اپل آیفون‌های با باتری متفرقه را نیز تعمیر می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل از این به بعد در فروشگاه‌های اختصاصی خود به آیفون‌هایی که باتری اصل ندارند نیز خدمات تعمیری ارائه می‌کند.
تبلیغات

گوشی‌های آیفون که باتری‌هایی غیر از قطعات اصلی اپل در آن‌ها استفاده می‌شد، قبلا توسط شرکت‌ها و تعمیرگاه‌های رسمی و طرف قرارداد اپل تعمیر نمی‌شدند. اکنون اسناد داخلی کوپرتینویی‌ها که توسط MacRumor و iGen فاش شد، نشان می‌دهد احتمالا آن گوشی‌ها نیز از این به بعد تحت پشتیبانی قرار خواهند گرفت. طبق اخبار رسیده، تعمیرگاه‌های Genius Bars و شرکت‌های با مجوز Apple Authorized Service Providers یا AASP، به آیفون‌های با باتری غیراصل نیز خدمت‌رسانی می‌کنند.

قوانین پیشین اپل، کاربران را مجبور می‌کرد که تنها از سرویس‌دهنده‌های مجاز برای تعمیر گوشی‌های خود استفاده کنند و قطعات تعویضی نیز اصل یا تحت مجوز اپل باشند. اگر کاربران آن توصیه‌ها را رعایت نمی‌کردند، هیچ‌گونه خدمات پشتیبانی از سوی اپل به آن‌ها ارائه نمی‌شد.

اسناد اخیر داخلی از اپل نشان می‌دهد که نیروهای فنی آن‌ها اجازه خواهند داشت تا خدمات تعمیری معمولی و غیرمرتبط با باتری را به دستگاه‌هایی با باتری غیر اصل ارائه دهند. آن خدمات شامل موارد مرتبط با میکروفون، بوردهای منطقی یا صفحه‌نمایش و موارد مشابه می‌شود.

تکنسین‌ها می‌توانند باتری را نیز با هزینه‌ی مشتری با نمونه‌ی اصلی تعویض کنند

اگر کاربری در گوشی آیفون خود از باتری‌های متفرقه استفاده کند و مشکلی پیرامون باتری داشته باشد، تکنسین‌های Genius Bars یا AASP می‌توانند باتری را با قطعه‌ی اصلی اپل تعویض کرده و هزینه‌ی آن را دریافت کنند. به‌علاوه، امکاناتی برای تعویض گوشی نیز به تکنسین‌ها داده خواهد شد که تحت شرایط خاص و مشکلات پیچیده‌ی گوشی و بخش شارژدهی، قابل انجام است. البته، سیاست‌هایی برای جلوگیری از کلاهبرداری در این حوزه هم پیاده خواهد شد.

باتری آیفون

باتری، آخرین قطعه‌ای است که اپل تصمیم گرفت برای تعمیر آیفون‌ها، مدل‌های متفرقه‌ی آن را نیز بپذیرد. پیش‌از‌این، در سال ۲۰۱۷ قانونی مشابه برای صفحات نمایش اجرا شده بود. تغییرات در سیاست‌گذاری‌ها، اکنون و در زمانی اجرا می‌شود که کاربران، به‌مرور برای افزایش عمر آیفون‌های خود به تعویض باتری روی می‌آورند. پس از آنکه اپل هزینه‌ی تعویض باتری آیفون را از ۷۹ دلار به ۲۹ دلار در سال کاهش داد، مشتریان زیادی به تعویض راضی شدند که حتی فروش آیفون را نیز تحت تأثیر قرار داد.

اپل و بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعت تلفن همراه، از قانون حق مشتری برای تعمیر دستگاه شخصی پیروی نمی‌کنند. آن قانون، به کاربران امکان می‌دهد تا طبق صلاحدید خود دستگاه‌های الکترونیکی را تعمیر کنند و هیچ جریمه‌ای نیز متوجه آن‌ها نشود. به‌هرحال باوجود تمام مقاومت‌های کوپرتینویی‌ها و شرکت‌های دیگر، این روند توسط مشتریان به وفور انجام می‌شود و آن‌ها از روش‌های متفرقه برای تعمیر دستگاه‌ها بهره می‌برند. دراین‌میان، شرکت‌هایی همچون iFixit حضور دارند که کیت‌های خودآموز برای تعویض باتری دستگاه‌ها ارائه می‌دهند. به‌هرحال، حرکت اخیر اپل در پذیرفتن آیفون‌ها با باتری‌های متفرقه، حرکتی در مسیر کاربران محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات