نگاهی عمیق به میتسوبیشی تریتون L200 مدل ۲۰۱۹

یک‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
میتسوبیشی تریتون یا L200 مدل ۲۰۱۹ یکی از جدیدترین پیکاپ‌های بازار است. این خودرو در مدل جدید خود به امکاناتی مجهز شده است تا بتواند بهتر در این کلاس رقابت کند.
تبلیغات

میتسوبیشی برای سال ۲۰۱۹ تصمیم به فیس‌لیفت و به‌روزرسانی پیکاپ تریتون (Triton) گرفت. در مدل جدید این خودرو می‌توان نمای ظاهری مانند دیگر محصولات میتسوبیشی و حجم گسترده‌ای از کروم در جلوی خودرو را مشاهده کرد. در عین حال، میتسوبیشی تریتون GLS در مدل ۲۰۱۹ خود دارای قیمت مناسبی نیز است که موقعیت آن را دربرابر رقبا بهبود می‌بخشد.

2020 Mitsubishi/triton L200

مدل GLS تریتون یک تیپ پایین‌تر از مدل مجهز GLS پریمیوم است. این مدل با قیمت ۳۲ هزار دلار در بازار عرضه می‌شود ولی از نظر ظاهری با مدل پریمیوم فرقی ندارد و نمی‌توان از نمای بیرونی، این دو مدل را از هم تشخیص داد. تغییرات در مدل جدید تریتون شامل نمای ظاهری جدید در جلو و عقب، سیستم تعلیق و قسمت‌های فنی هستند. از نظر قدرت خروجی موتور ۲.۴ لیتری توربو دیزل تریتون بهترین در این کلاس نیست ولی مشخصات قابل قبولی دارد.

2020 Mitsubishi/triton L200

پیشرانه ۴ سیلندر توربودیزل این خودرو می‌تواند ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. گرچه این مشخصات نیز اصلا بد نیست و کافی به نظر می‌رسد ولی گشتاور موتور میتسوبیشی در دور ۲۵۰۰ دور به حداکثر میزان خود می‌رسد که برای یک خودروی باری مقداری زیاد است؛ به این معنی که برای دستیابی به حداکثر کارایی موتور باید دور موتور را بالاتر برد. در مدل جدید جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی جای خود را به یک نمونه‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار داده است.

2020 Mitsubishi/triton L200

گرچه میتسوبیشی تریتون از همان موتور قبلی خود استفاده می‌کند ولی میتسوبیشی سعی کرده تا این خودرو را ارتقاء دهد، برای مثال سواری مدل ۲۰۱۹ در جاده بسیار نرم‌تر از مدل قبلی است. از نظر عایق‌بندی نیز تریتون جدید پیشرفت کرده است و صدای موتور کمتر به داخل کابین نفوذ می‌کند. البته اگر دور موتور را بالا رود صدای قابل‌توجهی از موتور دیزلی این خودرو به گوش خواهد رسید.

2020 Mitsubishi/triton L200

مانند مدل پرچم‌دار GLS پریمیوم، در مدل GLS نیز تجهیزات ایمنی مناسبی نصب شده‌اند که شامل ۷ عدد کیسه‌ هوا، صندلی‌های عقب ایزوفیکس با قابلیت نصب صندلی کودک، سیستم هشدار نقطه کور، رادار بین خطوط و سیستم هشدار وجود خودرو در عقب می‌شوند.

همچنین میتسوبیشی تریتون یکی از معدود پیکاپ‌های بازار است که به سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابران پیاده مجهز است. به‌جز میتسوبیشی، فقط مرسدس بنز X کلاس، سانگ یانگ موسو و فورد رنجر از این سیستم بهره‌مند هستند. میتسوبیشی یک فناوری جدید با نام Ultrasonic Misacceleration Mitigation را هم برای این خودرو توسعه داده است. در این سیستم، هنگامی که خودرو در حال حرکت با سرعت کم‌تر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت باشد، در صورت تشخیص شی یا شخصی جلوی خودرو می‌تواند واکنش پدال گاز را محدود کند.

2020 Mitsubishi/triton L200

از امکانات رفاهی میتسوبیشی تریتون GLS هم باید به مواردی چون رکاب‌های جانبی، شیشه‌های ایمنی دودی، آینه‌های تاشوی برقی، کفپوش، روکش چرمی فرمان، روکش چرمی دسته دنده و ترمز دستی، چراغ‌ها و برف پاک‌کن خودکار، آینه‌ی وسط فتوکرومیک (تیره‌شونده به‌صورت خودکار)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت اشاره کرد.

2020 Mitsubishi/triton L200
2020 Mitsubishi/triton L200
2020 Mitsubishi/triton L200
2020 Mitsubishi/triton L200
2020 Mitsubishi/triton L200

درون کابین این پیکاپ موارد دیگری چون روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم تهویه‌ی دوگانه خودکار و خروجی سیستم تهویه روی سقف برای سرنشینان عقب وجود دارد. خروجی سقفی، باد را برای سرنشینان عقب می‌برد و جایگزین خروجی‌های متداول عقب شده است. البته این ایده چندان جالب نیست چون به‌نظر می‌رسد پیچیدگی آن بالاتر باشد و درضمن، هنگام روشن بودن فن صدای نسبتا زیادی تولید می‌کند.

2020 Mitsubishi/triton L200

متاسفانه هیچ‌یک از تیپ‌های میتسوبیشی تریتون به سیستم رهیاب ماهواره‌ای مجهز نیستند، در عوض یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی روی داشبورد وجود دارد و امکاناتی مانند اندروید اتو، اپل کارپلی، بلوتوث، پورت USB، ورودی HDMI و رادیوی دیجیتال را ارائه می‌‌دهد و دارای ۶ عدد بلندگو است.

شاید سیستم اطلاعات و سرگرمی میتسوبیشی چندان عالی نباشد ولی نسبت‌به سیستم‌های از رده خارج مزدا BT-50 و تویوتا هایلوکس بهتر است. ظاهرا تنها جای خالی امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و سیستم ورود و استارت بدون کلید در این خودرو احساس می‌شود. درون کابین تریتون نسبت به قبل تغییرات محدودی دارد و تغییرات بیشتر در بخش رنگ هستند تا طراحی. البته کنسول مرکزی طراحی جدیدی دارد.

2020 Mitsubishi/triton L200

روی داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده؛ استفاده از این مواد به منظور کاهش قیمت خودرو انجام شده است. عرض کلی کابین مقداری کم احساس می‌شود و به همین دلیل اگر سه سرنشین در عقب سوار کنید، حتما دچار کمبود جا خواهند شد. اما دو سرنشین در صندلی عقب راحتی کامل خواهند داشت. راننده می‌تواند فرمان را در عمق و زاویه تنظیم کند که چنین چیزی در این کلاس خودرو یک مزیت است. روی فرمان تریتون کلیدهایی تعبیه شده‌اند که می‌توان با استفاده از آن‌ها به‌سادگی سیستم صوتی و کروز کنترل را تنظیم کرد.

2020 Mitsubishi/triton L200

از میتسوبیشی تریتون مانند هر وانت دیگری نباید انتظار زیادی در زمینه‌ی راحتی داشت و سیستم تعلیق در مواجهه با دست‌اندازها مقداری کوبش دارد. اما اگر باری به وزن ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلوگرم در عقب خودرو قرار داشته باشد، کیفیت سواری مقداری بهبود پیدا می‌کند. سیستم تعلیق این مدل نسبت به قبل تغییری نکرده استو در جلو از نوع دوجناغی و در عقب از نوع فنر شمش با محور یک تکه است. البته کمک فنرهای عقب دارای قطر بیشتری نسبت به قبل هستند تا روی کنترل عقب خودرو تاثیر مثبت داشته باشند.

2020 Mitsubishi/triton L200

فرمان میتسوبیشی تریتون نیز از نوع هیدرولیک است و خبری از فرمان برقی نیست. عملکرد فرمان کاملا معمولی و در سرعت‌های پایین مقداری سنگین است ولی در بزرگراه و با سرعت ثابت، حالتی پایدار و قابل قبول دارد. میتسوبیشی در مدل جدید تریتون قوای فنی را نیز بدون تغییر نگه داشته است. موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو دیزل این مدل ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد و همان‌طور که در ابتدا گفتیم، برای دستیابی به حداکثر گشتاور آن باید دور موتور را مقداری بالاتر از حد معمول برد.

2020 Mitsubishi/triton L200

میانگین مصرف سوخت رسمی تریتون توسط سازنده ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است اما در تست‌های مختلف، این عدد ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به دست آمد. سیستم چهارچرخ محرک نیز در این خودرو وجود دارد و می‌توان بین حالت‌های تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل معمولی و دو دیفرانسیل سنگین، یکی را انتخاب کرد. قرار دادن خودرو در حالت چهارچرخ محرک می‌تواند قابلیت کنترل خودرو در مسیرهای لغزنده را افزایش دهد.

2020 Mitsubishi/triton L200

میتسوبیشی تریتون می‌تواند باری به وزن ۳۱۰۰ کیلوگرم را با خود یدک‌کشی کند؛ این در حالی است که بیشتر پیکاپ‌های این کلاس توانایی یدک‌کشی تا ۳۵۰۰ کیلوگرم را دارند. توانایی باربری نیز در حد خوبی است و تریتون می‌تواند تا ۹۰۰ کیلوگرم بار را در قسمت عقب خود حمل کند. میتسوبیشی مدعی حداکثر وزن قانونی ۵۸۸۵ کیلوگرم برای تریتون است و این یعنی می‌توان حداکثر بار را روی خودرو قرار داد و سپس حداکثر میزان یدک‌کشی را نیز انجام داد.

2020 Mitsubishi/triton L200

ضمانت استاندارد میتسوبیشی برای این خودرو پنج ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر است اما در حال حاضر طرح ۷ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر نیز ارائه می‌شود. انجام سرویس‌ها در این خودرو هر ۱۲ ماه یا ۱۵ هزار کیلومتر است و هر سرویس از کشور استرالیا ۲۱۰ دلار هزینه دارد.

2020 Mitsubishi/triton L200

از امکانات اضافی تیپ GLS می‌توان به پوشش پلاستیک قسمت بار و حفاظ لوله‌ای آلومینیومی قسمت بار با ۶ نقطه برای اتصال طناب اشاره کرد. قسمت بار تریتون دارای طول ۱۵۲۰ میلی‌متر، عرض ۱۴۷۰ میلی‌متر است و ۴۷۵ میلی‌متر عمق دارد. عرض جای بار در محل برآمدگی گلگیرها به ۱۰۸۵ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند. در انتها باید گفت که میتسوبیشی تریتون نسبت به مدل قبلی خود کاملا پیشرفت کرده است و سازنده سعی کرده تا خودرویی باارزش، دربرابر بهای پرداختی تولید کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات