ایسوس ذن بوک پرو Duo با دو نمایشگر 4K رونمایی شد

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
مطالعه 4 دقیقه
ایسوس در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۹ در تایوان، لپ‌تاپ‌های جدید ZenBook Due و ZenBook Pro Duo را رونمایی کرد.
تبلیغات

ایسوس علاقه‌ی خود به نمایشگر ثانویه را پیش از این در اسکرین‌پد‌های سری ذن‌بوک پرو نشان داده است؛ حال این شرکت از نمایشگرهای ثانویه‌ی نسبتا بزرگی در بالای صفحه‌ی کلید لپ‌تاپ‌های ZenBook Pro Duo و ZenBook Duo استفاده کرده است. هر دو لپ‌تاپ جدید ایسوس از سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی برای خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت اما هنوز قیمتی برای آن‌ها توسط تایوانی‌ها اعلام نشده است.

ZenBook Pro Duo asus / ذن بوک پرو دو ایسوس

ایسوس نمایشگر ثانویه‌ی این لپ‌تاپ‌‌های جدید را «ZenScreen Plus» می‌نامد؛ این نام‌گذاری به‌نوعی یادآور نمایشگرهای کوچک ادغام‌شده با ترک‌پد موسوم به ZenScreen است. در مدل پرو Duo نمایشگر ثانویه‌ی قطری ۱۴ اینچی و در مدل معمولی نیز قطری معادل ۱۲.۶ اینچ دارد. این نمایشگرهای لمسی اپ‌دروار خاص خود را دارند و می‌توان چینش پنجره‌های خاص را برای افزایش بهره‌وری در آن‌ها ذخیر کرد. در نمایشی که ایسوس از این محصول داشت، یک وب‌سایت سفر در نمایشگر اصلی نشان داده شد که نقشه و تقویم مربوط‌به آن در نمایشگر ثانویه قابل رویت بود.

ZenBook Pro Duo asus / ذن بوک پرو دو ایسوس

یکی دیگر از کاربردهای این نمایشگر ثانویه، ویرایش ویدئو است؛ کاربر در این نمایشگر قادر به مشاهده‌ی پیش‌نمایش کار خود است یا می‌توان موارد مورد نیاز برای انجام یک پروژه را در صفحه‌ی ثانویه و کل آن را در نمایشگر اصلی مشاهده کرد. گیمرها نیز می‌توانند از این نمایشگر برای مشاهده‌ی ویدئو یا چت‌ها استفاده کنند یا برای مثال می‌توان در حال انجام کار اصلی خود در نمایشگر اصلی، به مرور توییتر در نمایشگر پایینی پرداخت. نمایشگر اصلی این لپ‌تاپ‌ها پوشش براق دارد اما ایسوس پوششی مات برای نمایشگر ثانویه درنظر گرفته که تاثیر منفی در زاویه‌ی دید آن داشته است.

ZenBook Pro Duo asus / ذن بوک پرو دو ایسوس

کاربران همچنین قادر به گسترش نمایشگر اصلی به نمایشگر ثانویه نیز خواهند بود. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی و اصلی در مدل پرو Duo از نوع اولد با رزولوشن 4K است؛ ایسوس برای نمایشگر ثانویه از پنل IPS با رزولوشن 4K استفاده کرده است. نمایشگر نسخه‌ی عادی نیز ۱۴ اینچ قطر دارد و همانند نمایشگر ۱۲.۶ اینچی آن رزولوشن FHD را به کاربران ارائه می‌دهد. نمایشگر نسخه‌ی پرو به ادعای ایسوس ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و استاندارد HDR را برای نمایش محتوایی با گسترده‌ی دینامیکی بالا کسب کرده است.

پارامتر / مدل

ذن‌بوک پرو Duo

ذن‌بوک Duo

نمایشگر اصلی

۱۵.۶ اینچ اولد

UHD، لمسی

۱۴ اینچ، IPS

FHD، لمسی

نمایشگر ثانویه

۱۴ اینچ IPS

UHD، لمسی

۱۲.۶ اینچ IPS

FHD، لمسی

پردازنده‌ی مرکزی

اینتل

Core i9-9980HK

اینتل 

Core i7-9750H

اینتل

Core i7-9750H

پردازنده‌ی گرافیکی

انویدیا

GeForce RTX 2060 

۶ گیگابایت

انویدیا

GeForce MX250

۲ گیگابایت

حافظه‌ی رم

تا ۳۲ گیگابایت

۲۶۶۶ مگاهرتز

تا ۱۶ گیگابایت

۲۱۳۳ مگاهرتز

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۱ ترابایت ترابایت (

x4)

۵۱۲ و ۲۵۶ گیگابایت (x2)

۱ ترابایت ترابایت (

x4)

۵۱۲ و ۲۵۶ گیگابایت (x2)

باتری

۷۱ وات‌ساعت

۷۰ وات‌ساعت

پورت‌ها

یک تاندربولت ۳

دو USB نوع A

درگاه HDMI

یک USB نوع C

دو USB نوع A

درگاه HDMI

ابعاد

۳۵۹ در ۲۴۶ در ۲۴

۳۲۳ در ۲۲۳ در ۱۹

وزن

۲.۵ کیلوگرم

۱.۸ کیلوگرم

در بحث سخت‌افزاری نیز مدل Pro Due را با پردازنده‌ی نسل نهمی Core i9 اینتل نیز می‌توان سفارش داد؛ پردازش‌های گرافیکی در این لپ‌تاپ قدرتمند نیز به GeForce RTX 2060 سپرده شده است. حداکثر میزان رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل سفارش نیز به ترتیب ۳۲ گیگابایت ۲۶۶۶ مگاهرتز و یک ترابایت SSD خواهد بود. مدل معمولی یا همان Zenbook Duo را نیز می‌توان با پردازنده‌ی Core i7 و تراشه‌ی گرافیکی MX250 سفارش داد.

ZenBook Pro Duo asus / ذن بوک پرو دو ایسوس

ایسوس ترک‌پد را در سمت راست کیبورد قرار داده است؛ ازاین‌رو می‌توان به‌راحتی از آن به‌عنوان کلید‌‌های عدد نیز استفاده کرد. نسخه‌ی پرو به همراه نشیمنگاه مچ دست عرضه خواهد شد و قلم استایلوس برای استفاده از هر دو نمایشگر در داخل جعبه وجود خواهد داشت؛ هیچ یک از موارد فوق در نسخه‌ی معمولی در دسترس نیستند. ترکیبی از پورت‌های تاندربولت ۳، USB نوع A و HDMI درکنار هر دو لپ‌تاپ به چشم می‌خورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات