طراحی فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به دانش فنی

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
با ظهور تکنولوژی های جدید، راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بدون احتیاج به دانش برنامه‌نویسی دیگر امری محال یا دشوار نیست.
تبلیغات

دیگر لازم نیست برای ساخت فروشگاه آنلاین، مبالغ غیرمنطقی به شرکت‌های طراحی وبسایت پرداخت کنید؛ تنها کافی است یکی از پلتفرم‌های فروشگاه ساز را انتخاب کنید و مابقی زمان خود را صرف بهبود و مدیریت محصولات، فرایندهای بازاریابی، لجستیک و... بکنید.

اگر قصد آغاز فروش محصولاتتان را در اینترنت دارید، لازم است قبل از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین تمام جوانب آن را بسنجید و روش‌های مختلف ساخت فروشگاه آنلاین را بررسی کنید و باتوجه‌به نوع محصول، پیش‌بینی میزان فروش، منابع انسانی موجود در تیم، میزان بودجه مورد نظر، فروشگاه ساز مناسب را انتخاب کنید.

دسته‌بندی فروشگاه‌های اینترنتی براساس نوع محصول یا خدمات:

۱- فروشگاه کالای فیزیکی مانند لباس، کتاب، دوچرخه و ...۲- فروشگاه فایل یا کالای دیجیتال مانند موسیقی، فیلم، کتاب الکترونیکی و ...۳- فروش خدمات مانند بلیت، بیمه و ...

 یک فروشگاه ساز خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

۱- پنل مدیریتی و امکانات پایه: مهم‌ترین بخش هر فروشگاه اینترنتی، پنل مدیریتی آن است. شما می‌توانید با استفاده از این پنل، محصولات خود را به وبسایت اضافه کنید و تصویر، ویدئو و ویژگی‌های هر محصول را آپلود کنید. همچنین می‌توانید قالب فروشگاه و مسائل مالی، انبارداری و ارسال را از این طریق مدیریت کنید.

۲- قابلیت پشتیبانی از انواع محصولات: ممکن است قصد داشته باشید در وبسایت خود محصولات دیجیتال مانند فایل و موسیقی یا خدمات مانند خدمات قالیشویی ارائه دهید. نکته مهم این است که آیا فروشگاه‌ساز مدنظر شما این مدل از فروش را پشتیبانی می‌کند یا خیر.

۳- بهینه بودن برای موتورهای جست‌وجو (سئو): یکی از بهترین کانال‌هایی که می‌تواند ترافیک باکیفیتی از کاربران را به سمت فروشگاه شما هدایت کند، موتورهای جست‌وجو هستند. به‌طور کلی اگر می‌خواهید در رتبه‌های بالای جستجوی گوگل ظاهر شوید، دو فاکتور را باید رعایت کنید. اول اینکه ساختار کد وبسایت شما باید مطابق با دستورالعمل‌های گوگل باشد و از نظر سرعت و زمان بارگذاری وضعیت مناسبی داشته باشد و دوم اینکه باید در توضیحات محصولات و سایر صفحات مانند وبلاگ، محتوای متنی،‌ تصویری و ویدئویی مناسبی به مخاطب ارائه کنید. در نتیجه باید از فروشگاه‌سازی استفاده کنید که برای موتورهای جست‌وجو بهینه شده باشد.

۴- ویرایش پوسته یا قالب: رابط کاربری فروشگاه تاثیر زیادی بر جلب اعتماد مشتری و فرایند خرید مشتریان دارد. فروشگاه‌ساز باید تنوع قالب مناسبی در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید براساس نوع محصول بهترین قالب را انتخاب کنید. همچنین باید این امکان را داشته باشد که بتوانید قالب مورد نظرتان را در پنل مدیریتی ویرایش کنید و به شکل دلخواه درآورید.

۵- امکانات مناسب برای تحلیل وبسایت: فروشگاه شما باید این قابلیت را داشته باشد که به ابزارهای تحلیلی متصل شود یا در پنل مدیریتی خود این امکان را داشته باشد که بتوانید میزان ترافیک ورودی از منابع مختلف را مشاهده کنید و نرخ تبدیل آن‌ها را مشاهده کنید. از جمله این ابزارها می‌توان به Google Analytics و Search Console اشاره کرد.

از میان فروشگاه‌سازهایی که در حال حاضر در ایران در حال فعالیت هستند، سازیتو یک فروشگاه‌ساز حرفه‌ای و کامل است که هر سه حالت فروشگاه کالای فیزیکی،‌ فروشگاه فایل و فروش خدمات را پوشش می‌دهد. پنل مدیریتی پیشرفته سازیتو با رابط کاربری ساده و جذابش اضافه کردن محصولات و آپلود تصاویر را بسیار ساده کرده‌ است.

این پلتفرم دارای ۶ قالب متنوع و جذاب است که کاملا قابل ویرایش هستند و می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید.

 فروشگاه‌هایی که توسط این پلتفرم ساخته می‌شوند، به‌طور اتوماتیک برای موتورهای جست‌وجو بهینه شده‌اند و با قرار دادن محتوای مناسب برای محصولات، فروشگاه شما در گوگل پس از مدت زمان اندکی در رتبه‌های بالا نمایش داد خواهد شد. همچنین در این پلتفرم شما قادر هستید انواع کدهای مربوط‌به تحلیل داده‌های وبسایت را در فروشگاه خود قرار دهید و فرایندهای بازایابی را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کنید.

نکته قابل توجهی که سازیتو را از سایر فروشگاه‌ها متمایز می‌کند، رایگان بودن آن است. درواقع در این پلتفرم شما می‌توانید بدون پرداخت هرگونه وجهی فروشگاه خود را به‌طور کامل بسازید و فروش را آغاز کنید. سازیتو تنها در هر سفارش ۴ درصد کارمزد از شما دریافت خواهد کرد.

اگر می‌خواهید امکاناتی همچون درگاه پرداخت شخصی، ایجاد کد تخفیف، وبلاگ شخصی، جست‌وجو و فیلتر، تعریف مدیر با سطح دسترسی، ارسال پیامک هنگام ثبت سفارش و ... را داشته باشید، می‌توانید از نسخه حرفه‌ای سازیتو استفاده کنید که در این صورت با پرداخت مبلغ اولیه دیگر برای هر خرید کارمزد پرداخت نخواهید کرد.

برای مشاهده کامل امکانات نسخه رایگان و حرفه‌ای به وبسایت سازیتو مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات