بخش تهیه آیفون ۵ اس و گلکسی گرند پرایم پلاس از سایت دیوار

شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید از قیمت آیفون ۵ اس و گلکسی گرند پرایم پلاس مطلع شوید.
تبلیغات

آیفون 5 اس سپتامبر۲۰۱۳ معرفی شد و در بازار خریدوفروش گوشی‌های هوشمند حسابی سروصدا کرد. در آن زمان، اسمارت‌فونی با ویژ‌‌گی‌های آیفون 5s وجود نداشت؛ به‌همین‌دلیل، سهم زیادی از صنعت بازار موبایل ایران ازآنِ خود کرد. سه سال بعد، سامسونگ محصولی به دنیا معرفی کرد که ویژگی‌هایی مشابه 5 اس را داشت: سامسونگ گلکسی گرند پرایم پلاس. جالب اینجا است که این تلفن‌همراه را جزو میان‌رده‌های این برند می‌دانند. نکته جالب‌تر اینکه قیمت گلکسی گرند پرایم پلاس در نمونه آکبند، با قیمت نمونه‌های دست‌دوم آیفون 5 اس برابری می‌کند.

خب، از ظاهر دو گوشی شروع می‌کنیم. وقتی آیفون 5 اس و سامسونگ گرند پرایم پلاس را درمقابل یکدیگر قرار می‌دهیم، تفاوت اندازه‌ی صفحه‌نمایش هر دو موبایل در وهله‌ی اول خودنمایی می‌کند. 5S نمایشگری ۴ اینچی و گرند پرایم پلاس نمایشگری ۵ اینچی دارد. به‌هرحال در دوره‌ای که استفاده از تلفن‌همراه مستمر و همیشگی شده، اندازه‌ی ۴ اینچ برای صفحه‌نمایش کمی ناامیدکننده است و حتی برای چشم هم ضرر دارد. درمقابل، هر چند 5s به کورنینگ گوریلا گلسی مجهز است که در گرند پرایم پلاس از آن خبری نیست، با گلس‌های پیشرفته امروزی می‌توان این جای خالی را پر کرد.

حالا نوبت بررسی سخت‌افزار است. پردازنده‌ی مرکزی گلکسی گرند پرایم پلاس یک سروگردن بالاتر از آیفون 5 اس ایستاده است: پردازنده چهارهسته‌ای با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز در مقابل پردازنده دوهسته‌ای با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز. 5 اس ازنظر حافظه داخلی در سه نوع ۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی توزیع شد؛ اما گوشی سامسونگ فقط ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. شاید کمی ناامید شده باشید؛ اما اگر بفهمید یار همیشگی این حافظه داخلی یعنی رم، در گرند پرایم پلاس ۱.۵ گیگابایت و در 5 اس ۱ گیگابایت است، کمی اوضاع برایتان بهتر می‌شود. خبر خوشحال‌کننده‌ی دیگر اینکه گوشی سامسونگ گلکسی گرند پرایم پلاس قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت را دارد؛ اما در گوشی‌های اپل از شیار کارت حافظه خبری نیست. دوربین هر دو موبایل ۸ مگاپیکسل است؛ اما کیفیت دوربین سلفی 5 اس فقط ۱.۲ مگاپیکسل و کیفیت دوربین سلفی گرند پرایم پلاس ۵ مگاپیکسل است. درادامه، به قیمت هر دو گوشی هوشمند در بازار نیز اشاره می‌کنیم با کمک آگهی‌های سایت دیوار و آگهی‌های بسیار در آن.

آخرین قیمت 5 اس و گرند پرایم پلاس

به بخش آخر و شاید مهم‌ترین قسمت داستان می‌رسیم. گرند پرایم پلاس و آیفون 5S چه قیمتی دارند؟ فکر می‌کنید برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها بهتر است به بازار موبایل بروید؟ سخت در اشتباه‌اید. همین حالا سایت دیوار را بازکنید تا با خیل عظیمی از آگهی‌های خرید و فروش گرند پرایم پلاس و 5 اس مواجه شوید. هرچند مدل اپل به‌دلیل قدمت بیشتر دیگر کمتر معامله می‌شود، در این سایت 5 اس 16 گیگابایتی تمیز و سالم، یک‌میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ اما با همین هزینه حتی کمتر، می‌توانید یک دستگاه گرند پرایم پلاس آکبند بخرید. برای مثال در دیوار، گرند پرایم پلاس نو یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و مدل کارکرده اما در حد آکبندش یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. حالا به نظر شما خرید گرند پرایم پلاس بهتر است یا آیفون 5 اس؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات