هانگ منگ یا ArkOS جایگزین اندروید نیست

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لیانگ هوا، مدیر اجرایی شرکت هواوی، اعلام کرده‌ است سیستم‌عامل هانگ‌منگ جایگزین اندروید نیست.
تبلیغات

امروز دنیای تکنولوژی با خبر عجیبی مواجه شد: مدیر اجرایی هواوی اعلام کرد سیستم‌عامل هانگ‌منگ (HongMeng) یا همان ArkOS جایگزین اندروید نیست و تنها برای اینترنت اشیاء ساخته شده‌ است. مدیر اجرایی هواوی، لیانگ هوا (Liang Hua) گفته‌ است در‌حال‌حاضر، هواوی قصد ندارد سیستم‌عامل هانگ‌منگ را به‌گونه‌ای تغییر دهد که برای استفاده روی تلفن‌همراه مناسب باشد و فعلا از نظر آن‌ها اندروید اولین انتخاب است.

سیستم‌عامل هانگ‌منگ با هدف افزایش سرعت و استفاده در اینترنت اشیاء طراحی شده است؛ اما درزمینه‌ی گوشی‌های هوشمند انتخاب اول ما هنوز سیستم‌عامل اندروید و اپلیکیشن‌های مربوط به آن است و هنوز تصمیم نگرفته‌ایم هانگ‌منگ را به‌گونه‌ای تغییر دهیم که بتوان از آن روی گوشی‌های هوشمند کرد.

پس از تحریم‌هایی آمریکا علیه شرکت هواوی، این شایعه مطرح و به‌سرعت همه‌جا پخش شد که هواوی در حال ساخت سیستم‌عاملی جایگزین برای اندروید است. البته یکی از معاونان عالی‌رتبه‌ی هواوی هم این شایعه را تأیید کرد و گفت:

هواوی در حال ساخت جایگزینی برای اندروید است. البته، ما از این کار خوشحال نیستیم و از اینکه عضوی از خانواده‌ی اندرویدهستیم، بسیار خوشحالیم؛ اما فعلا هانگ‌منگ در چین به بوته‌ی آزمایش گذاشته شده‌ است.

عجیب‌تر آنکه مدیرعامل هواوی در مصاحبه‌ با یکی از مجله‌های فرانسوی، تأیید کرده‌ بود مشغول ساخت سیستم‌عامل هانگ‌منگ هستند و قرار است این سیستم‌عامل ۶۰ درصد سریع‌تر از اندروید و iOS باشد. گزارشا‌های اخیر نشان می‌دهد هواوی سیستم‌عامل جدیدی برای گوشی‌های هوشمند ثبت تجاری کرده‌ است. بنابر اطلاعاتی که در فرم ثبت تجاری نوشته‌ شده است، این سیستم‌عامل «هارمونی» نامیده می‌شود. گفتنی است هنوز مسئولان هواوی درباره‌ی هارمونی صحبتی نکرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد دلیل تعلل هواوی در ساخت و عرضه‌ی سیستم‌عامل گوشی هوشمندش این است که دولت آمریکا تحریم‌های این شرکت برای فعالیت تجاری با گوگل را برداشته است. حالا که دولت آمریکا قانونا استفاده از اندروید را برای آن‌ها آزاد کرده است و می‌توانند از همه‌ی امکانات اندروید استفاده کنند، بهتر است فعلا صحبتی از سیستم‌عامل جایگزین اندروید به‌میان نیاورند. این غول تکنولوژی چینی به ساخت سیستم‌عامل جایگزین ادامه خواهد داد تا اگر لازم شد در آینده از آن استفاده کند؛ اما دوست ندارد صحبت از آن نقل محافل تکنولوژی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات