رقابت تنگاتنگی بین شرکت‌های بزرگ در بازار گوشی‌های گیمینگ وجود دارد

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های بزرگی مانند Razer، نینتندو و Vivo قصد ورود به بازار گوشی‌های گیمینگ یا تقویت سهم محصولات خود در این بازار دارند.
تبلیغات

باوجود گزارش‌هایی که حاکی از کاهش ۳۰ درصدی اعضای تیم Razer است، این شرکت احتمالاً در سال جاری نسخه‌ی سوم گوشی گیمینگ خود را با نام Razer 3  روانه بازار خواهد کرد؛ بنا به گزارش‌های رسیده از منابع صنعتی، قرار است این گوشی رقابت‌پذیری گوشی‌های گیمینگ این شرکت را در جدال با رقبا افزایش دهد.

razer handset

باوجود این حقیقت که بازار گوشی‌های گیمینگ چندان مورد استقبال عموم نیست، بنا به‌گفته‌ی منابع معتبر، بازیگران دیگری نظیر شیائومی، Vivo، نینتندو و Nubia  حضور خود را در این بازار تقویت می‌کنند یا قصد ورود به آن را دارند.

بنا به گزارش‌های موثق، شیائومی قصد دارد در ماه مارس امسال نسل بعدی گوشی‌های هوشمند گیمینگ Black Shark 2 را  به دست هواداران خود برساند. شرکت ویوو نیز قصد دارد نسخه‌ی جدیدی از این گوشی‌ها را با زیربرند IQOO عرضه کند.

این شرکت بدون نام بردن از گوشی هوشمند IQOO به‌عنوان گوشی گیمینگ جدید خود، از این دستگاه با عنوان گجتی قدرتمند که از یک صفحه‌نمایش اولد ۶.۴۱ اینچی،  پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، ۱۲ گیگابایت رم فشرده، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است، یاد می‌کند.

iqoo handset

گمانه‌زنی‌هایی نیز در مورد شرکت نینتندو وجود دارد و حاکی از عزم این شرکت برای عرضه‌ی گوشی گیمینگی است که با کنسول سوییچ به‌صورت یکپارچه کار کند، اما تاکنون این شرکت ژاپنی واکنشی به این گمانه‌زنی‌ها نشان نداده است.

منابع اطلاعاتی همچنین افشا کرده‌اند که دو شرکت Asustek Computer و Razer هر دو در حال مذاکره با توزیع‌کننده‌ی بزرگ بازی‌های دیجیتالی چین، Tencent هستند تا سهم بیشتری در بازار گیمینگ دیجیتال کشور چین داشته باشد، بازاری که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار گیمینگ جهان یاد می‌شود.

با تمام این اوصاف، تقاضای جهانی برای گوشی‌های گیمینگ با رقمی  در حدود ۱۰۰ هزار دستگاه در سال، همچنان کم است و شرکت Asustek  دراین‌میان صدرنشین بازار فروش تجهیزات گیمینگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات