تولید ماه‌نورد تویوتا و سازمان فضایی ژاپن از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا و سازمان فضایی ژاپن در حال تنظیم مشخصات نهایی ماه‌نورد برای فرستادن روی سطح ماه هستند که ساخت آن از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.
تبلیغات

تویوتا و سازمان فضایی ژاپن (JAXA) مذاکرات خود را به پایان رسانده و توافقنامه سه ساله‌ای امضا کرده‌اند تا توسعه ساخت ماه‌نورد با قابلیت تنظیم فشار را پیگیری کنند. ماه‌نورد موردبحث از فناوری پیل سوختی تویوتا برای حرکت روی کره ماه استفاده خواهد کرد.

Toyota lunar rover / خودروی مفهومی ماه نورد تویوتا

جدول زمانی‌که به‌تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد تولید قطعات لازم در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و آزمایش در سال ۲۰۲۱ اتفاق خواهد افتاد.

Toyota lunar rover / خودروی مفهومی ماه نورد تویوتا

ماه‌نورد تویوتا دارای ۶ متر طول، ۵/۲ متر عرض و ۳/۸ متر ارتفاع است. در کابین فضایی با حجم ۱۳ مترمکعب وجود دارد که برای دو نفر کافی است. در کنار سیستم محرکه پیل سوختی، پنل خورشیدی قابل استفاده برای شارژ باتری‌های برقی نیز وجود خواهد داشت.

سازمان فضایی ژاپن در نظر دارد ماه‌نورد را طوری طراحی کند که فضانوردان هر مرتبه به‌مدت حدودی ۶ هفته از آن استفاده کنند. این خودروی الکتریکی پیل سوختی می‌تواند شعاع حرکتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را پوشش دهد. فشار هوای داخل کابین به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود تا فضانوردان در طول این دوره طولانی نیازی به لباس مخصوص نداشته باشند.

Toyota lunar rover / خودروی مفهومی ماه نورد تویوتا

تویوتا و سازمان فضایی ژاپن قصد دارند نمونه اولیه کامل این ماه‌نورد را تا سال ۲۰۲۲ آماده کنند و ماه‌نورد آن‌ها تا سال ۲۰۲۷ نسخه نهایی ساخته شود. در صورتی که ماه‌نورد تویوتا بتواند به سطح ماه برسد، سازمان فضایی ژاپن قصد دارد از آن برای بررسی مناطق قطبی و تحقیق درباره یخ‌آب بهره ببرد. سازمان فضایی ژاپن معتقد است که نوآوری‌های این خودروی مفهومی برقی می‌تواند در آینده به ایجاد روش‌های حمل‌ونقل برای حرکت روی سطح سیاره‌های بزرگ دیگر در نقاط دوردست کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات