نمونه تصویر ثبت‌شده با دوربین نوکیا 9 منتشر شد

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نمونه‌تصویر ثبت‌شده با دوربین گوشی هوشمند نوکیا ۹ در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شد.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، رشد سریع کیفیت تصویربرداری با دوربین گوشی‌های هوشمند را شاهد هستیم. در این حوزه، شرکت‌هایی همچون گوگل و هواوی و اپل پیشرفت‌های بسیار چشمگیری کرده‌اند و با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، توانسته‌اند امکان تصویربرداری با کیفیت عالی و جزئیات زیاد را دراختیار کاربران قرار دهند. 

درحالی‌که به زمان برگزاری کنگره‌‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلونا زمان زیادی باقی نمانده، ادوآردو کاسینا، مدیر شبکه‌های اجتماعی نوکیا، تصویری ثبت‌‌شده با دوربین گوشی هوشمند نوکیا ۹ را به‌اشتراک گذاشته است. این عکس را کونست پانکا، عکس حرفه‌ای فنلاندی، گرفته است. این عکاس حرفه‌ای نشان می‌دهد نوکیا ۹ که پیش‌تر شایعه شده بود با دوربین ۵ گانه قرار است به بازار عرضه شود، از چه قابلیت‌هایی در تصویربرداری برخوردار است.

نوکیا 9 پیورویو

البته، درنظر داشته باشید تصویر ارسال‌شده روی شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام فشرده شده است؛ ولی هنوزهم می‌توانیم تصویر را تجزیه‌وتحلیل کنیم و درباره‌اش اظهارنظر کنیم. همان‌طور‌که در عکس گرفته‌شده مشاهده می‌کنید، ترکیب‌بندی (Composition) و زمان‌ انتخاب‌شده برای تصویربرداری بسیار مناسب است. تصویر در بهترین ساعت روز از نظر قرارگرفتن خورشید برفراز کو‌ه‌ها ثبت شده  است. ابرهای موجود در صحنه نیز عمق بیشتری به تصویر داده و باعث شده‌اند میزان نور محیطی صحنه در تعادل قرار داشته باشد. 

علاوه‌بر موضوع ترکیب‌بندی، باید در نظر داشته باشیم به‌دلیل نوردهی (Exposure)، کاربرانی که گوشی‌های هوشمند قدیمی داشته باشند، نمی‌توانند از چنین صحنه‌ای تصویربرداری کنند. نور خورشید به‌صورت مستقیم به دوربین می‌تابد و با چنین نور محیطی حتی جزئیات نیز در تصویر مشهود است. نور خورشید باعث سایه‌‌انداختن کوه‌ها روی زمین شده است.

در پست اینستاگرام اعلام شده عکس را همان دوربینی ویرایش کرده که با آن تصویربرداری شده است. شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید: «با چه اپلیکیشنی این کار انجام شده است؟» نوکیا ۹ می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی از صحنه‌ی تصویر را نشان دهد و با فرمت RAW تصویربرداری کند و جزئیات بسیاری را نشان دهد. دوربین گوشی نوکیا ۹ برای تصویربرداری محدوده‌ی دینامیکی گسترده (HDR) بسیار مناسب است.

البته مشخص نیست نوکیا ۹ از دوربین‌‌های زوم یا دوربین‌های واید یا حتی ترکیبی از این دو نوع دوربین برای گرفتن این عکس استفاده کرده یا خیر. برای آشنایی بیشتر با سایر مشخصات آخرین پرچم‌دار نوکیا، باید تا روز رونمایی گوشی هوشمند نوکیا ۹ منتظر بمانیم. این رویداد ۲۴فوریه (برابر با ۵اسفند) در بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات