توسعه هوشمند وبسایت و اپلیکیشن با نوژن

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت نرم‌‌افزاری نوژن با تیم‌های چند تخصصی در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل و سامانه‌های تحت وب و وب اپ، به مشتریان خود خدمات اختصاصی ارائه می‌دهد.
تبلیغات

از دید شرکت نوژن، در دنیای فناوری امروزی دیگر داشتن یک پلتفرم کسب‌و‌کار، یک اپلیکیشن موبایل یا یک سایت به‌تنهایی کافی نیست.

از یک سو کاربر ایرانی دقیق‌تر شده و اپلیکیشن موبایل و سایت زیاد دیده است و از سوی دیگر بازار کسب‌و‌کار دیجیتال به دلیل تعدد حضور شرکت‌ها داغ تر شده است. به همین دلیل هوشمندسازی سامانه راهکاری است که برای ایجاد تمایز در سامانه ها تعریف می‌کنیم.

سیستم‌های هوشمند طراحی‌شده توسط نوژن چگونه رفتار کاربران خود را یاد می‌گیرند؟

رویکرد نوژن در طراحی سامانه‌ها، ایجاد امکان درآمدزایی بلندمدت یک پلتفرم کسب‌و‌کار، از طریق تحلیل رفتار مشتری و تحلیل داده است.

بدیهی است که این راهکار سهم بیشتری نسبت به درآمدهای مستقیمی چون کمیسیون یا حق اشتراک دارد. تعاملات کاربر در سامانه در قالب داده‌های ساخت‌یافته قابل ذخیره، گردآوری و تحلیل هستند که استفاده از نتایج این تحلیل‌ها به عملکرد هدفمند سیستم کمک شایانی می‌کند.

اگر سامانه را به‌صورت یک فضای برداری مستقل n بعدی در نظر بگیریم، هر عنصر سامانه یک نمونه‌ی یکتا تعریف می‌شود و هیچ دو عنصری به یک تعریف نگاشت نمی‌شوند. به این صورت متخصصان نوژن سامانه را به صورتی پیاده‌سازی می‌کنند که تعاملات هر کاربر را به‌صورت مستقل برای هوشمند‌تر کردن خود به کار گیرد.

تعریف رفتار کاربر براساس عناصر سامانه

  • به‌صورت پیش فرض، رفتار کاربر، یک مقدار رندوم (که تعیین آن با توجه به شرایط کسب‌و‌کار و بعد از تحقیق در آن فضا انجام می‌شود) تعیین شده و به مرور با تعاملات کاربر دقت بیشتری پیدا می‌کند (مانند پلتفرم سفارش آنلاین اپتایزر).
  • با تنظیم یک پرسشنامه (تنظیم این پرسشنامه نیازمند تحقیق در فضای کسب‌و‌کار است)، نقطه شروع درک سامانه از سلیقه کاربر را در قالب یک گیمیفیکیشن gamification از او دریافت می‌کند (مانند پینترست).

 تعریف یک الگوریتم قیاس برای عناصر سامانه

هر سامانه هوشمند، یک یا چند الگوریتم برای مقایسه دو نمونه از موجودیت‌های سامانه دارد. این الگوریتم باید بتواند هر دو موجودیت دلخواه را با هم مقایسه کرده و درصد شباهت این دو را ارائه دهد. شاید به نظر شما در یک فروشگاه، جوراب با تلویزیون کاملا بی‌شباهت باشد اما باید بگوییم که حتی در این مقایسه عجیب هم این دو از برخی جهات به یکدیگر شبیه هستند.

سامانه پیشنهاددهنده و تحلیل رفتار

با استفاده از ابزارهایی که در گام‌های پیشین تعریف شد، می‌توان به کاربر پیشنهاددهی مؤثر داد و این به‌معنی تارگت کردن مخاطب هدف یک کمپین یا تبلیغ است. در ساده‌ترین مثال، افرادی که اخیرا اقدام به خرید کتاب از یک نویسنده کرده‌اند، با احتمال بالاتری تمایل به خرید کتاب جدید همین نویسنده دارند.

البته الگوریتم‌های پیشنهاددهی براساس تغییر رفتار کاربر، درک خود از کاربر را نیز تغییر می‌دهند و قابلیت بهبود دارند.

همچنین با استفاده از این ابزارها می‌توان رفتار مشتریان را تحلیل و براساس این تحلیل ها با چشم باز اقدام به تصمیم‌گیری کرد.

فرض کنید که طبق گزارش‌های تحلیل رفتار بتوانید پیش‌بینی کنید که اگر یک سهام در بازار بورس در تابستان توسط افراد محافظه کار خریداری شودو در زمستان، آن سهام رشد چشمگیری خواهد داشت، تصمیم شما چه خواهد بود؟

پس داده را نباید دست‌کم گرفت!

اگر صاحب ایده‌ای بکر و خوب هستید، در انتخاب یک شرکت نرم‌افزاری، علاوه‌بر چگونگی اجرا، بر کیفیت، مزیت رقابتی و ارزش پیشنهادی این شرکت در اجرای ایده خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

فاکتورهای هوشمندسازی، طراحی یک سامانه دیجیتال به‌گونه‌ای که قادر به یادگیری سلیقه کاربران باشد، تحلیل رفتار مشتریان و ارائه پیشنهاد‌های هوشمند در مکان و زمان مناسب به کاربران، اهمیت زیادی دارند.

شرکت نرم‌ افزاری نوژن در مسیر اجرای پروژه و توسعه آن، شما را همراهی می‌کند تا تمایز خود را در دنیای پر رقابت امروزی کسب‌و‌کار نمایش دهید و معتقد است که هوشمند‌سازی، عمق اتوماسیون، قابلیت تحلیل داده و رفتار مشتری، در کسب‌و‌کار دیجیتال عوامل تعیین‌کننده موفقیت هستند.

برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل و سامانه‌های تحت وب و وب اپ با کارشناسان نوژن و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱-۸۸۵۱۰۵۴۸ در ارتباط باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات