ربات هوشمند تحویل بسته فورد رونمایی شد

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت فورد جدیدا ربات هوشمندی با نام دیجیت معرفی کرده که بسته‌های ارسال‌شده‌ی ون‌های خودران را در منزل تحویل می‌دهد.
تبلیغات

دکتر کن واشنگتن، مدیر بخش فناوری شرکت فورد، اخیرا پستی در صفحات مجازی منتشر کرده و جدیدترین ربات به‌کاررفته‌ی فورد را معرفی کرده است. نام این ربات دیجیت است (Digit) و شرکت Agility Robotics آن را طراحی و تولید‌ کرده است.

ربات هوشمند فورد

ربات جدید فورد برای پاسخ به نیاز جابه‌جایی بسته‌های حمل‌شده‌ی ون‌های خودران به در منزل ساخته‌ شده است. با فهم این مسئله که تنها یک درصد خانه‌های آمریکا قابلیت عبور صندلی چرخ‌دار را دارند، ساخت ربات چرخدار راه‌حلی مناسب به‌نظر نمی‌رسید. به‌گفته‌ی واشنگتن، دیجیت توانایی شناسایی موانع سر راه خود، حفظ تعادل هنگام مواجهه با پستی‌وبلندی، تحمل‌کردن فشارهای ناگهانی و بالا و پایین رفتن از پله‌ها را دارد. برخلاف سایر ربات‌های دوپا، دیجیت فورد به‌نحوی طراحی‌شده تا وزن سبکی داشته با‌شد و فضای کمی اشغال کند.

ربات هوشمند فورد

علاوه‌براین، میزان فعالیت دیجیت در حدفاصل شارژ‌ها هم به‌ بیشترین حد رسیده است. دیجیت از چند حسگر لیدار و دوربین‌های استریو بهره می‌برد؛ بنابراین می‌تواند تاحدزیادی مسیر درست را انتخاب کند؛ اما بسیاری از فرایند‌های عملکردی ربات ازطریق ون تحویل خودران کنترل‌کردنی است. هنگامی‌که ون به مقصد نهایی خود می‌رسد، مسیر اطراف را اسکن می‌کند و بهترین مسیر را برای عبور ربات دیجیت انتخاب می‌کند. اگر ربات در شرایطی قرار بگیرد که نتواند درست تصمیم بگیرد، از ون درخواست کمک می‌کند یا درنهایت، به سیستم ابری متصل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات