27 ماه‌ آینده‌ی میلادی با قیمت ۶۵۰ دلار عرضه خواهد شد.

قیمت مانیتور، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مانیتور اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق انواع مانیتور ال جی، مانیتور Asus، مانیتور کامپیوتر سامسونگ و قیمت مانیتور بنکیو و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات