زوم اپ؛ اپلیکیشن بازارگاه، خرید سریع و آنلاین بلیت اتوبوس و اجاره وسیله نقلیه دربست

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامانه و اپلیکیشن بازارگاه به مسافران کمک می‌کند بتوانند برای سفر به تمام نقاط ایران بلیت اتوبوس تهیه کنند یا درصورت لزوم، وسیله‌ی نقلیه دربستی اجاره کنند.
تبلیغات

ممکن است برای هرکسی پیش آمده باشد که بخواهد برای سفر کاری یا تفریحی با اتوبوس سفر کند. ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس در سراسر استان‌های کشور پهناورمان امکان سفرکردن را برای مسافران فراهم می‌‌کند.

  • اولین سؤال‌هایی که قبل از سفرکردن با اتوبوس به‌ذهن‌ خطور می‌کند، عبارت‌اند از:
  • برای تهیه‌ی بلیت اتوبوس چه گزینه‌هایی وجود دارد؟
  • می‌توانیم بدون مراجعه به پایانه‌های اتوبوس‌رانی بلیت تهیه کنیم؟
  • قیمت بلیت اتوبوس در همه‌ی پایانه‌ها یکسان است؟
  • امکان رزرو یا استرداد بلیت اتوبوس وجود دارد؟ ا
  • مکان اجاره‌ی اتوبوس به‌صورت دربست وجود دارد و برای این‌ کار به کجا باید مراجعه کنیم؟ 

اپلیکیشن بازارگاه یکی از گزینه‌های سریع برای خرید آنلاین بلیت اتوبوس و اجاره‌ی دربست وسیله‌ی نقلیه است. مسافرانی که قصد دارند به سراسر استان‌های ایران را سفر کنند، می‌توانند به دو روش از خدمات بازارگاه استفاده کنن:

۱. به وب‌سایت بازارگاه مراجعه و از خدمات این سامانه استفاده کنند؛

۲. اپلیکیشن بازارگاه را روی گوشی هوشمندشان نصب کنند.

اپلیکشن بازارگاه از دو سیستم‌عامل اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. 

اپلیکیشن بازارگاه

امکانات اپلیکیشن بازارگاه

وب‌سایت و اپلیکیشن بازارگاه امکان خرید بلیت آنلاین اتوبوس را برای سفرهای داخلی دراختیار مسافران قرار می‌دهد. بازارگاه ادعا می‌کند بلیت اتوبوس را با حداقل قیمت و بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. در مقایسه‌ی اولیه‌ی قیمت بلیت اتوبوس در بازارگاه با سامانه‌های مشابه، به‌نظر نمی‌رسد تفاوت قیمت چشمگیری وجود داشته باشد و ظاهرا قیمت‌ها به‌صورت سراسری در تمام سامانه‌ها تقریبا یکسان است. 

یکی دیگر از خدمات بازارگاه، درخواست وسیله‌ی نقلیه‌ی دربستی برای سفرکردن است. ممکن است مسافرانی باشند که بخواهند به‌صورت دربستی اتوبوس کرایه کنند. بازارگاه چنین امکانی را دراختیار این مسافران قرار می‌دهد. از دیگر خدمات بازارگاه، امکان استرداد بلیت خریده شده است و کاربران می‌توانند درصورت انصراف از سفر، بلیت خود را عودت دهند. مسافران با واردکردن مبدأ و مقصد و تاریخ سفر می‌توانند فهرستی از اتوبوس‌هایی را مشاهده کنند که در آن تاریخ به مقصد مدنظرشان حرکت می‌کنند. اپلیکیشن بازارگاه علاوه‌بر مشخص‌کردن زمان حرکت، مشخصات اتوبوس، تعداد صندلی‌های خالی و قیمت سفر را نشان می‌دهد. 

اپلیکیشن بازارگاه

یکی از موضوعاتی که برخی مسافران بدان توجه می‌کنند، نوع اتوبوس و سطح امکانات آن است. درحین خرید بلیت اتوبوس، بازارگاه نوع اتوبوس و سطح امکانات و نوع صندلی را به کاربران نشان می‌دهد. یکی از مشکلاتی که در برخی سامانه‌های آنلاین وجود دارد، این است که تمام شرکت‌های کارگزار با این سامانه‌ها وارد همکاری مستقیم نشده‌اند، درنتیجه، مسافران برخی گزینه‌های سفر را از دست خواهند داد و ممکن است شرکت‌های کارگزاری وجود داشته باشند که اطلاعات سفر آن‌ها در سامانه‌ی آنلاین ثبت نشده باشد. به‌همین‌دلیل، برخی کاربران ترجیح می‌دهند حضوری برای تهیه‌ی بلیت مراجعه کنند. 

یکی دیگر از مسائلی که در برخی سامانه‌های آنلاین وجود دارد، تهیه‌ی بلیت در روزهای پرتراکم است. در چنین روزهایی، گاهی سامانه‌های آنلاین اطلاعات موثقی دراختیار مسافران قرار نمی‌دهند و همین مسئله باعث بی‌اعتمادی برخی کاربران به سامانه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌ها می‌شود. در روزهای عادی اطلاعات اپلیکیشن‌ها کاملا به‌روز و موثق است؛ ولی بی‌نظمی در برخی به‌روزرسانی‌ها به بی‌اعتمادی کاربران منجر خواهد شد. 

درحال‌حاضر، اپلیکیشن بازارگاه سفرهای داخلی و برخی از سفرهای خارجی را پوشش می‌دهد. این درحالی است که برخی دیگر از سامانه‌های آنلاین امکان خرید بلیت اتوبوس برای تعداد شهرهای بیشتری را فراهم می‌کنند. درنتیجه، اپلیکیشن بازارگاه علاوه‌برآنکه در سفرهای داخلی نیازمند بهبود پوشش‌دهی است، در بخش سفرهای خارجی نیز باید بتواند حق انتخاب‌های بیشتر و گزینه‌های سفر پیشنهادی بیشتری به مسافران بدهد.    

معرفی ویدئویی اپلیکیشن بازارگاه

نکات مثبت

  • تهیه‌ی بلیت به‌صورت آنلاین 
  • امکان استرداد بلیت درصورت تمایل‌نداشتن به سفر 
  • امکان انتخاب نوع سرویس به تناسب نیاز 
  • پشتیبانی اپلیکیشن در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

نکات منفی

  • نبود سرویس‌دهی به همه‌ی سفرهای خارجی
  • ارائه‌نکردن اطلاعات موثق در ایام تعطیلات 
  • نبود دسترسی به اطلاعات تمامی شرکت‌های کارگزار 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات