زبان انگلیسی؛ اولین قدم برای زندگی در دنیای مدرن

سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
میزان اهمیت یادگیری زبان انگلیسی به توضیح نیازی ندارد؛ چون همه به‌خوبی می‌دانیم در دنیای امروزی، تسلط بر زبان انگلیسی امتیاز نیست؛ بلکه اصلی‌ترین نیاز است.
تبلیغات

اصلی‌ترین نیاز دنیای امروزی تسلط بر زبان انگلیسی است؛ به‌همین‌خاطر، عجیب نیست امروزه در کشورهای غیرانگلیسی‌زبان، ازجمله کشور ما، تقریبا هر کسی در هر سن و شغل و سطح تحصیلی، به‌نوعی درگیر یادگیری و مکالمه‌ی زبان انگلیسی باشد. زبان انگلیسی به ما در یادگیری دانش‌ها یا مهارت‌های دیگر کمک می‌کند. امروزه، تقریبا به‌دنبال یادگیری هر کاری باشید، از نیمرو پختن گرفته تا برنامه‌‌نویسی کامپیوتر، می‌توانید آن را به زبان انگلیسی در اینترنت جست‌وجو کنید و جواب خود را هم بیابید.

زبان انگلیسی به ما کمک می‌کند بدانیم در دنیا چه می‌گذرد؛ چون منابع خبری اصلی در جهان معمولا انگلیسی‌زبان هستند. افزون‌براین، زبان انگلیسی اصلی‌ترین ابزار ما برای تعامل با دیگر مردم دنیا است؛ حتی اگر آن افراد انگلیسی‌زبان نباشند. ازاین‌رو، افراد گوناگون در همه سنین تلاش می‌کنند که تسلط خود بر زبان انگلیسی را افزایش دهند. این پدیده خود را به شکل‌های گوناگونی نشان داده است:

  • اهمیت فراوان تسلط به زبان انگلیسی باعث شده خانواده‌ها به این فکر بیفتند که کودکانشان را از سنین پایین به کلاس زبان بفرستند.
  • یادگیری زبان انگلیسی برای نوجوانان و جوانان حیاتی است؛ چون زبان انگلیسی را برای ادامه‌تحصیل یا موفقیت در کنکور لازم دارند.
  • دانشجویان به زبان انگلیسی نیاز دارند؛ زیرا منابع اصلی پژوهش‌های دانشگاهی، به‌ویژه در سطوح بالاتر همه به زبان انگلیسی هستند.
  • ارتباط‌‌های کسب‌وکاری در سطح بین‌الملل عمدتا به زبان انگلیسی شکل گرفته و هر حرفه‌ای که بخواهید به آن فکر کنید، دایره‌ی واژگان و ادبیات تخصصی منحصربه‌فرد خودش را دارد.
  • حتی اگر یادگیری زبان انگلیسی به کار یا تحصیل ارتباطی نداشته باشد، خیلی‌ها صرفا برای آسان‌ترشدن ارتباط با افراد انگلیسی‌زبان هنگام مسافرت، در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت می‌کنند.
  • افراد زیادی هم هستند که زبان انگلیسی آنان در سطوح پیشرفته یا فوق‌پیشرفته است و به‌دنبال تدریس زبان انگلیسی هستند. این افراد برای رسیدن به هدف خود باید ابتدا در دوره‌های تربیت‌مدرس زبان انگلیسی (TTC) شرکت کنند.
موسسه زبان انگلیسی ایران اروپا

به‌دلیل کاربردهای فراوان زبان انگلیسی، امروز دوره‌‌های آموزش زبان انگلیسی هم فراوان هستند. در ادامه‌ی این مطلب، درباره‌ی بعضی از دوره‌‌های تخصصی آموزش زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد که در آموزشگاه های معتبر زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

دوره‌های زبان انگلیسی برای بزرگ‌سالان

افراد بزرگ‌سال معمولا انگلیسی را به قصد تحصیل یا کار در کشور خارجی یا سفر گردشگری به دیگر کشورها یاد می‌گیرند. هدف نهایی هرچه باشد، ابتدای مسیر یادگیری معمولا برای همه‌ی افراد یکسان است. دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگ‌سالان در مؤسسات معتبر زبان با تمرکز بر هر چهار مهارت اصلی ویژه‌ی تقویت مکالمه زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. در سطوح بالاتر، زبان‌آموزان می‌توانند مسیر خود را با جزئیات بیشتری تعیین کنند:

  • آمادگی برای شرکت در آزمون‌‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مثل آیلتس یا تافل یا PTE
  • یادگیری تخصصی زبان انگلیسی متناسب با زمینه‌ی شغلی خاص ازجمله بازرگانی، تبلیغات، نفت و گاز، هوانوردی، پزشکی و...
  • شرکت در دوره‌های TTC و شروع به کار به‌عنوان مدرس زبان انگلیسی
  • ادامه‌ی یادگیری زبان انگلیسی صرفا به‌دلیل علاقه

باتوجه‌به پیشرفت فناوری، به‌ویژه ابزارهای ارتباطی آنلاین، مؤسسات معتبر زبان انگلیسی معمولا دوره‌های خود را آنلاین نیز برگزار می‌کنند تا کسانی که به‌دلیل مشغله‌‌ی فراوان یا دوری راه نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند، بتوانند ازطریق کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی، زبان خود را تقویت کنند.

دوره‌های زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان

امروزه، تقریبا همگان باور دارند اگر یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری از سنین پایین‌تر شروع شود، مهارت‌های زبانی زبان‌آموز در آینده با کسانی که در بزرگ‌سالی یادگیری را شروع کرده‌اند، مقایسه‌شدنی نخواهد بود. آموزش زبان انگلیسی اگر از ابتدای مسیر به‌شکل صحیح و اصولی انجام شود، در آینده و در سنین بزرگ‌سالی، به موفقیت زبان‌آموز در زمینه‌های مختلف زبان انگلیسی خواهد انجامید. به‌همین‌دلیل، مهم است به‌سراغ آن دسته از آموزشگاه‌های زبان بروید که آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان را به‌طور تخصصی و آینده‌نگر و با‌توجه‌به علاقه‌‌ها و نیازهای خاص آنان برگزار می‌کنند.

موسسه زبان انگلیسی ایران اروپا

آموزش‌های تخصصی زبان انگلیسی

اهمیت فراوان مدارک بین‌المللی زبان انگلیسی مثل آیلتس، تافل آی‌بی‌تی، PTE ،CAE و FCE باعث شده اگر بخواهید در هریک از دانشگاه‌های خارجی تحصیل یا در شرکتی بین‌المللی کار کنید، حتما به یکی از مدارک زبان انگلیسی نیاز داشته باشید.

برترین آموزشگاه‌های زبان انگلیسی همیشه یکی از دپارتمان‌های خود را به آیلتس و دیگر آزمون‌‌های بین‌المللی اختصاص می‌دهند. آماده‌کردن متقاضیان برای شرکت در این آزمون‌ها، فرایندی تخصصی است که به حضور استادان حرفه‌ای و باتجربه، نظارت مستمر، منابع آموزشی معتبر و آزمون‌های آزمایشی، مثل ماک آیلتس نیاز دارد. افزون‌براین، کسانی که برای ارتقای مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای خود به آموزش مکالمه زبان انگلیسی نیاز دارند، باید بتوانند در دوره‌های تخصصی مربوط‌به خود شرکت کنند.

آموزش تخصصی زبان انگلیسی برای خلبانان و مهمانداران، کارشناسان و مدیران بازرگانی خارجی، متخصصان تبلیغات، تاجران، پزشکان و... هریک سرفصل‌ها و محتوای آموزشی خود را دارد که باید استادان مجرب هر حوزه آن‌ها را آموزش دهد.

دوره‌های تربیت مدرس (TTC)

کسانی که به تدریس زبان انگلیسی به‌عنوان شغل حرفه‌ای خود در آینده نگاه می‌کنند، در ابتدا حتما دانش انگلیسی خود را به سطح بسیار بالایی رسانده‌اند که بتوانند بدون هیچ ایرادی به زبان انگلیسی بخوانند و بنویسند و مکالمه کنند. برای داشتن این توانایی یا باید زبان مادری شما انگلیسی (Native) باشد یا اینکه آن‌قدر دانش انگلیسی خود را افزایش داده باشید تا بتوانید انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم تدریس کنید. البته، این تنها اول کار است. مرحله‌ی بعد، شرکت در دوره‌های TTC است تا الفبای تدریس انگلیسی را بیاموزید.

مؤسسه‌هایی که ازنظر کیفیت و اعتبار آموزشی به سطح بالایی رسیده باشند، معمولا دوره‌های TTC را هم برگزار می‌کنند و به کانونی برای پرورش استادان آینده و شکوفاشدن استعدادهای آنان در تدریس زبان انگلیسی تبدیل می‌شوند.

سخن نهایی

مؤسسه‌های زبان انگلیسی در ایران و تهران فراوان هستند و هریک از آن‌ها هم ویژگی‌های خود را دارند. باوجوداین، شاید از میان تمام این مؤسسه‌ها کمتر جایی پیدا شود که به‌صورت تخصصی، فقط زبان انگلیسی آموزش دهد و بتواند روی تک‌تک زمینه‌هایی ذکرشده در این مطلب کار کند.

اگر به‌دنبال یادگیری هدفمند و اصولی زبان انگلیسی هستید، توصیه می‌کنیم با متخصصان آموزشی مؤسسه زبان انگلیسی ایران اروپا مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به آدرس iran-europe.net سر بزنید یا با شماره‌تلفن ۰۲۱۴۹۱۰۹۰۰۰ تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات