پتنت سامسونگ از گوشی هوشمند تاشدنی جدید با لولایی بزرگ‌ خبر می‌دهد

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید سامسونگ از گوشی هوشمند تاشدنی جدیدی خبر می‌دهد که به لولایی عریض و هوشمند مجهز است.
تبلیغات

مدت‌ها است اخبار مختلفی درباره‌ی تلاش سامسونگ برای ساخت گوشی‌های هوشمند تاشدنی با نمایشگر انعطاف‌پذیر منتشر می‌شود. براساس آخرین گزارش LetsGoDigital، پتنت جدید کره‌ای‌ها از گوشی هوشمند تاشدنی با طراحی متفاوتی از طرح‌های قبلی خبر می‌دهد. پتنت اخیر ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (۱۱ بهمن‌ ۱۳۹۷) ثبت شده و ۸ اوت ۲۰۱۹ (۱۷ مرداد ۱۳۹۸) دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده (USPTO) اطلاعات آن را منتشر کرده است. 

پتنت سامسونگ

تفاوت اصلی پتنت اخیر با سایر طرح‌های گوشی تاشدنی، بهره‌مندی آن از لولای عریضی است که در تصاویر منتشرشده می‌توان آن را دید. درنتیجه، انتظار می‌رود دستگاه با استفاده از طراحی لولای جدید از نقاط مختلفی که زیرپوشش لولا قرار دارند، بتواند هم به داخل و هم به خارج تا شود. ازاین‌رو، نه‌تنها امکان تاشدن دستگاه از قسمت میانه یا ۵۰-۵۰ درصد نمایشگر وجود دارد؛ بلکه امکان تاشدن گوشی هوشمند در قسمت‌های دارای لولا و با نسبت هم‌پوشانی مختلف وجود دارد که قابلیت‌های جدیدی را برای دستگاه ایجاد می‌کند. برای مثال، با چنین امکان تاشدنی در این گوشی هوشمند، امکان استفاده از دوربین پنل پشتی برای گرفتن عکس سلفی فراهم می‌شود. به‌علاوه کاربران می‌توانند ازطریق اسپیکر بزرگ پشت دستگاه برای پخش موسیقی در زمان مشاهده‌ی ویدئو بهره‌مند شوند. 

همان‌طورکه گفته شد، گوشی تاشدنی سامسونگ می‌تواند هم به‌سمت داخل و هم به‌سمت خارج تا شود. کاربران می‌توانند درصورت تمایل، دستگاه را به‌سمت داخل تا کنند و به‌راحتی و بدون آنکه آسیبی به نمایشگر دستگاه برسد، آن را در جیب خود قرار دهند. لولای گوشی جدید تاشدنی کره‌ای‌ها هوشمند است و می‌تواند به‌راحتی تشخیص دهد در چه جهتی و به چه اندازه‌ای تا می‌شود؛ در‌نتیجه، رابط کاربری دستگاه با همان نسبت تنظیم می‌شود.

با وجود آنکه گوشی‌های هوشمند تاشدنی بسیار معدودی به بازار عرضه شده‌اند، LetsGoDigital معتقد است پتنت‌های اخیر به‌شدت در حال پیچیده‌ترشدن هستند و این نویدبخش توسعه‌ی سریع فناوری گوشی‌ها تاشدنی است؛ هرچند بیشترشان تنها در مرحله‌ی تحقیقات آزمایشگاهی باشند. بی‌شک سامسونگ تاکنون روی طرح‌ها و نمونه‌های اولیه‌ی متنوعی از گوشی هوشمند تاشدنی کار کرده‌ است و انتظار می‌رود هم‌زمان با کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۰، برخی از این نمونه‌های اولیه به نمایش گذاشته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات